Hvor mye fast føde får deres barn?

Mi å skal ta vaksine på 6 mnd.
Etter 1.februar i år, er det kommet Hepatitt B inni den trippelvaksinen (i vaksinasjons programmet). Men siden lille har fått 1 stk uten den, og fikk 1 med den på 5 mnd kontrollen, må ho ta 1 stk til (bare hepatitt B vaksine, 1 stikk) på 6 mnd kontrollen. Også er det da trippelvaksinen igjen ved 12 mnd alder.

Jeg er så dårlig på å forklare, men håper du skjønte det :)

Jeg gikk beskjed på 5 mnd kontrollen at min var født før tilbudet om hepatitt B vaksinen, så han fikk ikke den?

Hun får to måltider om dagen [emoji4] grøt til frokost også diverse hjemmelaget mat til middag [emoji4] prøvde med grøt til kvelds også men det falt ikke helt i smak så da fikk det bli velling [emoji4]

Sikkert litt ulike rutiner rundt omkring ifht innføring av den, i og med at våre er født før den ble innført men 5mnd vaksinen er etter innføringen.
Ja, heilt sikkert :) er jo så forskjellig ditta der [emoji14] rart at det skal være sann, at dei ikke har en lik retningslinje på sant..

Ikke jeg heller.. men helsesøstra sa det når vi var å tok den 5 mnd vaksinen. Er jo selvfølgelig frivillig om man tar den Hepatitt B vaksinen på 6 mnd (for å få full beskyttelse), men er det anbefalt, så følger jeg vaksinasjonsprigrammet :)
Men vet ikke hvordan det blir for dei som allerede har tatt 2 trippelvaksine uten den Hepatitt B inni da. Om dei får tilbudet uansett å ta Hepatitt B i 2 doser istedenfor?

Ja måtte inn å lese litt nå. Alle født etter 1. NOV 2016 får tilbud om den inni vaksinasjonsprogrammet. De fleste land har visst hatt det lenge. Jeg skal på 6 mnd ktr i mrg, skal høre da:)

Ja måtte inn å lese litt nå. Alle født etter 1. NOV 2016 får tilbud om den inni vaksinasjonsprogrammet. De fleste land har visst hatt det lenge. Jeg skal på 6 mnd ktr i mrg, skal høre da:)
Okei :) gi ei oppdatering når du har snakket med ho da :)

Ja, jeg takket jo ja jeg, når ho sa dattera mi kunne få den :)

Siden jeg er født i utlandet, så fikk frøkna hepatitt B vaksine, det har hun fått 2 doser av, og skulle egentlig få siste på 8 mnd kontroll, men da får hun heller resten til 12 mnd, siden programmet er endret nå[emoji4]

Ja, var dette jeg også fikk beskjed om. Derfor skulle ingen født før november få dette i vaksinasjonsprogrammet. Rart at noen da får :o

Vi som har 5/6mnd kontroll etter 1.februar får vaksine med hep. B i vår kommune, også på 12mnd. De skal bli enige i kommunen om man må stå for den siste (tredje) selv, eller få tilbud via helsestasjonen.

Vi som har 5/6mnd kontroll etter 1.februar får vaksine med hep. B i vår kommune, også på 12mnd. De skal bli enige i kommunen om man må stå for den siste (tredje) selv, eller få tilbud via helsestasjonen.
Samme her. Men her får vi det hvertfall dekt av helsestasjonen :)

Mi å skal ta vaksine på 6 mnd.
Etter 1.februar i år, er det kommet Hepatitt B inni den trippelvaksinen (i vaksinasjons programmet). Men siden lille har fått 1 stk uten den, og fikk 1 med den på 5 mnd kontrollen, må ho ta 1 stk til (bare hepatitt B vaksine, 1 stikk) på 6 mnd kontrollen. Også er det da trippelvaksinen igjen ved 12 mnd alder.

Jeg er så dårlig på å forklare, men håper du skjønte det :)
Spurte hs om vi kunne få vaksinen, men det var for de født etter 1.nov fikk jeg beskjed om, dårlig at det ikke er likt!!!

Okei :) gi ei oppdatering når du har snakket med ho da :)

Ja, jeg takket jo ja jeg, når ho sa dattera mi kunne få den :)

Hørte med hs i dag. Lille her må til fastlege for å få den om vi ønsker det, iom at de kun gir den i samlevaksinen. Men hun anbefalte absolutt å få det gjort. Så mulig jeg får ta meg en tur til legen og få en resept på den.

Hørte med hs i dag. Lille her må til fastlege for å få den om vi ønsker det, iom at de kun gir den i samlevaksinen. Men hun anbefalte absolutt å få det gjort. Så mulig jeg får ta meg en tur til legen og få en resept på den.
Bra du fikk svar da ihvertfall :) Så rart at det skal være så forskjellig... [emoji14]

Ikke sant :) men alle KAN jo ta den liksom, men må da betale fra egen lomme..
Så er jo urettferdig at noen får den gratis å noen ikke (mtp dei er født rundt samme tid).

Ja det er akkurat det. Veldig store forskjeller egentlig. Kunne jo fått den i 5 mnd vaksinen også heller tatt den andre utenom. Men vi var tydeligvis 2-3 mnd for sen☺️

Ja det er akkurat det. Veldig store forskjeller egentlig. Kunne jo fått den i 5 mnd vaksinen også heller tatt den andre utenom. Men vi var tydeligvis 2-3 mnd for sen[emoji5]️
Ja, var jo det vi fikk tilbud om :) så vi var heldig der [emoji14]

Hvis dere ikke har spesielle årsaker så er det ikke noe å stresse med hepatitt B vaksine, det er jo kun blod og seksuelt overførbart virus. Den er jo innført pga det et økt forekomst av det pga innvandring så for å være i forkant for risiko når de blir eldre.

Back
Topp