Hvor mye er 1,7 ledig plass i bhg? *barnehageprat ?

Kronedama

Glad i forumet
Julikulene 2020
Jeg har vært i kontakt med bhg jeg har tenkt å legge inn en søknad. Og hun sa over telefon att det var ledig 1,7 i den 'gruppen' mitt barn vil event tilhøre i.

Hva tilsvarer 1,7?

Glemte å spørre henne..

En 30% plass og en 100% tenkte jeg, men det er sikkert feil..?!

tenker litt sånn jeg å hehe

håper det :D
i hvertfall 1 100%
og 1 70%?

tenker litt sånn jeg å hehe

håper det :D
i hvertfall 1 100%
og 1 70%?

Cinnamon* skrev:

Feil

Det blir en 100% plass og en 70% plass

2flottejenter skrev:

Cinnamon* skrev:

Feil

Aha :) jeg håper på det =) virker å logisk :D men man vet aldri liksom om man regner flere enheter på barn o.l=:D thank u

slovee skrev:

2flottejenter skrev:

Cinnamon* skrev:

Feil

Aha :) jeg håper på det =) virker å logisk :D men man vet aldri liksom om man regner flere enheter på barn o.l=:D thank u

Bare koselig. Vi i barnehagene glemmer av og til at utenforstående ikke alltid henger med i vårt barnehagespråk.

2flottejenter skrev:

Cinnamon* skrev:

Feil

Selvsagt!!
Jeg tenkte 70, men skrev tydeligvis 30!
Men ja, en 100% og en 70% plass.

Men det spørs vell hvor gammelt barnet er? Er det ikke slik at barn under tre tar opp to plasser og over tre en plass??? Altså 0-3 år 200% og 3-6 100%

_E&E_ skrev:
Men det spørs vell hvor gammelt barnet er? Er det ikke slik at barn under tre tar opp to plasser og over tre en plass??? Altså 0-3 år 200% og 3-6 100%

tenkte jeg også

fru Tronrud skrev:

_E&E_ skrev:

tenkte jeg også

ja viiiist det kan å hende..

han er snart 20 mnd.. så da er vel han 200% da ? da strekker ikke 1,7 til da.

Det vil nok si at det ikke er en 100% plass til han siden han ikke er fylt 3 år.

tilii skrev:
Det vil nok si at det ikke er en 100% plass til han siden han ikke er fylt 3 år.

det er riktig. 1,7 plasser er en 100%plasse + en 70% plass. Men at de som er under 3 år teller som to hele plasser

Men, jeg ville tro at om det er en småbarnsavdeling så er plassene allerede regnet om.... At det er plass til en i 100% og en i 70%.... Om det er alle aldre så er jeg neimen ikke sikker...

1 100% plass og en 70% plass? om ingen ønsker deltid så er det kun en unge de har plass til, 2 går de over grensen.

Det er nok en 100% plass og en 30% plass ja. Men det kan komme an på om det er en småbarnsavdeling hvor det er "regnet" om sånn at de har plass til barnet ditt.

Vi har søskengrupper, så hos oss teller ikke barn under 3 som to. Vi har færre barn på gruppa, men grunnbemanning på 3 likevel. Vi har 12 plasser på avdelingen til barn fra 1-6 år. Så fra høsten av har vi 2,5 plasser ledig (vil si 2 100% plasser, og 1 50 % plass ledig).

Back
Topp