Hvor mye drikke får babyene? :)

MammaTilNurket

Februar 14 :)
Jeg må slutte å amme nå dessverre, pga jobb... Men siden nurket ikke drikker vann må vi gi MME som tørstedrikk, frem til han skjønner att vann er bra for han ;) Hvor mye får de andre babyene? Han spiser tre fulle måltider, og øver seg på å begynne med ett fjerde :) Hvor mye væske trenger de egentlig?

Her drikker han mellom 450-600 ml mme i løpet av et døgn, varierer en del. Ellers drikker han vann til alle måltid,mvarierer her igså, men ca 150 ml per dag.

Kan du ikke delamme? Jeg vet om flere som har ammet morgen og kveld bare. Svigerinna mi ammet første ungen til hun var 1 år og 9 mnd selv om hun begynte i barnehagen da hun var 1 år.

Og har du prøvd vann fra vanlig kopp? Er det eneste som funker her

Er borte i 4 uker om gangen, så delamming blir vanskelig ;) Snakket med helsesøsteren om dette og hun mente det var best om jeg sluttet å amme noen uker før jeg drar, slik at nurket ikke "mister" både pupp og mamma på en gang...
Vi øver og øver med vann i forskjellige flasker, kopper og glass, med og uten smak, så det må han tydeligvis bare ta sin tid på å lære seg :)
Men jeg er så usikker på hvor mye mme han trenger utenom fast føde, for å få i seg nok væske :/

Kan du ikke høre med helsesøster hvor mye han bør få?

Er usikker på mengde selv. Har prøvd å Google både menge melk og mengde væske flere ganger men uten hell. Si i fra om du får svar fra hs :)

Mini drikker en del vann også får han mellom 350-600ml mme..

Min drikker vann til alle måltider, aner ikke hvor mye det blir tilsammen. Får tvingt i henne 100 ml mme til frokost og 150 ml til kveld. Syns det er litt lite men ho vil ikke ha mer.

Er usikker på mengde selv. Har prøvd å Google både menge melk og mengde væske flere ganger men uten hell. Si i fra om du får svar fra hs :)

Tenkte å gå innom åpen helsestasjon på fredag å høre, så skal jeg si i fra :) Blir ikke klok på dette jeg heller :/

Min drikker vann til alle måltider, aner ikke hvor mye det blir tilsammen. Får tvingt i henne 100 ml mme til frokost og 150 ml til kveld. Syns det er litt lite men ho vil ikke ha mer.

Fikk ikke i han noe mme i hele dag, så da ble det litt pupp og masse fruktmos får å få væske fra det :/ Men vil jo tro de tar i mot noe om de er tørst?
Får hun våte bleier av den mengden mme?

Fikk ikke i han noe mme i hele dag, så da ble det litt pupp og masse fruktmos får å få væske fra det :/ Men vil jo tro de tar i mot noe om de er tørst?
Får hun våte bleier av den mengden mme?

Ja sånn tenker jeg og. Er hun tørst så drikker hun, tilbyr ofte vann også.
Ho har vel ca 3 våte bleier i døgnet, vet ikke om det holder, men mer greier jeg ikke å få i ho.
Hs sa at jeg ikke skulle stresse med det hvertfall. Det er masse væske i alt det andre de spiser også :-)

Har du prøvd å gi lunket vann? Det begynte vi med fordi hun ikke ville ha kaldt vann :)

Her drikker han lite mme for tiden. Etter at han begynnte å få grøt morgen og kveld, skive til lunsj og middag har han ikke særlig lyst på mme -ikke vil han ha vann heller. Men jeg koker opp frukt til å lage fruktmos av og da siler jeg av vannet etterpå og kjøer det ned -det liker jan godt! :)

HS her sier 400ml mme for det dekker jernbehovet.
Det er også maks hva jeg klarer, kanskje 200 flytende og resten i grøten. Hun drikker litt vann, men det er veldig lite.

Han får ca 450 ml om dagen + ganske mykje vatn. Pleier og å laga grauten, spesielt kveldsgrauten, på mme. Så blir jo ein del drikke :)

Her drikker hun 3x 125 mm i løpet av døgnet.
Hun drikker vann til alle måltidene, vanskelig å si hvor mye for hun søler en del ;-)

Han får ca 450 ml om dagen + ganske mykje vatn. Pleier og å laga grauten, spesielt kveldsgrauten, på mme. Så blir jo ein del drikke :)

Jeg tenkte å begynne å lage grøten på mme jeg og, selvom det er mme i grøten jeg bruker. Men hvordan gjør du det? Lager mme på vanlig måte først og så heller i grøtpulveret? :)

Jeg tenkte å begynne å lage grøten på mme jeg og, selvom det er mme i grøten jeg bruker. Men hvordan gjør du det? Lager mme på vanlig måte først og så heller i grøtpulveret? :)

Eg slumpar :P Tar kokt vatn og eit par skeier mme oppi, rører det ut også tilsetter eg grauten :)

Tar 100 ml vann og 3 måleskjeer mme.

Bruker jeg RTD, så måler jeg bare opp 100ml og varmer det.

Jeg ammer og gir vann til mat. Lager også grøten på vann. Hun ammer et par måltider på kveld og natt, men det blir så lite amming på dagtid at jeg begynner å lure på om jeg skal lage grøt på mme. Noen andre som gjør det samme? Jeg har jo absolutt ingen kontroll over hvor mye morsmelk hun får i seg på en dag :(

Back
Topp