hvor mye brus til 20 pers?!

:o:o:o
Hvem i himmelens navn sitter å heller i seg en hel liter brus på en dag - og i tillegg forsyne seg så mye av andres servering i et selskap?

Det er mange som gjør det... men det jeg ofte tenker på er om det er et alternativ til alle de som ikke drikker brus...

:o:o:o
Hvem i himmelens navn sitter å heller i seg en hel liter brus på en dag - og i tillegg forsyne seg så mye av andres servering i et selskap?
Om man er der "hele dagen" med servering flere ganger, så er da ikke det sååååå mye?

Om man er der "hele dagen" med servering flere ganger, så er da ikke det sååååå mye?

Jeg syntes det er mye, men så klarer ikke meg og frøkna å drikke opp 1,5 liter brus sammen iløpet av en langhelg engang :P

:eek::eek::eek:
Siden jeg selv drikker mye brus, tar jeg bare ett utgangspunkt i det. Og brus holder seg lenge, så det gjør ingenting å kjøpe for mye av det. Syns det er verre å gå tom.

Syns ikke jeg heller. Og gå tom er mitt verste mareritt når jeg er vert.

Jeg syntes det er mye, men så klarer ikke meg og frøkna å drikke opp 1,5 liter brus sammen iløpet av en langhelg engang :P
Nå drikker ikke jeg brus lenger.. Men jeg har vært avhengig av cola. Og 1 liter går fort unna det. Jeg drikker feks mye til maten, så om det hadde vært koldtbord kunne jeg drukket to bokser bare til maten. Så hvis det kommer noen som meg, så drar de snittet godt opp. ;)

Nå drikker ikke jeg brus lenger.. Men jeg har vært avhengig av cola. Og 1 liter går fort unna det. Jeg drikker feks mye til maten, så om det hadde vært koldtbord kunne jeg drukket to bokser bare til maten. Så hvis det kommer noen som meg, så drar de snittet godt opp. ;)

Jada og siden jeg vet at enkelte mennesker drikker mye så passer jeg og på å ha nok og aller helst for mye :P men selv så syntes jeg det er mye, men så er ikke jeg noen brusdrikker egentlig :)

Siden jeg selv drikker mye brus, tar jeg bare ett utgangspunkt i det. Og brus holder seg lenge, så det gjør ingenting å kjøpe for mye av det. Syns det er verre å gå tom.
Joda bedre enn å gå tom, og det går jo ikke akkurat ut på dato. Problemet her er at det hadde blitt stående :)

Jeg drikker ikke mye brus men er glad i koldtbordmat, men i selskap spiser jeg ikke like mye som hjemme. Det samme om det serveres feks musserende vin i et selskap. Tar jeg med vinen selv så kan jeg drikke ei flaske, får jeg det servert så kaster jeg meg ikke over det og heller innpå en liter. Forskjell på hjemme og hva man gjør i selskap, var det jeg reagerte på.

Jeg vet mange anser litervis med brus som hverdagskost ja... JEG synes det er sinnsykt mye. Ihvertfall i selskap hos andre.

Last edited:
Men viss du kjøper brusen her i Norge kan du jo avtale med butikken om å levere inn det som er for mye da☺

Jeg vet mange anser litervis med brus som hverdagskost ja... JEG synes det er sinnsykt mye. Ihvertfall i selskap hos andre.
Jeg har somregel ikke sånn middag, kaffi og snacks utover kvelden hjemme, det et jo for en spesiell anledning. Og da er ikke en liter drikke på kanskje et halvt døgn mye, vel?

Jeg fikk jo kjøpt nesten en liter til hver. Hvis det går tomt da, på tross av at det blir vann i tillegg (tenker vann smaksatt med skiver av frukt eller bær), så blir jeg litt overrasket.
Kostet faktisk bare 400 kr inkl 6 (alkoholfrie) liter med cider :)

Jeg fikk jo kjøpt nesten en liter til hver. Hvis det går tomt da, på tross av at det blir vann i tillegg (tenker vann smaksatt med skiver av frukt eller bær), så blir jeg litt overrasket.

Kanskje greit med en mugge vanlig vann og? Jeg kan umulig være den eneste som er så sær at jeg foretrekker vanlig vann nemlig haha :P Er dette noe som skal vare over mange timer og med mat? Og er det evt kaffe/te for de som drikker det?

Jeg har somregel ikke sånn middag, kaffi og snacks utover kvelden hjemme, det et jo for en spesiell anledning. Og da er ikke en liter drikke på kanskje et halvt døgn mye, vel?
nei man skal jo drikke en del væske ila dagen :) men i mitt hodet er brus, vin, øl, kaffe osv kos og ikke drikke for "væskeballansens del".

Ville satt mugger med vanlig vann og vann med forskjellig smak i tillegg ja. Tviler på at alt blir drukket opp :) Folk skal vel gjøre annet enn å sitte å pimpe brus :p Hva slags sammenkomst er det?

Ville satt mugger med vanlig vann og vann med forskjellig smak i tillegg ja. Tviler på at alt blir drukket opp :) Folk skal vel gjøre annet enn å sitte å pimpe brus :p Hva slags sammenkomst er det?

Yupp det håper jeg da virkelig hehe :p
Er sølvbryllupsdagen til foreldrene mine. Er en (tørrlagt) alkoholiker som skal være der i tillegg til barn, så for at det skal være hyggelig for alle blir det ikke alkohol :)

Kanskje greit med en mugge vanlig vann og? Jeg kan umulig være den eneste som er så sær at jeg foretrekker vanlig vann nemlig haha :p Er dette noe som skal vare over mange timer og med mat? Og er det evt kaffe/te for de som drikker det?

Yupp. Mat og vann og kaffe/te gjennom ettermiddagen/kvelden :)

Joda bedre enn å gå tom, og det går jo ikke akkurat ut på dato. Problemet her er at det hadde blitt stående :)

Jeg drikker ikke mye brus men er glad i koldtbordmat, men i selskap spiser jeg ikke like mye som hjemme. Det samme om det serveres feks musserende vin i et selskap. Tar jeg med vinen selv så kan jeg drikke ei flaske, får jeg det servert så kaster jeg meg ikke over det og heller innpå en liter. Forskjell på hjemme og hva man gjør i selskap, var det jeg reagerte på.
Kommer jo Ann på hvor man er i selskap også. Jeg har vært i selskap hvor jeg har drukket mye mindre brus enn jeg ville gjort ellers, fordi da passer det seg ikke. Til gjengjeld har vi kommet som en familie på seks, hvor kun jeg drakk brus.. Så totalen på vår familie ble uansett ikke mye. ;)

Yupp. Mat og vann og kaffe/te gjennom ettermiddagen/kvelden :)
Yupp det håper jeg da virkelig hehe :p
Er sølvbryllupsdagen til foreldrene mine. Er en (tørrlagt) alkoholiker som skal være der i tillegg til barn, så for at det skal være hyggelig for alle blir det ikke alkohol :)

Da vil jeg tru det er en del voksne mennesker til stedet og min erfaring er da at det går mye kaffe/te og vann. Så vil tru du har nok brus ja i massevis :)

Endte opp med 3 bokser på 0.33 l til hver. Det blir nesten 1 l på hver. Tror det burde holde. Skal jo ha vann i tillegg.

Tusen takk for tips! :)
Jeg bruker selv å regne rundt en liter, så høres lurt ut. Er jo ikke noe problem å ha rester heller :P

Back
Topp