Hvor mye bruker du på mat i uka?

Bruker nok 1000kr uka selv. Prøver å handle så få ganger som mulig og heller handle stort[;)]
 
Dersom vi regner med alt av "småutgifter" - mat, drikke, varmlunsj på jobb, vaskemiddel, dopapir, litt tegneserier og masse snop - kommer jeg sikkert opp i minst 1500... [8|]
 
Prøver å begrense det til en 7-800 kr.


Det jeg er ALTFOR flink til er og handle hver dag..[&o] Blir ofte at en handler mer da.. Og så er jeg også fæl på å lage meg 2 middager, en til meg og mini. Og så lager jeg meg ofte kosemat etter han har lagt seg.. [:o][&o]



Meeen, tenkte at nå skal jeg være knallhard med meg selv, og begynne å lage handleliste, og handle en gang i uka.
 
jeg skal liksom prøve å holde meg til 500 kroner i uka, men det går jo aldri. Blitt veldig mye flinkere til å ikke gå ut og spise, og heller ikke drikke så mye kaffe ute, men er altfor flink til å spise mye god mat hjemme. Prøver å handle 1 gang, men blir av og til 2 ganger. skriver ikke liste...
 
ORIGINAL: Minerva

Dersom vi regner med alt av "småutgifter" - mat, drikke, varmlunsj på jobb, vaskemiddel, dopapir, litt tegneserier og masse snop - kommer jeg sikkert opp i minst 1500... [8|]

 
Og så handler jeg jo mer eller mindre hver dag, da - har ikke bil, og lang reisevei, så blir til at jeg og Jr. stikker innom butikken ved barnehagen og plukker med oss litt hver dag.
Og på lørdager handler vi i en av butikkene nærmere oss, slik at vi kan handle frossenmat og komme oss hjem før den tiner helt.
 
blir fort en 1000 lapp om ikke litt mer også!
 
ORIGINAL: Minerva

Dersom vi regner med alt av "småutgifter" - mat, drikke, varmlunsj på jobb, vaskemiddel, dopapir, litt tegneserier og masse snop - kommer jeg sikkert opp i minst 1500... [8|]
 
av alt på dagligvarebutikken tror jeg klarer meg med 500, har ikke bil så begrenset hvor storhandlig jeg gidder å ta i vognen. Mia spiser frukost+lunch i barnehagen, jeg har knekkebrød og ost stående på jobb så sparer litt der. ikke kjøper jeg bleier, kjøttpålegg, ferdigmat, brus, snop eller noe særlig melk(1 liter i uken tror jeg)
 
Bruker vel rundt 1200-1500 (men her blir røyk inkludert i matpenger).. selvom jeg faktisk tenker en del over hva jeg kjøper..Synes summen blir lik som før da jeg ikke tenkte over det.. Noe av det som sluker penger er, noen brus hver uke, 1 melk daglig, snop og iskaffe i helger( Helgemiddagene blir også ganske dyre), en god del kaffe, ost, vaskepulver/jifspray og slike ting.. Det er ting jeg ikke er villig til å kutte ut.. Man skal faktisk få kose seg litt også, ikke kun tenke penger. Så lenge man får ting til å gå rundt da selvfølgelig.. Prøver hver uke å handle for minst mulig uten at jeg må kutte ut de få godene jeg har.. Prøver å få billige middager, ikke kjøpe med alt som er "kjekt å ha" osv. Men likevel så blir det alltid godt over 1000..
 
Back
Topp