Hvor mye blir pappaen med på i svangerskapet?

Kosmo.

Prøver på nr 3
Junibollene 2023
Mailykken 2025
Er mannen med til JM på HS? Har time u 8+4

(dette må ikke leses altså ) Dette er andremann, men på dette området er jeg helt grønn, denne gang skal jeg få barn med mannen i mitt liv (vi har vert sammen og bodd sammen fler år). Sist hadde jeg en fyr som gjorde meg gravid da jeg prøvde å ende forholdet og han var ikke interessert i mer enn å gjøre meg gravid og var under frivillig tvang med på 18 u UL og fødsel...

Last edited:
Det er nok mye opp til dere, jeg hadde med pappaen på ul I uke 7 sist, skal det i dag også. Han var også med på den første jordmortimen i uke 5. Etter jeg var passert oul kom korona, og da fikk han ikke være med lengre

Mannen her i hus blir med på noe, men ikke alt.
TUL, UL, noen JM timer og fødselsforberedelser(hadde en traumatisk fødsel sist, så får ekstra oppfølging denne gang). Første time hos JM har jeg alene pga fortid og legetimer er planen at jeg tar alene.:-)
Men her ble vi enige om denne løsningen mye pga ekstra oppfølging men også fordi dette er hans første barn og mitt andre, så han vil gjerne lære mest mulig før :)

Så eneste "tips" er å kjenne etter selv hva dere tenker om det? Alt er lov :-)

Her er mannen med på noe, men ikke alt. Kommer egentlig an på om han får fritt fra jobb eller ikke. Er strengt tatt ikke alt han trenger å være med på heller, hverken fra min eller hans side :)

Han har vert med på alt gjennom flere ivf forsøk og blir også med på alt av oppfølging videre. Har sagt at han ikkje må, men han ønsker det sjølv og jobben hans gjør det mulig med avsp. også. Synes det er en stor fordel å vere 2 om informasjonen og opplevelsen.

Her håper jeg mannen kan få vært med på både tul og oul (forventer vell egentlig det), men ellers spørs det litt etter behov, ved første svangerskap var han med på oul, og et par jordmortimer mener jeg, var vell et par avtaler med spesielt tema, sånn som amming, også måtte han skrive under på farskapserklæringa.

Forrige gang er jeg glad vi valgte å ta tul privat, det var kort tid etter korona kom, for oul fikk han ikke være med på, han fikk vell ikke være med på noen ting etter den kom.

Barn nr 4 på vei her. Å pr nå har han bare hvert med på OUL og det blir nok med det nå også.
Han var med på AneMone klinikken ett par ganger sist svangerskap. Men det var pga at vi mistet ett barn til kreft 2 år føre. Hverken han eller jeg har behov for at han er med. Så da blir det med den ene

Her blir han med på ultralyd iallefall,han var med på nesten alt sist men jeg synes igrunnen det er greit å dra på kontroll alene. Jeg vil nok ha han med mot slutten når det nærmer seg (forhåpentligvis) fødsel.

Her er det nr 4. og de andre gangene har mannen bare vært med på OUL og fødsel da Så blir nok det samme nå, har ikke behov for at han er med på noe mer, og det er greit for oss begge

Mitt første, hans tredje barn. Han blir med på første JM time og begge UL i alle fall, så får vi se utover det - Han «kan» jo alt med baby, så det er mer hva jeg føler behov for. Der lytter han fint heldigvis ❤️

Merker at det viktigste for meg akkurat nå er at han tar del i navnediskusjon, sist så følte jeg meg helt alene mens den faren kom med forslag som Adolf

Satser på å få han med på OUL iallfall, kanskje en TUL også. Om jeg får samme oppfølging som forrige gang, blir det flere muligheter for far å være med på UL utover svangerskapet da:) Fødselen forventer jeg også at han blir med på, tror nok han har lyst og;) Tar han nok med på en jordmorsamtale mot slutten av svangerskapet også, eller ved behov.

Har fått første time til jordmor, og det er første gang for oss begge. Er det anbefalt at han blir med på første time, eller er det bare greiest å dra alene?

Barn nr 4 på vei her. Å pr nå har han bare hvert med på OUL og det blir nok med det nå også.
Han var med på AneMone klinikken ett par ganger sist svangerskap. Men det var pga at vi mistet ett barn til kreft 2 år føre. Hverken han eller jeg har behov for at han er med. Så da blir det med den ene
Hei. Jeg har også et barn som har hatt kreft. Hun er kreftfri i dag og jeg er så sjeleglad❤️ vondt å høre at dere mistet. Kan jeg spørre hvilken krefttype? Jenta mi hadde hjernesvulst… Og vet du noe om vi får ekstra oppfølging pga historikk❤️❤️

Har fått første time til jordmor, og det er første gang for oss begge. Er det anbefalt at han blir med på første time, eller er det bare greiest å dra alene?
Det er nok individuelt hva man ønsker :)

Mannen jobber skift, så han blir med når han har fri ☺️ Er hans første, så tenker han skal bli godt involvert. Forventer en 50/50 involvering!

Her ser vi det litt an :) han har brukt å være med på kontroll inni mellom, mest på den første, og OUL. vi ser hva han fått til mtp jobben og. Men klarer meg fint alene da jeg bruker å snakke litt om tidligere problematikk. Og må planlegge å forlate mann og barn en mnd før termin

Her ser vi det litt an :) han har brukt å være med på kontroll inni mellom, mest på den første, og OUL. vi ser hva han fått til mtp jobben og. Men klarer meg fint alene da jeg bruker å snakke litt om tidligere problematikk. Og må planlegge å forlate mann og barn en mnd før termin
Oi, det høres drastisk ut? Eller bor dere på Svalbard?

Dette er vår første gang, og syns det er fint at han er med på første time hos jordmor og ultralyd. Vi har allerede vært på TUL og da var han med. Syns det var greit å være to i tilfelle det var noe galt.

Back
Topp