Hvor mye bevegelse/spark kjenner dere?

Oktober20202020

Andre møte med forumet
Hei, alle sammen!

Jeg lurer på hvor mye spark/bevegelse dere kjenner? Jeg er i uke 28 nå, og leser at man kan slite med å sove og evt kan bli vekket på natta av barnets bevegelse. Jeg er ikke i nærheten av å kjenne så mye. Kjenner bevegelse flere ganger om dagen altså, og spesielt på kvelden, men ikke så mye at det holder meg våken eller vekker meg.
Morkaken ligger ikke foran og jeg er normalvektig. Det er sikkert endel variasjon, men lurer på om jeg bør kontakte noen hvis det er så svakt?
 
Eg er uke 29+3. Kjenner veldig mye bevegelse, og mye på kvelden og når eg skal legge meg, men sliter ikke med å sove pga det. Dette er mitt tredje svangerskap og eg har aldri hatt problemer med å sove pga bevegelsene. Så det varierer nok veldig fra person til person og det er ikke noe å bekymre seg over at man ikke får sove pga bevegelser :happy:
 
Er i uke 27, har morkaka foran. Kjenner masse bevegelse, men mest når eg skal legge meg og hvis eg står opp på natta og må på do.
Da kan ho sparke i fra seg, tar av og til litt tid å sovne igjen.

Er nok store variasjoner her, ingen babyer er like ;)
 
Jeg er 30 uker på vei og har morkaken foran, kjenner spark men ikke noe som vekker meg på natten. Jag merker at hun er våken mellom 2-3 på natten og da våkner jeg, men da våkner jeg fordi hun klemmer på blæra å jeg må på do. De gangene jeg blir holdt våken så er det frivillig fordi det er koselig, eller at det har vært lite bevegelse slik at jeg nyter det litt ekstra.
 
Jeg er i uke 27+6 og kjenner henne somregel til de samme tidene på døgnet.. rundt kl 07-08, 12-13, 17-18, 20-21, 22-24 og i 02-03 tiden..
 
29+4 og vil si jeg kjenner mye spark/bevegelse iløpet av dagen, men har allikevel aldri opplevd å bli vekket av det på natta :) Tror ikke det er noe å bekymre seg over :)
 
Er 29+1 og her er det mye bevegelse og spark. Med en gang jeg skal slappe av så begynner det. Heldigvis får jeg sove litt om natta.
 
Kjenner bevegelsene godt utover dagen, men det varierer også ila dagen. Blir aldri vekket om natten pga bevegelse, men jeg får ofte vondt i ryggen derfor blir jeg vekket :p Jeg har forstått at det viktigste er at man sammenligner med seg selv og ingen andre, men er du bekymret så ta den telefonen til jordmor/føden og be om en sjekk. :happy:
 
Haha, kjenner det samme! Synes det kan være litt ekkelt noen ganger, kjennes ut som et ben stikker ut mot madrassen :wtf:;)
I går kveld satt jeg faktisk og skulle spille litt på pcen. Det var bare å gi opp fordi jr sparket nedover så hele skjeden rista/ble dytta nedover (kjentes det ut som), i tillegg til at blæra fikk gjennomgå på en sånn måte at det kjentes ut som at blæra var på tur ut i tillegg :nailbiting: Er sikker på at han gjorde det med vilje, for med en gang jeg forlot pcen gav han seg :happy090
 
Er det flere som føler at bevegelsene endrer seg, eller er det bare hos meg? Jeg er 30+1 nå, og synes egentlig bevegelsene har blitt svakere. Det er ikke de kraftige sparkene lenger, mer romstrering på en måte.
 
Er det flere som føler at bevegelsene endrer seg, eller er det bare hos meg? Jeg er 30+1 nå, og synes egentlig bevegelsene har blitt svakere. Det er ikke de kraftige sparkene lenger, mer romstrering på en måte.
Her er det motsatt. Blitt mye sterkere og mer bevegelse i det siste. Også 30+1. Men det er sikkert veldig individuelt da :)
 
Er det flere som føler at bevegelsene endrer seg, eller er det bare hos meg? Jeg er 30+1 nå, og synes egentlig bevegelsene har blitt svakere. Det er ikke de kraftige sparkene lenger, mer romstrering på en måte.
Her er bevegelsene like kraftigere og kanskje kraftigere, men de er annerledes. Ofte mer romstering og åling. Trodde egentlig at det skulle begynne enda seinere. Kjennes ut som det er litt dårlig plass langt nedi livmora.
 
Er det flere som føler at bevegelsene endrer seg, eller er det bare hos meg? Jeg er 30+1 nå, og synes egentlig bevegelsene har blitt svakere. Det er ikke de kraftige sparkene lenger, mer romstrering på en måte.
Hvis du er engstelig er det alltid bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite ;) Men når jeg var inne i uke 24 fordi jeg synes han endret bevegelsesmønsteret sitt, så fortalte jm som undersøkte meg at det er mange som ringer rundt uke 30, fordi bevegelsene blir annerledes da, mer romstrering enn tydelige spark :) Man skal ikke kjenne mindre bevegelse, men det er visst normalt at bevegelsene blir annerledes rundt om denne tiden i alle fall :)
 
Back
Topp