Hvor mye betaler dere i forsikringer hver mnd?

FancyPants

Forumet er livet
Vi har fått nytt utkast til forsikringsavtale, og jeg syns det blir dyyyrt..
Mulig jeg er gjerrig, men 3500 kr. pr mnd er mye penger.[&:]
Da har vi reiseforsikring, forsikring på 2 biler, hus, sambo, Bendik og meg.

Hvor mye betaler dere i forsikringer pr mnd?

Vi betaler ca 1200 i mnd da har vi hus, innbo, bil, barn og reiseforsikring.

Skal vi se... Full kasko på 1 bil + veteranbil, reiseforsikring, innbo til 1 mill. tror jeg (altså ikke hus, bare innbo - vi leier), og forsikring på Vetle. Rundt 900kr i måneden.... [8|]

Har ikke forsikring på oss 2 voksne, da, JEG er i hvert fall forsikret gjennom jobben. Litt viktig å sjekke DET fordi det er ikke nødvendig å ha dobbel forsikring. Det betyr IKKE at du får igjen dobbelt på forsikringa hvis uhellet er ute...

vi betaler ca 5800 i året, det er innbo, bil, reise og livs/personforsikring på oss alle tre

ORIGINAL: 3xS

vi betaler ca 5800 i året, det er innbo, bil, reise og livs/personforsikring på oss alle tre

Oi, DET var litt forskjell fra tilbudet vi fikk. Kan jeg spørre hvilket forsikringsselskap dere bruker? 

Hmm, jeg betaler ca 600 kr i måneden. Det er forsikring på leilighet, bil, og jentungen.
I tillegg har jeg forsikring gjennom LO, som er innboforsikring, reiseforsikring osv.
Og så har jeg forsikring på meg selv gjennom jobben. Har i tillegg livsforsikring på eksen..(200 kr mnd)*shit, på tide å "avforsikre" hverandre kanskje".

ORIGINAL: fairy

ORIGINAL: 3xS

Oi, DET var litt forskjell fra tilbudet vi fikk. Kan jeg spørre hvilket forsikringsselskap dere bruker? 

gjensidige. småen har vi gjennom postbanken da, for det koster ikke noe[:)] også leier vi bare en liten leilighet enn så lenge da, så har ikke allverdens av dyre ting som vi må forsikre [;)]

Vi bruker If, betaler 1300 kr i mnd, det er 2 biler, innbo, reiseforsikring, pensjon/uføre og barneforsikring.[:)]

ORIGINAL: fairy

Tror kanskje jeg må sjekke litt tilbud rundtom. Er så typisk oss å bare ta det første og beste..

det er lurt å undersøke nøye før man bestemmer seg ja [;)] tror vi sparte et par tusen fra første tilbud til det vi endte opp med [:)] og mange steder er det endel billigere å betale en gang i året i stedefor hver måned, så kan man heller sette av litt penger hver måned til den store utbetalinga [;)]

Vi betaler ca 700 i mnd, men da har vi ikke full kasko på bilen da...

ORIGINAL: Villanden

ORIGINAL: Grete71

Skal vi se... Full kasko på 1 bil + veteranbil, reiseforsikring, innbo til 1 mill. tror jeg (altså ikke hus, bare innbo - vi leier), og forsikring på Vetle. Rundt 900kr i måneden.... [8|]

Har ikke forsikring på oss 2 voksne, da, JEG er i hvert fall forsikret gjennom jobben. Litt viktig å sjekke DET fordi det er ikke nødvendig å ha dobbel forsikring. Det betyr IKKE at du får igjen dobbelt på forsikringa hvis uhellet er ute...

Så hvorfor fikk min mann tilbake fra begge selskap da??
Og lurt å sjekke dekningsgraden jobben har..for de fleste har lav grad!

Kommer vel kanskje an på hvilken del av forsikringa som brukes? Bare en liten bagatell er de kanskje ikke så nøye med, men hadde det vært full livsforsikring-utbetaling hadde det kanskje vært annerledes.

Vi har full forsikring på jobb. Men har jo en real arbeidsgiver da.

Betaler ca 750 kr i mnd. Da har vi innbo, reiseforsikring, ulykkesforsikring, bil og Trym

600kr i måneden betaler vi for reiseforsikring, innboforsikring, forsikring av bil, seilbåt og scooter

jeg betaler rundt 500kr i mnd for bilen min, innboforsikring og reise forsikring, og
sambo betaler 3-400 i mnd for bilen sin!!

Er jo store forskjeller ute å går, men ofte er det bilen som avgjør hvor dyr forsikringa blir.
Har den full kasko forsikring er det dyrt, eller om bilen er ny og eierne unge.

Resten av forsikringene ligger stort sett på samme pris.
Jeg sjekka i februar da vi bytta selskap.

Vi betaler 90kr i måneden på lillemann, også betaler vi 16 061 på bolig, garasje, reise, bil og 2 snøscootere pr. år.. Men det var før vi satte ned kaskoen! Vi betalte 10 000 bare på bilen pr år, å siden bilen er så gammel har vi kun ansvarsforsikring på den nå..

Vi betaler rundt 1200kr i mnd....

Det er hvertfall for huset, innbo og to biler... Vet ikke om vi har syke/reise-forsikring[8|]
Den ene bilen er forsikra sånn at jeg kan kjøre den, siden jeg er under 23år... Også har vi vel full kasko på begge to... Nå ble jeg usikker her altså....

betaler ca 2000,- i mnd.
- Hus / innbo
- 2 biler
-2 barn
- Reise

970 kr for innbo, reise, kasko på bilen, meg(livs og uføre) og Ane. Samboeren min er forsikret gjennom jobb.

Back
Topp