Hvor mye barnetøy trenger man egentlig?

Mange som har bomull innerst, og da bruker det gå litt bedre med de fleste :)
Selvfølgelig. Svarte bare på innlegget. Jeg for min del var ikke klar over at atopisk eksem var såpass utbredt hos små barn og skulle gjerne visst det selv før jeg hamstra inn:)

Selvfølgelig. Svarte bare på innlegget. Jeg for min del var ikke klar over at atopisk eksem var såpass utbredt hos små barn og skulle gjerne visst det selv før jeg hamstra inn:)

Det skal jeg ta med meg! Så utrolig mye å sette seg inn i altså! :wideyed:

Hadde fire bokser jeg kjøpte på jysk under stellebordet, de to foran innehold en størrelse og de to bak inneholdt neste størrelse. Hadde en egen liten boks til sokker. Boksene, eller eskene om du vil, var ikke akkurat store. 30x30x30.. Så overraskende lite faktisk! Bruke mer bodyer enn bukser :happy:

Edit: signerer det med ull! Kjøp bodyer med bomull inni og ull utenpå, eller bambus.

Hos forrige så følte jeg at jeg hadde bare akkurat. Men da hadde jeg nok til noen skift hver dag, og flaks var det, for det var jo en gulpebaby.
Gulpekluter ble vasket konstant, og hadde mange.
Så varierer veldig ut ifra hvordan babyen er også.
Kommer ikke til å kjøpe så mye denne gangen. For har en del nøytralt, og en del blått etter forrige, og litt rosa etter jenta. Så de plaggene som eventuelt handles denne gangen er litt mer sånn fordi jeg har lyst på det, og ikke fordi vi ikke har noe.

Her er det jeg har etter han på nesten 2 år i str 50-62. Mesteparten er nøytralt, og kan brukes til jente også.

Vedlegg

• received_10158305736890331.jpeg
    received_10158305736890331.jpeg
    47 KB · Visninger: 17
  • received_10158305736710331.jpeg
    received_10158305736710331.jpeg
    42,1 KB · Visninger: 17
  • received_10158305736675331.jpeg
    received_10158305736675331.jpeg
    47,6 KB · Visninger: 17
  • received_10158305736575331.jpeg
    received_10158305736575331.jpeg
    51,3 KB · Visninger: 17
Min forrige gulpet ikke. Det trodde jeg alle babyer gjorde, så vi hadde klær nok til et par skift om dagen + begrenset tilgang til vaskemaskin (fellesvaskeri med tidsbestilling..). Hadde derfor det som viste seg å være alt for mye klær. Det føltes litt kjipt da vi pakka bort ubrukt tøy, men orka jo ikke skifte på ungen bare fordi jeg hadde klærne til det.

Jeg har de siste dagene begynt å tenke på diverse innkjøp. Er vel ikke kommet helt til antall, men ser for meg det blir
omslagsbodyer - omkring 6 stk.
Og nok tilsvarende mengde bukser.
En ullfleecedress til transport og
et par hjelmluer.
Er usikker på om vi skal ha strømpebukser, syntes det var klønete på liten baby.
Sokker er bare å kjøpe inn en haug av.
Også har jeg igjen noen strikkajakker fra forrige, som jeg ser for meg blir tredd utenpå neste baby også. :)

Har spart på alt etter jenta på 5 år. Nå har jeg lånt bort litt til søstra mi, men har spart på noe jeg ikke ville miste. Håper jeg får tilbake det viktigste av søstra mi. Hennes gutt blir 1 år i juli, så han trenger ikke alle babyklærne og bilstol og bagvogna.

Jeg hadde mye upraktisk som ALDRI ble brukt! Omslagsbodyer er gull når de er helt små. :b Så det skal jeg shoppe mest av denne gangen.

Kommer ann på hvor ofte en vasker. Jeg syns det er greit å ha en del bodyer/strømpebukser for dey har blitt litt basj og tissing igjennom:wtf:

Ville gått for å kjøpe moderate mengder å heller kjøpe mer når babyen har kommet om man ser det blir lite:-)

Støtter også at det kan være greit å ha et par plagg i 50, jeg kjøpte 4 pysjer i 50/56 fra kappahl og 3 boddyer og strømpebukser i 50/56, fikk ei jente på 49 cm, så vi måtte kjøpe inn mer strl 50 kler etter fødsel, vi måtte brette armene på 50 bodyene også, så 56 ble alt for stort, men da hadde vi liksom et par plagg som passet, og dobbelt størrelsene varte en stund lenger. Kan også tipse om at lindex har boddyer med et ekstra sett knapper så man kan «forlenge» boddyens brukstid:-)

Etterhvert kan man som regel også bruke kle størrelser litt om hverandre, dvs passet barnet best i 56 kunne vi fremdeles bruke litt klær i neste størrelse 62 å brette armene etc:-)

Anbefaler også å tenke på at klærne skal være komfortable, stiv dongri, klær med knapper i ryggen, hette, lommer, kjoler, genser og jakker etc er upraktisk på en liten baby som for det meste ligger på ryggen. Det klumper seg veldig lett.

Vi fikk ekstremt mye upraktiske plagg i gave som aldri ble brukt, jeg angrer veldig på at jeg ikke byttet det til andre ting som faktisk hadde kommet til nytte.

I starten brukte vi kun boddy/strømpebukser og nattpysjer:-)

Hadde en kjempe gulpebaby så hadde nok mer klær enn man teebger til baby som ikke gulper stort, men det var større behov for boddyer enn underdeler feks:-)

Min forrige gulpet ikke. Det trodde jeg alle babyer gjorde, så vi hadde klær nok til et par skift om dagen + begrenset tilgang til vaskemaskin (fellesvaskeri med tidsbestilling..). Hadde derfor det som viste seg å være alt for mye klær. Det føltes litt kjipt da vi pakka bort ubrukt tøy, men orka jo ikke skifte på ungen bare fordi jeg hadde klærne til det.

Jeg har de siste dagene begynt å tenke på diverse innkjøp. Er vel ikke kommet helt til antall, men ser for meg det blir
omslagsbodyer - omkring 6 stk.
Og nok tilsvarende mengde bukser.
En ullfleecedress til transport og
et par hjelmluer.
Er usikker på om vi skal ha strømpebukser, syntes det var klønete på liten baby.
Sokker er bare å kjøpe inn en haug av.
Også har jeg igjen noen strikkajakker fra forrige, som jeg ser for meg blir tredd utenpå neste baby også. :)
så bukser istedenfor strømpepukser da? Ser også for meg at det kan bli litt klønete, men den må jo ha klær på seg liksom :hilarious:

så bukser istedenfor strømpepukser da? Ser også for meg at det kan bli litt klønete, men den må jo ha klær på seg liksom :hilarious:
Jeg syntes strømpebukser var mye lettere enn bukser og sokker. Sokkene bare faller av, strømpebukse holder seg på :p

Det med strømpebukser er vel litt smak og behag, på et vis. jeg syntes det var travelt de første ukene. Hadde noen sokker (fra det svenske älskling) som aldri falt av. Var veldig fornøyd med dem + bukse.
Eventuelt pysj med fot, eller sparkebukse med fot.

Etterhvert som baby ble større ble strømpebukse enklere å tre på beina, og da ble det kjekkere å bruke igjen. Men i starten syntes jeg ikke det var stas.

.. ja, det var vel ikke noe annet jeg lurte på :hilarious:
Har ei venninne som hadde så sinnsyke mengder med barnetøy at de fylte opp en hel kommode med 52-68 tøy... er det helt normalt? Skal sies at de arvet litt, men fikk helt sjokk! De fikk jo ikke nesten ikke brukt noe av det :woot::laughing002

Jeg hadde og å alt for mye sist gang, fikk ikke brukt alt, så har ikke kjøpt noe nesten denne gangen. Må gå gjennom det jeg har, men trenger nok litt ull i strl 62 og kanskje 56, siden jeg får så sent på høsten.
Tenker at jeg kaster alt som er slitt eller har flekket som ikke går bort (hvis jeg ikke allerede har gjort det, jeg husker ikke:-P)
Og så gir jeg bort alt jeg ikke ser for meg at jeg kommer til å bruke :-)
Det eneste jeg følte at storebror brukte i begynnelsen var bodyer og bukser med føtter :-) og pysjamaser

Må begynne å tenke etter hva jeg trenger :p Har jo ingenting, siden dette er første barn. Arver nok noe fra nevøen, strikke-klær etc, men det var ingen som hadde ventet at jeg skulle gå rundt med en kul på magen :D

Back
Topp