Ville gått for å kjøpe moderate mengder å heller kjøpe mer når babyen har kommet om man ser det blir lite
Støtter også at det kan være greit å ha et par plagg i 50, jeg kjøpte 4 pysjer i 50/56 fra kappahl og 3 boddyer og strømpebukser i 50/56, fikk ei jente på 49 cm, så vi måtte kjøpe inn mer strl 50 kler etter fødsel, vi måtte brette armene på 50 bodyene også, så 56 ble alt for stort, men da hadde vi liksom et par plagg som passet, og dobbelt størrelsene varte en stund lenger. Kan også tipse om at lindex har boddyer med et ekstra sett knapper så man kan «forlenge» boddyens brukstid
Etterhvert kan man som regel også bruke kle størrelser litt om hverandre, dvs passet barnet best i 56 kunne vi fremdeles bruke litt klær i neste størrelse 62 å brette armene etc
Anbefaler også å tenke på at klærne skal være komfortable, stiv dongri, klær med knapper i ryggen, hette, lommer, kjoler, genser og jakker etc er upraktisk på en liten baby som for det meste ligger på ryggen. Det klumper seg veldig lett.
Vi fikk ekstremt mye upraktiske plagg i gave som aldri ble brukt, jeg angrer veldig på at jeg ikke byttet det til andre ting som faktisk hadde kommet til nytte.
I starten brukte vi kun boddy/strømpebukser og nattpysjer
Hadde en kjempe gulpebaby så hadde nok mer klær enn man teebger til baby som ikke gulper stort, men det var større behov for boddyer enn underdeler feks