hvor mye barneklær trenger man å kjøpe?

Jeg kjøpte alt for mye, og så får man myyyye i tillegg, til min gutt. Trenger mange omslagsbodyer i starten, for da gulper de mye, og bæsjer seg ofte ut gjennom bleien, men etter fire måneder ca trenger de jo ikke så mye. :) 4-5 bodyer i hver størrelse kanskje? Og 3-4 sparkebukser, 4 pysjer, to luer, 4 strømpebukser, to gode gensere, en ullbukse osv. haha, mitt forslag da :)

Omslagsbodyer er gull i alle fall, omtrent kun det jeg brukte til storebror da han var liten baby.
Men hadde nok minimum 15 bodyer i hver størrelse... (glad i shopping, og ikke sååå glad i å vaske klær daglig ;) )

Jeg hadde også sykt mange bodyer og klær, men fikk ikke tid til å bruke alt. Litt synd når man får ting i gave, og ikke bruker det. Blir ofte til at man finner noen favoritter som man bruker oftere enn andre. Passform på klærne er jo også veldig forskjellig, og noen av klærne vi hadde passet rett og slett ikke fasongen til gutten vår, og ble derfor ikke brukt.

Kjøpte masse brukt sist og fikk noe, syntes det var digg å ikke måtte vaske såååå ofte. Str 52 hadde vi lite i for det vokste han ut av innen vi dro fra sykehuset. Lilleknøtte må nok arve alt fra storebror uansett kjønn :) så kommer nok ikke til å kjøpe noen ting :)

Jeg hadde også sykt mange bodyer og klær, men fikk ikke tid til å bruke alt. Litt synd når man får ting i gave, og ikke bruker det. Blir ofte til at man finner noen favoritter som man bruker oftere enn andre. Passform på klærne er jo også veldig forskjellig, og noen av klærne vi hadde passet rett og slett ikke fasongen til gutten vår, og ble derfor ikke brukt.
Sant det med passform! Lillegutt kunne rett og slett ikke bruke name it feks for han var for rund :)

Bodyer og strømpebukser er det greit å ha mye av, kan gå mange per dag. Andre klær har man lite bruk for. Kanskje noen sparkebukser/kosedresser, men ellers var det meste ubrukt.

Bodyer er det greit å ha noen av. Hadde gulp-unge sist så ble en del bytting kan man si.

Back
Topp