Hvor mye barnebidrag?

• Trådstarter Trådstarter LilleS
  • Opprettet Opprettet
L

LilleS

Guest
Hvor mye er vanlig egentlig?[:)] Fortell gjerne hvor mye dere får hvis dere vil[:)]

Jeg får 100% bidragsforskudd, jeg..

Aner ikke hva som er vanlig jeg..

Jeg får 2000,- et barn..privat avtale.
skal reguleres når mini blir 5 år..skal hvertfall ses på..

ORIGINAL: rodstilk

Hm.. Det sier meg ingenting[:D] Jeg er "ny" i dette[8D]

Det er ingen sum som er "standard". Det kommer an på inntekten din, inntekten til barnefar, om han bor alene eller sammen med andre voksne, om han har flere barn, om du har stønad til barnetilsyn, hvor mange barn du har, hvor mye samvær han har med barnet/ barna, og alderen på barnet/ barna.

Denne svarer deg bedre enn noen av oss kan;
http://tjenester.nav.no/bidragsveileder/steg1.action

Vi har privat avtale på 1500 kr... han skal vel egentlig i utgangspunket betale nærmere 2000 kr

Vet ikke hvor lenge det er vanlig å betale 1500 jeg.. ser vel for meg at det bør økes litt når jenta blir større? Eventulet hvilken alder..

Dere som får bidrag p 1500-2000 kr.. står dere for alt? Da tenker jeg på treningsavgifter osv? Altså om barnet ditt skal på danseskole.. går de 1500-2000 kr til det? Eller får dere da penger utenom det?

Bf har samvær annenhver helg. Får 2290,- i bidrag

ORIGINAL: Fridasinmamma

Vi har privat avtale på 1500 kr... han skal vel egentlig i utgangspunket betale nærmere 2000 kr

Vet ikke hvor lenge det er vanlig å betale 1500 jeg.. ser vel for meg at det bør økes litt når jenta blir større? Eventulet hvilken alder..

Dere som får bidrag p 1500-2000 kr.. står dere for alt? Da tenker jeg på treningsavgifter osv? Altså om barnet ditt skal på danseskole.. går de 1500-2000 kr til det? Eller får dere da penger utenom det?

Jeg får 2290,- i bidrag og står for absolutt ALT ja. Alt fra klær til kontigenten på dansingen hun går på.

ORIGINAL: LilleS

ORIGINAL: rodstilk

Hm.. Det sier meg ingenting[:D] Jeg er "ny" i dette[8D]

Bidragsforskudd betales av NAV dersom bidraget er mindre enn forskuddet. Hvis far ikke betaler, eller ikke har "råd". 100% er 1380 kr. Jeg får da 1380 x 2, ettersom jeg har to barn. [:)]

ORIGINAL: oslojente1980

Jeg får 2290,- i bidrag og står for absolutt ALT ja. Alt fra klær til kontigenten på dansingen hun går på.

Oki.. det synes jeg høres litt feil ut jeg.. men nå betaler bare bf 1500 da.. men jeg tenker sånn at han burde være med på å dele på utgifter som avgifter på dans.. håndball feks når hun blir større.. utryr osv som føler med.. (nå tenker jeg litt større alder da)

Men har jo også tenke å sette opp bidraget når hun blir eldre.. det blir jo bare dyrere og dyrere jo eldre hun blir..

ORIGINAL: oslojente1980

Oki.. det synes jeg høres litt feil ut jeg.. men nå betaler bare bf 1500 da.. men jeg tenker sånn at han burde være med på å dele på utgifter som avgifter på dans.. håndball feks når hun blir større.. utryr osv som føler med.. (nå tenker jeg litt større alder da)

Men har jo også tenke å sette opp bidraget når hun blir eldre.. det blir jo bare dyrere og dyrere jo eldre hun blir..

Bidraget skal jo i utgangspunktet dekke alt dette. Det er jo det samme med barnehageregingen. Klart det går an å spørre om han vil være med å betale noe av det, men jeg kommer vertfall ikke til å kreve det selv om jeg bare får bidrag fra staten...

Skal egentlig ha 2400, men siden han ikke betaler så får jeg forskuddet - ca. 1040 pr. mnd.

Jeg får 1500 i mnd for to barn. I tillegg deler vi på store utgifter til klær og utstyr.
Til sommeren går den opp til mellom 2000 og 2500.

Privat avtale på 2990 ,- får det innkrevd fra nav snart.
Har nettopp fått søknaden innvilget[:D]

ORIGINAL: ~September~

Skal egentlig ha 2400, men siden han ikke betaler så får jeg forskuddet - ca. 1040 pr. mnd.

Ja, glemte å skrive at jeg har 1 barn, null samvær med far.
Fikk brev idag at bridragsforskuddet blir satt ned til 600 [:-] Jaja.. Får håpe han kan begynne å betale snart..

1500 privat avtale... han har ikke jobb nå, men går på dagpenger og i følge nav-kalkulatoren skulle han betalt 1800 nå mens han går på dagpenger, men jeg tenkte det var lettest mtp gebyrer om vi har privat avtale, så med en gang han får jobb skal den endres... jeg står for alt av utgifter og han har null samvær

Back
Topp