Hvor mye bør man gi i konfirmasjonsgave?

***ananas***

Glad i forumet
Vi skal i 2 konfirmasjoner i vår. Til en jeg er tante til, og til en fetter av meg. Hvilken sum syntes dere jeg burde gi? Har ikke vært i konfirmasjonpå sikkert 10 år, og husker ikke hva vi ga da[:)]

Har gitt 300 til sambo sine søskenbarn.
500 til de jeg er tante til.

Jeg ga 500 til søskenbarnet mitt for noen år siden..

Jeg kommer til å gi 500 til fetteren min

Jeg har gitt 1000 kr til mine tantebarn de siste 3 årene.

100 til tanteunga, 400 til søskenbarn ville eg ha gitt.

Jeg gir 500 kr til tantebarn.

Så da er det passelig å gi 600 til fetteren min, og 1000kr til ho jeg er tante til?

Det er ikke for lite siden vi er bedt i konfirmasjonen alle sammen? (2 voksne og 3 barn)

ORIGINAL: Ebbeline

Jeg har gitt 1000 kr til mine tantebarn de siste 3 årene.

Det fikk søstra mi også... og det er 5 år siden.... Så jeg hadde nok gitt 1000 til tanteunger...men søskenbarn... hmm.. 500..!?

ORIGINAL: Mrs J.

1000 til tantebarn og 500 til fetter og kusiner gir vi.[:)]

og 1000 til søsken

jeg synes 500kr er passe[:)]

Vi har gitt ca 500 til alle vi har vert i konfirmasjon til, om det har vert en av mine fettere eller hannes nevøer og nieser[:D] syns det er en grei sum å gi 

Jeg synes de får så mye penger jeg.. så vi kjøpte rett og slett et fint stormkjøkken til onkelungen til mannen min.. mannen min fikk rabatter, men betalte vel 500 for det.

har gitt ca 300-500 vi, avhengige av hva vi har råd til![:D]

Vi har selv 2 konfirmasjoner i år... skrekk og gru[8D]

bror mi er ene som konfirmeres i år og da synes jeg han skal få 500... den andre er bare en nevø, men mora blir vel sikkert furten om vi gir mindre....

Vi gir 500 til tante barna + ett lite smykke eller noe ved siden av. TIl nevøen min nå i vår, skal vi gi AC/DC billett

500, ga vi i fjor til en jeg er tante til. Søskenbarn er ikke aktuelt lenger - men hadde ikke gitt mer enn 300, i så fall.

[:)]Nevøer og nieser - altså de vi er biologisk tante og onkel til - 1000 kr.
Gudbarn - 600 kr.
Eget barn[8|][8D][:D] -han ble konfirmert i fjor.. Fikk selskap- dress - frisør og 3000 kr. (Men ,han fikk faktisk 5000 kr av en god veninne av meg - og 5000 av besteforeldrene + 5000 av mine foreldres bestekamerat,som også er far til den gode veninnen min[:)]Han kjøpte pc for 19 000 kr!!!)

mellom 500-1000 kr 

Back
Topp