Hvor mye av hver størrelse?

Nullenusken

Forumet er livet
Vi får jo baby i mars, og innen da er sikkert en del bleiekampanjer over, så vi har etter litt diskusjon i heimen kommet frem til at vi får kjøpe inn litt nå hvertfall....
Men hvor mye brukte dere av hver av de minste størrelsene?
Først og fremst nr 1, 2 og 3?
Kjedelig om vi kjøper inn mye som ikke blir brukt....
Hvor gammel var barnet ditt da du byttet størrelser oppover?
Og hvor mange bleier per dag regner man?

Jeg har virkelig ikke peiling, haha...

Du bør regne med ca 8 bleier per dag i begynnelsen. Mange babyer passer aldri str 1 i det hele tatt. Så jeg ville kjøpt mest av 2 og 3, også heller kjøpt en pakke eller to av nummer 1 hvis det viser seg at babyen har behov for det. 

Vi brukte lite av nr 1. Gå heller for en  del nr 2 og mer nr 3 :) de vokser jo så raskt i starten.

Str 1 brukte vi aldri, str 2 lappa liksom over. Brukte Pampers vi da. Siden babybleiene er mye tynnere enn Libero. Hvor mye av hver er umulig å si. Kan si at i starten kommer du til å skifte bleie mye oftere enn nødvendig. [8D]
Og disse babybleiene er jo omtrent gratis fra før, så du trenger nok ikke hamstre. De koster jo typ 19 kr.

brukte kanskje 4 pakker med nr. 1 (libero)før vi gikk over til 2, litt flere pakker nr 2 og når har vi brukt nr 3 en god stund

Kommer ikke til å hamstre 1 og 2, er vel egentlig bare redd for å kjøpe for mye jeg....
Hvor lenge brukte dere nr 3? Og 4?

Vær forsiktig med å kjøpe for mye av de første størrelsene, i hvert fall. Dessuten er nr 1 og 2 veldig billige fra før av.
Vi rakk å bruke kanskje en halv pakke av nr 1, én pakke av nr 2 og to pakker av nr 3.[8D]
Lå på nr 4 ganske lenge.

Størrelse 3 og 4 brukte vi ganske lenge her. Litt usikker på hvor lenge, men brukte størrelse 4 til hun var passert ett år, så ble hvertfall mange bleier i størrelse 4[;)]
Jeg ville kjøpt inn mest av størrelse 4 hvertfall[;)]
Og kanskje 3-4 pakker av de andre størrelsene.

De to minste størrelsene er det egentlig ingen vits i å hamstre så mye av, for de er billige uansett, spør du meg.

Men fra nr 3 og oppover blir det dyrere og mer å spare på! Det er vanskelig å si hvor mye du bruker av hver størrelse, det kommer jo an på hvor mye ungen vokser.
Men her bytta vi vel til 3'ere rundt 3 mndr, 4'ere rundt 7/8 mndr og 5'ere ca 11 mndr. De bruker han nå, og kan bruke en stund til.
Om han blir lik storesøsteren, så blir det 5'ere frem til jul, og så blir det 6'ere derfra og ut bleieperioden. Vi skal hamstre 6'ere, for å si det sånn. Hehe..

FOrresten, naboen vår bruker 5'ere til sin jente, hun blir 2 i november.

Vi brukte str 1 i 1 mnd ca, så brukte vi str 2 til han var litt over 3 mnd (kunne brukt lengre, men hadde en kartong i str 3, så vi begynte bare med dem).

Vi bruker enda str 3, og kommer nok til å bruke det en stund til enda. Lillegutt her er snart 8 mnd, men han er liten og slank av seg.

Vi benyttet oss av tilbudet for pampers hvor man fikk 4 pk for 1 kr, så da kjøpte vi jo 4 i gangen. Brukte vel 1 i halvannen måned og 2 ca like lenge. Er nettopp gått over til (libero) 3 så får vi se hvor lenge det varer. Sikkert lurt å ikke hamstre de minste, men det gikk maasse "new baby" bleier i begynnelsen (måtte jo omtrent bytte etter hvert måltid). 

nr 1 hoppa vi glatt over!
men du vet jo ikke hva slags kroppsfasong babyen får[8D]
gutten vår kunne ikke bruke libero så vi måtte bruke pampers!
nå passer det meste igrunn

her ble nummer 1 brukt i ca 3mnd og nummer 2 i 3 mnd. vi har akk begynt på nummer 3, men de er litt store da.. he he
Men nå er jo lille snuppa 6 mnd og veier 5680 da.. he he

Back
Topp