hvor mye av hva?

Babylykke90

Betatt av forumet
Hvor mye av ting trenger man, eksp.. gulpekluter....sengetøy, laken, tisselaken osv osv...

fortvilet førstegang mamma :joyful:

Hehe lurer jeg på å! Men har nå kjøpt 4 laken, ett tisselaken, 2 sengetøy til senga og ett til vogna. Har kjøpt masse gulpekluter, for de er jo så små... blir sikkert fort bytta ut :p og de er så gode å myke, så bruker nok noen til bleiestell å :)

Jeg har to (evt tre) sengetøy, 4 laken (de kom i to-pak), 3 tisselaken (har blitt anbefalt å ha et i egen seng pga melkelekkasje), 10 gulpekluter i gas (kjøper fler hvis han viser seg å være en gulper, men det er også mange babyer som ikke gulper i det hele tatt) og en hel del frottekluter :) Er førstegangs da så vet jo ikke om jeg har truffet :P

Last edited:
Er selv førstegangsfødende å veldig usikker på hva jeg trenger til den lille :-) Har 3 sengeklær i den minste størrelsen som passer i vogn å vugge. Har bare 2 laken enda som går til vanlig sprinkelseng, usikker på hvilke størrelse det skal være i vogn å vugge(er det samme str?) Ellers så fikk jeg en 10pk med gulpekluter, 5pk med gaskluter å 4pk med sånn frote(?) kluter, er noe usikker på hvor mye håndklær jeg trenger til babyen, har to stk med hette å en uten :-) Lurer på også om man skal vaske håndklær til baby før bruk? :-)

Er selv førstegangsfødende å veldig usikker på hva jeg trenger til den lille :-) Har 3 sengeklær i den minste størrelsen som passer i vogn å vugge. Har bare 2 laken enda som går til vanlig sprinkelseng, usikker på hvilke størrelse det skal være i vogn å vugge(er det samme str?) Ellers så fikk jeg en 10pk med gulpekluter, 5pk med gaskluter å 4pk med sånn frote(?) kluter, er noe usikker på hvor mye håndklær jeg trenger til babyen, har to stk med hette å en uten :-) Lurer på også om man skal vaske håndklær til baby før bruk? :-)
Jeg bruker vanlige håndhåndklær som jeg har ganske mye av fra før, har også kjøpt en del frottekluter. Gulpeklutene jeg har kjøpt er sånne gaskluter..

Kluter (både gulpekluter og små vaskekluter) blir det egentlig aldri nok av. Veldig kjekt med tørketrommel! Vi bruker lammeskinn under lakenet. Synes det blir så klamt med tisselaken. Det er det bare å spyle i dusjen om ungen tisser gjennom.

Er selv førstegangsfødende å veldig usikker på hva jeg trenger til den lille :) Har 3 sengeklær i den minste størrelsen som passer i vogn å vugge. Har bare 2 laken enda som går til vanlig sprinkelseng, usikker på hvilke størrelse det skal være i vogn å vugge(er det samme str?) Ellers så fikk jeg en 10pk med gulpekluter, 5pk med gaskluter å 4pk med sånn frote(?) kluter, er noe usikker på hvor mye håndklær jeg trenger til babyen, har to stk med hette å en uten :) Lurer på også om man skal vaske håndklær til baby før bruk? :)
Eg har hørt at alt av håndklær, sengklær, kluter og mesteparten av klær bør vaskes i f.eks blenda sensitive eller Anna vaskemiddel før bruk. For å bli kvitt overskuddsfarge osv. Usikker på kor mykje me bør ha av kver, men har to pakker flanellskluter (10) to pakker gulpekluter som er litt tynnere (12) 3 sengesett til vugge/vogn, to laken..... Har ikkje kjøpt egne babyhåndkle, men trur at me har så det holder av vanlige...... Vanskelig å veta kor mykje me trenger av alt.....!

KID har kjempe godt "kose kluter" bruker de til gulpekluter da de er litt store :) har en del seng tøy og noen laken, kjøper inn mer om jeg ser behov når ungen kommer :p;)

Hehe lurer jeg på å! Men har nå kjøpt 4 laken, ett tisselaken, 2 sengetøy til senga og ett til vogna. Har kjøpt masse gulpekluter, for de er jo så små... blir sikkert fort bytta ut :p og de er så gode å myke, så bruker nok noen til bleiestell å :)
Hvor har du kjøpt gulpekluter hend? :)

Noen som vet hvor de selger rimelige gulpekluter?
Betalte 50 kroner for 10 stk sist, nå finner jeg 3 til 100 kr liksom.

Jeg har kjøpt 3 sengesett i minste størrelse, kommer til å bruke samme str på dyna i senga og vogna. Så da har jeg ett sett i reserve, mulig jeg kjøper ett til.
4 laken til sprinkelsenga og 4 laken som passer i vogna, vugga og bedside criben.
Så kjøpte jeg 5 tisselaken, som jeg kan bruke her og der.
Har masse vaskekluter fra forrige gang, men trenger nye gulpekluter, for jeg finner ikke igjen de etter største.

Är det inte nog med vognpåse i vagnen?? Ska det vara mera uppe i den ?

Vi brukte vognpose når storesøster sov ute på vinteren, men brukte dyne i vogna om vi var borte på besøk og hun sov inne eller om vi var på kjøpesenter osv. Da blir posen alt for varm

Vi brukte vognpose når storesøster sov ute på vinteren, men brukte dyne i vogna om vi var borte på besøk og hun sov inne eller om vi var på kjøpesenter osv. Da blir posen alt for varm
vi skal ha dyne i førte omgang, også kjøpe lammeskinn pose fra høsten :)
Har fått lammeskinn som skal brukes i vogna, så bruker vi heller dyne :-) Tenkte å kjøpe voksipose til høsten :-)
Okej :)
Tror jag kanske måste köpa några fler dyner då :)

Jeg kjøpte engangstisselaken på apoteket.

Det er både til meg nå så ikke vannet går eller jeg nyser og det kommer en skvett.
Og til babysengen.

Hadde dette første gang og redde oss mange ganger.

Mye billigere enn de i babyhyllene. ImageUploadedByBV Forum1452427892.509792.jpg

Vi fikk i 2014 en baby som gulpet mye. Så vi kjøpte 20 gulpekluter.

Skulle vi gjort det igjen ville jeg heller gått på KID eller Princess eller noe. Kjøp et vanlig flanelllaken. Klippet det i gode størrelser. Slik hadde de gjort på sykehuset og det var de alle beste.

Back
Topp