Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ammer like ofte som hun har gjort hele veien tror jeg. Hun vil alltid ha en skikkelig mengde melk 10 minutter etter alle måltid, og så hender det hun vil ha litt innimellom hvis hun er trøtt, sliten eller bare tørst. Det blir lenge til hun skal i barnehage, så vi trenger ikke tilpasse noe der. Jeg skal jobbe litt kvelder etterhvert, og da tenker jeg pappaen kan prøve å bare gi vann når hun er tørst på ettermiddagen, og så gi henne en kveldsflaske før leggetid. Da bør hun klare seg til jeg kommer hjem for amming tenker jeg. Det kan selvfølgelig hende at babyen tenker helt annerledes, og at planene må gjøres om litt.
Ammer ingenting lenger etter at han begynt med mer fast føde ville han nesten ikke ha mer.. Så når han var ca 8-9 mnd var det egentlig bare tulling og biting og han gadd ikke ligge stille eller ha puppen i munn.. Vi prøvde i ganske mange uker... Men det ble bare til at vi sluttet, han sugde mindre og jeg hadde nesten ikke mer melk..
Det var jo synd synes jeg, som ville amme hvertfall frem til han var ett år.. men nå er det veldig deilig å ikke måtte finne frem puppen til en hver tid
Når jeg ikke er på jobb så vil jeg nesten påstå at jeg ammer annenhver time kanskje, hele døgnet. Varierer hvor mye hun vil ha, men det er hun som etterspør og da får hun. Hun klarer seg fint uten når jeg ikke er der så da tenker jeg at det kommer til å gå fint med barnehagestart uten at vi trenger å trappe ned. Jeg skal heller ikke være med på tilvenningen av den grunn at hun er så ekstremt mammadalt og jeg kjenner de ansatte (begynner i barnehagen til storebroren).
De siste ukene har han nesten ikke villet ha, så her er det maks to kjappe måltider i døgnet (som regel bare litt melk i 4-5-tiden på morningen). I går ville han ikke ha noenting, og han gikk veldig fort fra å ville ha melk så ofte som mulig til nesten ikke i det hele tatt. Jeg vil gjerne amme lenger, så vi prøver innimellom, men han er ikke interessert. Begynner i barnehage om en mnd.
Så ofte fortsatt ja! Puppeglad frøken du har Min kunne nok også spist ganske hyppig om han fikk tilbudet, men da får jeg jo spreng de dagene jeg jobber. Ammefri midt i vakta eller? Her måtte jeg jobbe ut vakta mi i kveld pga at det ble så hektisk, og jeg ble sittende der med våt t-skjorte pga et overfylt bryst Åååh så vonde kuler i brystet nå.. :/
Mulig pappaen også tar barnehageoppstart her. Lillegutt er mer klengete på meg, så kan sikkert være lurt Veldig blid og fornøyd hos pappaen helt til han ser meg
Puppeglad frøken her også, men forsøker å gi henne vann og mat på (barnehage)dagtid for å venne henne til at hun kun får vann og mat nå når hun skal i barnehagen.
Men egentlig når hun har lyst på, hvilket er ganske ofte enda, inklusive på natt. Jeg sliter heller andre veien, at hun spytter ut det meste av mat og heller vil ha pupp.
Hehehhe, høres ut som minPga jobb og barnehageoppstart jeg forsøker å trappe ned også Min gutt har også spist lite helt frem til nå. Er fortsatt litt småspist, men har ikke behov for å fylle på med litt ekstra melk gjennom hele dagen som tidligere Han selv takker aldri nei til pupp da
Hmm.. her har nedtrapping blitt til opptrapping pga ferie og netter i samme seng. Har så mye melk nå og frøkna vil ha pupp natt og dag. Det var ikke helt etter planen da... nå er jeg egentlig ganske lei, men får vel bruke litt tid på å slutte helt. Er jo litt koselig også.. på dagtid!