Hvor mye ammer dere i løpet av en dag ?

Piiinky

Andre møte med forumet
Hei

Min på 8 mnd snart 9 ammer eg ca kl 07 så igjen kl 09-10, kl12-13, kl 15-16 kl 19 og igjen 19.30 så ca kl 22-23 og en gang i 04 tiden.
er dette normalt ? Føler flere sier at det burde ikke være så mye og at h*n burde sove hele natten. Men det har h*n aldri gjort. Burde eg begynt med flaske på natten og en gang på dag tid ?

Ingen unger er jo like, men føler meg frustrert over alt. Ikke god nok
 
Jeg har trappet ned litt for å forberede på at far skal ta over permisjon nå og jeg skal tilbake på jobb. Ammer på morgenen i 7/8-tiden, så kl. 12/13, kl. 15/16 og ca kl 19/19.30. Mini våkner ørten ganger på kveld og natt, så da ammer jeg ofte 4-5 ganger fra kl 19-07.

Min er straks 8 mnd.

Flaske vil ikke nødvendigvis føre til mindre amming tror jeg. Da er det vel kanskje å øke mengden fast føde? Vet ikke hvor mye du gir? Dessuten så er det jo all slags grunner til at de ikke sover rundt ;) Dette er nr 2 og ingen av mine har sovet rundt ved denne alderen.
 
Ammer minst hver tredje time natt og dag, gjerne oftere og. Har vært på jobb i 3 uker, men har hatt ammefri så har ammet ca 08.30, 12. 00 og 15.20 da også. Det er helt normalt å fortsatt amme mye :)
 
Jeg har trappet ned litt for å forberede på at far skal ta over permisjon nå og jeg skal tilbake på jobb. Ammer på morgenen i 7/8-tiden, så kl. 12/13, kl. 15/16 og ca kl 19/19.30. Mini våkner ørten ganger på kveld og natt, så da ammer jeg ofte 4-5 ganger fra kl 19-07.

Min er straks 8 mnd.

Flaske vil ikke nødvendigvis føre til mindre amming tror jeg. Da er det vel kanskje å øke mengden fast føde? Vet ikke hvor mye du gir? Dessuten så er det jo all slags grunner til at de ikke sover rundt ;) Dette er nr 2 og ingen av mine har sovet rundt ved denne alderen.

får grøt, skive, frukt og middag så grøt igjen. Virker fornøyd med det som blir gitt. Vil ikke ha mere fast føde.

Godt og høre at det ikke bare er min som ikke sover rundt. Har bare følt at alle andre unger gjør det og det burde min og
 
Sniker
Min var flaskeunge, og når han var på den alderen drakk han flaske omtrent like ofte som du ammer. Am så ofte som det passer dere, du. Det er noen få heldige her i verden som har barn som sover hele natten før de er året :)
 
Er jeg heldig sover hun mellom ca 00-04.30, ellers ammer jeg ca hver tredje time, oftere på kvelden. Hun er snart 8 mnd.
 
Hei

Min på 8 mnd snart 9 ammer eg ca kl 07 så igjen kl 09-10, kl12-13, kl 15-16 kl 19 og igjen 19.30 så ca kl 22-23 og en gang i 04 tiden.
er dette normalt ? Føler flere sier at det burde ikke være så mye og at h*n burde sove hele natten. Men det har h*n aldri gjort. Burde eg begynt med flaske på natten og en gang på dag tid ?

Ingen unger er jo like, men føler meg frustrert over alt. Ikke god nok
Sniker. Min er nesten 6 måneder og jeg ammer omtrent som deg, bortsett fra den 22-23. Det jeg har hørt fra andre med større barn er at når de ville slutte med nattamming (etter at baby var i hvert fall 6 måneder) var at far tok natten i ca. tre dager og ved oppvåkning trøstet og eventuelt tilbød vann. Så gikk det to-tre dager og så sluttet de å våkne. Vet ikke om du er komfortabel med å prøve det, men funker visst for noen.
 
Hei

Min på 8 mnd snart 9 ammer eg ca kl 07 så igjen kl 09-10, kl12-13, kl 15-16 kl 19 og igjen 19.30 så ca kl 22-23 og en gang i 04 tiden.
er dette normalt ? Føler flere sier at det burde ikke være så mye og at h*n burde sove hele natten. Men det har h*n aldri gjort. Burde eg begynt med flaske på natten og en gang på dag tid ?

Ingen unger er jo like, men føler meg frustrert over alt. Ikke god nok
Min er født i starten av november, og er likedan :) sniker inn en halv porsjon mat/grøt to ggr om dagen, men pupp er vel så viktig syns han :D
 
Ammer sikkert 8 ganger fra hun legger seg til hun står opp 05. Ammer når det passer seg slik på dag alt etter som når hun får fast føde. Enkelte dager gir hun tegn selv til å vil ha når vi feks leker sammen på gulvet :happy: 9 mnd.
 
Hei

Min på 8 mnd snart 9 ammer eg ca kl 07 så igjen kl 09-10, kl12-13, kl 15-16 kl 19 og igjen 19.30 så ca kl 22-23 og en gang i 04 tiden.
er dette normalt ? Føler flere sier at det burde ikke være så mye og at h*n burde sove hele natten. Men det har h*n aldri gjort. Burde eg begynt med flaske på natten og en gang på dag tid ?

Ingen unger er jo like, men føler meg frustrert over alt. Ikke god nok
Sniker her. Nå ammer ikke jeg lengre, så uttaler meg kun på det med å sove hele natta :) og det er nok veldig individuelt når de klarer det. Eldstejenta mi sov 12 timer i strekk da hun var 6 uker. Mellomste gutten min som begynner på skolen til høsten sover fremdeles ikke rundt, selv om lillebror på 4 gjør det…
Så gjør det som føles riktig for deg! :) ingen kjenner babyen din bedre enn du, så da vet du best hva som er best for dere ❤️
 
Sniker. Min er nesten 6 måneder og jeg ammer omtrent som deg, bortsett fra den 22-23. Det jeg har hørt fra andre med større barn er at når de ville slutte med nattamming (etter at baby var i hvert fall 6 måneder) var at far tok natten i ca. tre dager og ved oppvåkning trøstet og eventuelt tilbød vann. Så gikk det to-tre dager og så sluttet de å våkne. Vet ikke om du er komfortabel med å prøve det, men funker visst for noen.

Vært et forsøk:happy:
 
Hei

Min på 8 mnd snart 9 ammer eg ca kl 07 så igjen kl 09-10, kl12-13, kl 15-16 kl 19 og igjen 19.30 så ca kl 22-23 og en gang i 04 tiden.
er dette normalt ? Føler flere sier at det burde ikke være så mye og at h*n burde sove hele natten. Men det har h*n aldri gjort. Burde eg begynt med flaske på natten og en gang på dag tid ?

Ingen unger er jo like, men føler meg frustrert over alt. Ikke god nok
Her skjedde det en endring 1-2 uker etter vi flyttet henne over på eget rom. Mindre amming om natten og mindre oppvåkninger ;) *bank i bordet* men alle er jo forskjellige..
 
Vært et forsøk:happy:
Det syns jeg også! Skal teste det ut selv om noen få uker :) leste en artikkel på babyverden og der sto det at mor ofte hadde et instinkt på når det var greit å slutte :) og så skal man nok passe seg litt for sånne her forum, for blir fort til at «alle» ammer døgnet rundt i ørten år uten problemer. Og sånn er det jo stort sett ikke. Folk trenger jo å sove liksom :wacky:
 
Tipper rundt 6-7 ganger i døgnet, minst. Ammer stortsett til hver blund å leggetid. Hender hun våkner å vil ha på nått også.

8 mnd på onsdag å er veldig glad i fast føde. Frokost, lunsj, middag, kvelds å frukt imellom. Melk skal i teorien hovedærneringen det første året, så du trenger ikke høre på de som mener det er for mye :)
 
Ammer fortsatt en god del.. Men hun nekter flaske eller kopp, så eneste væsken hun får i seg er amming.

Tipper jeg ammer 5 ganger på dag og en på natt :)
 
Back
Topp