Hvor mange

Ida82

Forumet er livet
 har hatt si?

og da tenker jeg selvfølgelig på dere som ikke har tatt vaksina, sånn at NEI svaret er fra de uten vaksine[;)]

Litt vanskelig å svare på... Jeg TROR jeg har hatt SI siden Vetle med 99% sikkerhet hadde det, og jeg ble syk noen dager etter. Men LITE syk da vel og merke.

Har fått inntrykk at alle mennekser reagerer nogenlunde likt og ulikt på dette svineriet. Dattera mi fikk symptomene på lørdag som var, vi dro og testa ho. Hun fikk påvist h1n1. Jeg ble syk på søndagen (dagen etter ho) og testet i går, fikk svar i dag om at det var h1n1. Vi har hatt det nogenlunde likt, jeg har liksom vært 1 dag etter ho hele tida. Du kan jo bare svare ja hvis du tror det så sikkert!

Var dere veldig syke?

Sånn vanlig influensa, men syns den har drøyd litt lenger. Har hatt feber litt lenger enn jeg har hatt ved vanlig influensa. Men jeg har vært MINDRE tett i nesa og halsen enn tidligere.

Så egentlig en mild variant? Selv om den drøyer litt lenger?

Ja, i forhold til åssen de skal skremme oss i media og sånn så var jo dette mildt, siden vi begge (ei på under 2 år og jeg som er i risiko gruppa) lever i beste velgående.

Stemte sekundet for tidelig, jeg leste at jeg har TATT, ikke har HATT...

Jeg har altså TATT vaksine, men jeg har ikke HATT SI....

Jeg har ringt på legekontoret mitt i dag og nevnte symptomer og slikt. Siden jeg er gravid og er veldig slapp for tiden så tenkte jeg å ta noen blodprøver. Og da sa hun at jeg har hatt influensalignende symptomer og kanskje derfor har hatt influensa. men hvem vet. Jeg skrev vet ikke.

Jeg har mest sannsynlig hatt svineinfluensa, så jeg stemte "Ikke i risikogruppa, har hatt det".
Jeg hadde ikke vondt i kroppen, men jeg hadde det ubehagelig.

Første dagen (den dagen jeg egentlig skulle tatt vaksinen) våknet jeg med veldig vond hals, tett og snørrete i nesa, og jeg kjente i kroppen at ting ikke var bra. Dro allikevel på jobb, hadde jo tross alt hatt vondt i halsen flere ganger i høst. Var ekstremt nøye med håndvask og spriting (jobber i helsevesenet), og det gikk også heldigvis bra. [;)]
På kvelden ble jeg dårligere, fikk litt feber, og begynte og hoste mye. Fikk etterhvert også bihulebetennelse (tror jeg).
Sånn fortsatte det i tre-fire dager, før jeg gradvis ble bedre. Etter 7-8 dager var jeg tilbake i god gammel form, selv om hosten fortsatte noen dager til, mest om kvelden og natta.

Jeg skal allikevel ta vaksinen, siden jeg ikke fikk bekreftet at det var svineinfluensaen. Dette på bakgrunn av jobben min, og fordi jeg skal begynne på sykepleierstudiet om to uker. [:)]
Men jeg venter til risikogruppene er ferdige nå, for jeg føler det ikke er kjempehast for min del lenger. [;)]

Back
Topp