Jeg har mest sannsynlig hatt svineinfluensa, så jeg stemte "Ikke i risikogruppa, har hatt det".
Jeg hadde ikke vondt i kroppen, men jeg hadde det ubehagelig.
Første dagen (den dagen jeg egentlig skulle tatt vaksinen) våknet jeg med veldig vond hals, tett og snørrete i nesa, og jeg kjente i kroppen at ting ikke var bra. Dro allikevel på jobb, hadde jo tross alt hatt vondt i halsen flere ganger i høst. Var ekstremt nøye med håndvask og spriting (jobber i helsevesenet), og det gikk også heldigvis bra. [;)]
På kvelden ble jeg dårligere, fikk litt feber, og begynte og hoste mye. Fikk etterhvert også bihulebetennelse (tror jeg).
Sånn fortsatte det i tre-fire dager, før jeg gradvis ble bedre. Etter 7-8 dager var jeg tilbake i god gammel form, selv om hosten fortsatte noen dager til, mest om kvelden og natta.
Jeg skal allikevel ta vaksinen, siden jeg ikke fikk bekreftet at det var svineinfluensaen. Dette på bakgrunn av jobben min, og fordi jeg skal begynne på sykepleierstudiet om to uker. [:)]
Men jeg venter til risikogruppene er ferdige nå, for jeg føler det ikke er kjempehast for min del lenger. [;)]