Hvor mange...

Karma27

Forumet er livet
... Luer, votter, skjerf, buffs, osv.. Har dere til barna? Sitter her og ser gjennom alt høst/vintertøyet vi har, og lurer på hvor mye som egentlig er nødvendig :p har ei barnehagejente på 2,5, som går i utegruppe i bhg, og en gutt på 6 mnd som begynner i bhg rundt desember, da er han 10 mnd. Hvor mange av hver trenger jeg? :p

Jeg vil helst ha fire par vintervotter til min gutt, to par regnvotter, to par hansker til kalde høstdager. Da kan alltid to par vintervotter og et av hver av de andre ligge på skolen. Han har to buffer, en som reserve sammen med en tynn og en tykk reservelue på skolen og tidligere i barnehagen.
Men han er ørebarn og vi bor på et sted med mye vær og kalde vinter :) Han har også gått i utebarnehage, da hadde han ihvertfall tre par votter liggende i bhg, slik at han kunne bytte til varme tørre votter midt på dagen, og likevel ha et ekstra par i tilfelle.

Her har to åringen:
4 vår/høst luer fra Kivat
1 par regnvotter
1 par Reima vanntette votter
3 tynne luer u/knyting
1 Kivat halslue til vinter
1 Kivat vinterlue
2 par Reima vinter votter i forskjellige tykkelser
2 tynne halser i ull
2 par Kivat ull votter
2 Lillelam ulluer
1 par Lillelam ullvotter

Har i tillegg 3-4 tube skjerf i forskjellige tykkelser

Har nok en del mer enn hva man trenger, men det blir brukt :p

Første år i bhg.

Til nå har hun 2 høstluer
2 regnvotter
2 vinterluer
Strikker ullsokker
Flere par strikka barnehagevotter
1 par vintervotter
Halslue i ull

Har regnvotter, lue og hals til gutt 18 mnd

Har som regel tre skikkelige par med votter og to-tre par med ullbodyer i tillegg. Regnvotter har jeg slutta å kjøpe for de nekter å bruke det. Også en ørevarmer eller to, tre tynne luer og et par gode varme vinterluer.

Vi har en haug med luer alle sammen, jeg elsker luer. Minste har for øyeblikket bare ullvotter og vanntette tykke votter. Må kjøpe inn flere votter og evt hals, har til nå bare hatt tykke ull siklesmekker.

Har 2 barn som begynte på skole i går. Aner ikke hva vi har av vinterklær, bortsett fra støvlene og dressene:p
Men vil ha 2 av alt slik at de kan skifte om det blir vått under lek.

Back
Topp