Hvor mange...

Jannicke83

Forelsket i forumet
av dere er sykemeldt nå??
Jeg jobber i sport, og springer rundt i 7-8 timer hver dag. Merker at det begynner å bli tungt, og at det "stikker" masse nedentil, men har ikke samvittighet til ikke å jobbe fullt ut. Vi har ennå ikke ansatt noen i vikariat for meg, så det er masse som ikke er på plass ennå.
Så jeg lurer bare på hvordan deres arbeidsdag er og om dere føler at det går greit?!

har kommet over den dårlige samvittigheten, og er nå bare hjemme og venter på bebisen ;)
Her var det bekkenløsning som satte en stopper for jobbinga.

jeg har jobbet fram til nå men nu er det nok her å, jobber som kokk med masse løft å gåing på stengulv med bekkenløsning.. Jeg hadde også tenkt å tiden ut på jobb men går det ikke, så går det ikke.
Det er jo opp til sjefen din å ordne vikar i ditt fravær. Man må tenke på seg selv å babyen i magen :)

Jannicke83 skrev:
av dere er sykemeldt nå??
Jeg jobber i sport, og springer rundt i 7-8 timer hver dag. Merker at det begynner å bli tungt, og at det "stikker" masse nedentil, men har ikke samvittighet til ikke å jobbe fullt ut. Vi har ennå ikke ansatt noen i vikariat for meg, så det er masse som ikke er på plass ennå.
Så jeg lurer bare på hvordan deres arbeidsdag er og om dere føler at det går greit?!

Hva mener du med at du jobber i sport?
Jeg er 50% sykmeldt, har null dårlig samvittighet for det og skal gjøre det til jeg går ut i permisjon. Du må ta vare på babyen din og deg selv når du er gravid, ingen andre kan kjenne hvordan akkurat din kroppe føles ut. Det er så få måneder i livet at de fleste av oss går gravid så da tenker jeg at vi må gjøre det beste ut av det for barnet de månedene, ikke for arbeidsgiver. Arb. giver har vel hatt god tid til å finne vikar til deg, så at det ikke er gjort er vel strengt tatt ikke noe du skal ha på din samvittighet. Og hvis jobben din er å løpe rundt hele dagen så skjønner jeg godt at det begynner og bli tungt. Gå til legen, fortell hvordan du har det, så er det opp til legen om h*n sykmelder deg eller ikke. Ingen av oss kan nemlig sykmelde oss selv, det er det leger som avgjør.
Hardt og brutalt ;)

Her var det så mye som gjorde at jeg har vært sykmeldt i hele svangerskap. Hadde drit dårlig samvittighet for at jeg ikke klarte å fungere. Men så tenkte jeg at det viktigste er helsa og babyen i magen, så nå går jeg hjemme med gooood samvittighet :) Kjedelig til tider, men når jeg ikke engang orker å gjøre noe hjemme så hadde jeg ikke gjort jobben noe nytte.
Kjenn på kroppen din når den sier stopp du!!! Hadde alle kunne bestemt så hadde nok de fleste hvertfall valgt å være friske og fine og være i jobb til perm. Ikke ha dårlig samvittighet, for får du noe takk hvis du sliter deg maks ut bare for jobben sin skyld??

Jeg er 100% sykemeldt, bekkenløsningen satte en stopper for jobbinga. Så nå går jeg hjemme, venter på den lille og koser meg masse med det! Den dårlige samvittigheten er borte, men savner å dra på jobb og være sammen med kollegene mine.

Vart fullt sykemeldt på mandag pga hyppige kynnere. Så no bli det avslapping og kos før bebisen kjem:-) Jobber i barnehage så kan bli fort slitsomt og travelt! Har ikke dårli samvittighet for det nei,helse og at bebien har det bra er det viktigste:-)

Back
Topp