Hvor mange...?

• Trådstarter Trådstarter memories
  • Opprettet Opprettet
M

memories

Guest
Bare lurer på noe jeg...hvor mange ul er det normalt å ha?og hvor sent i svangerskapet er det normalt å ha "siste"? Ser det er mange som har sent uti svagerskapet...vil jeg også ha...liksom en siste titt for prinsen kommer ut[:D]

Det er vel ingen "fasit" for det, det avhenger av hvordan formen er og om det er komplikasjoner eller lignende.
Noen trenger tettere oppfølging enn andre.
Teoretisk sett er det vel bare UL i uke 18 som er bestemt at man skal ha.
Men man kan bestille time hos privat klinikk, ellers pleier man å få det på sykehuset hvis man er bekymret.

ORIGINAL: munter

Det er vel ingen "fasit" for det, det avhenger av hvordan formen er og om det er komplikasjoner eller lignende.
Noen trenger tettere oppfølging enn andre.
Teoretisk sett er det vel bare UL i uke 18 som er bestemt at man skal ha.
Men man kan bestille time hos privat klinikk, ellers pleier man å få det på sykehuset hvis man er bekymret.

Det er vel det jeg også har hørt / fått med meg.
At det teoretisk sett er bare en Ul i uke 17-19.
Men at enkelte får tettere oppfølging , grunna komplikasjoner, har mista tidligere og lignende.

Jeg er så heldig at jeg har fått gått til gynekolog i svangerskapet, uten noe særskilt grunn.
Det har gjort at jeg har fått ul i uke 9, 14, 18, 32, og i dag uke 37. De 2 siste 3D

Ultralyden i dag var ekstra pga sterke magesmerter. Kunne ikke finne noe galt, men lå våken i natt med magesmerter på styrke med riene. men smertene kom uten kynnere og varte gjerne et par timer i strekk. Har fått beskjed å ta kontakt med sykehuset om det skulle dukke opp igjen!

FIkk derimot beskjed om at jeg er delvis moden med 1 cm åpning så nå er det bare å hoppe til køys med gubben hver kveld! (hvis jeg orker det da)

Jeg skal på min 11 UL i morgen jeg, men grunnen til det er at jeg har hatt nyre og bekken betennelse.. gikk på sterke medisiner, så de vil se at babyen vokser som han skal. (urinen min er ikke så bra) og fare for fostervann forgiftning. så her er det skikkelig oppfølging! det er ikke forseint å ta UL, det kan man ta til siste dag.  men er det ikke noe komplikasjoner, må man jo bestille privat da! det vet jeg ikke så mye om[:)][:)]

Jeg har hørt at det er en som er vanlig hvis det ikke er noe spesielt da. Og det er vel fra uke 16 til 19...

Back
Topp