Hvor mange venter tvillinger her?

Noen her som har bestemt seg for vogn? Eller kanskje kjøpt/bestilt allerede?

Blir Bugaboo donkey her, den får vi plass til i bilen og sportsdelene kan være begge veier [emoji4]

Blir samme vogn her :-) Ser at vi kan få den for litt over 15 000 ny hos babyshop (man kan melde seg inn i kundeklubben og få 10% rabatt på første kjøp). Er jo og sjekker finn, men de komplette vognene selges for ca 12 000 her. Da synes jeg ikke at vi sparer nok på å kjøpe brukt....

Blir samme vogn her :-) Ser at vi kan få den for litt over 15 000 ny hos babyshop (man kan melde seg inn i kundeklubben og få 10% rabatt på første kjøp). Er jo og sjekker finn, men de komplette vognene selges for ca 12 000 her. Da synes jeg ikke at vi sparer nok på å kjøpe brukt....

Vi tenker akkurat det samme. Da får vi heller håpe vi får solgt den senere. Greit å kjøpe ny og har alt av garantier osv i orden. Jeg tror forresten både sprell og barnas hus gir 10 % storkjøpsrabatt ved kjøp over 15 000 også.

Blir Bugaboo donkey her, den får vi plass til i bilen og sportsdelene kan være begge veier [emoji4]
Blir samme vogn her :) Ser at vi kan få den for litt over 15 000 ny hos babyshop (man kan melde seg inn i kundeklubben og få 10% rabatt på første kjøp). Er jo og sjekker finn, men de komplette vognene selges for ca 12 000 her. Da synes jeg ikke at vi sparer nok på å kjøpe brukt....

Blir samme her også☺️ Etter å ha hatt endel venninner som har byttet fra andre vogner til bugaboo, både fox og donkey, er jeg ikke i tvil om at jeg skal gjøre den investeringen fra start istedet for å prøve å se om jeg liker noe annet. :-)

Blir samme her også☺️ Etter å ha hatt endel venninner som har byttet fra andre vogner til bugaboo, både fox og donkey, er jeg ikke i tvil om at jeg skal gjøre den investeringen fra start istedet for å prøve å se om jeg liker noe annet. :)

For oss er det viktigste at den er lett og kommer inn i bilen..

Jeg ser bare litt mørkt på lange trilleturer med to barn, tror fort det blir tungt... Uten at jeg har testet det ut. :nailbiting: Og når de i tillegg blir født på vinteren.

Ellers er jeg usikker på utstyr.

Vi väntar med och köpa vagn, ser inte för mig att jag blir och gå ut i snö och oväder med tvillingarna [emoji85] så väntar tills snön försvinner lite [emoji4]

Jeg ser bare litt mørkt på lange trilleturer med to barn, tror fort det blir tungt... Uten at jeg har testet det ut. :nailbiting: Og når de i tillegg blir født på vinteren.

Tror vogna har mer å si for hvor tung/lett den er å trille enn antall unger. Vi har en søskenvogn (Thule) hvor det er lettere å trille begge to enn å trille bare én i den vanlige vogna (TFK jogster twist). Men Thule-vogna er jo ikke laget for babyer. Vi har brukt den fra minste var ca 8mnd og eldste akkurat 2år. Den er så lett å trille at vi ofte bruker den selv om vi bare har med 1 unge :)

Har prøvd vogna i butikk, og venninner har den som søskenvogn, og jeg synes ikke den er tung å trille. Da er det med baby og en 2åring. På vekt er det en haug andre vogner som er tyngre... ☺️
Tror vi skal gå for maxi-cosi seter som kan klikkes rett på vogna også! Ellers synes jeg utstyr er vanskelig selv.. men prøver å samle erfaringer fra venninner som har fått babyer det siste året

Har prøvd vogna i butikk, og venninner har den som søskenvogn, og jeg synes ikke den er tung å trille. Da er det med baby og en 2åring. På vekt er det en haug andre vogner som er tyngre... ☺️
Tror vi skal gå for maxi-cosi seter som kan klikkes rett på vogna også! Ellers synes jeg utstyr er vanskelig selv.. men prøver å samle erfaringer fra venninner som har fått babyer det siste året

Nei, har testet den ut selv i butikk og den er lett og fin!

Tenker mer når barna blir 10 kg hver, så blir det ganske tungt å dytte på.. Tenker turer opp mot 5 km kan gå greit, men å dytte den langt ut i skogen har jeg liksom ikke behov for ;-) Tror jeg da..

Nei, har testet den ut selv i butikk og den er lett og fin!

Tenker mer når barna blir 10 kg hver, så blir det ganske tungt å dytte på.. Tenker turer opp mot 5 km kan gå greit, men å dytte den langt ut i skogen har jeg liksom ikke behov for ;-) Tror jeg da..

Hehe, ja sånn ja[emoji85] tror man blir vandt med barnas vekt i takt med at de vokser. Ellers får langturene bli med mann og bæresele/bæremeis jo større de blir, så vi får tatt en hver[emoji28][emoji1360]

Hvordan er formen deres nå? Har runda 20 uker og begynner å bli så stor allerede [emoji15][emoji85] De sparker opp mot ribbeina og ned mot skambeinet allerede, og jeg tenker på at jeg bare er litt over halvveis [emoji23] Bekkenløsningen er drøy og blir så fort andpusten og sliten.

Sånn, det var dagens klaging [emoji6][emoji23]

Hvordan er formen deres nå? Har runda 20 uker og begynner å bli så stor allerede [emoji15][emoji85] De sparker opp mot ribbeina og ned mot skambeinet allerede, og jeg tenker på at jeg bare er litt over halvveis [emoji23] Bekkenløsningen er drøy og blir så fort andpusten og sliten.

Sånn, det var dagens klaging [emoji6][emoji23]

Jag blir så trött i kroppen dom dagarna då dom sparker och möblerar samtidigt. Magen är nästan lika stor som när ja var på slutet med min första (inbillar jag mig ialf) men det är tyngre än för en vecka sedan =/

Jag har som tur är inget problem med bekkenet, men jag sover dåligt eftersom jag inte kan sova på magen längre [emoji57]

Synes jeg er større for hver dag, magen eksploderer og de begynner å bli virkelig livlige!
Foreløpig ingen plager, så får vel bare nyte så lenge det varer[emoji1374]

Vært på min 5. ultralyd, var så vidt jeg orket å se på skjermen.. ;-) Nå skulle hun bare måle mange verdier, så får ikke akkurat hilst så mye på de..

Men alt ser bra ut, og de er fremdeles litt større enn gjennomsnittet. :-)

Har ikke begynt å diskutere fødsel enda, kommer senere..

Vært på min 5. ultralyd, var så vidt jeg orket å se på skjermen.. ;-) Nå skulle hun bare måle mange verdier, så får ikke akkurat hilst så mye på de..

Men alt ser bra ut, og de er fremdeles litt større enn gjennomsnittet. :-)

Har ikke begynt å diskutere fødsel enda, kommer senere..

Så bra[emoji5] Jormor sa til meg på forrige ultralyd at de som oftest så at ivf-barn, både enlinger og flerlinger var litt større enn gjennomsnittet. Samme var nemlig mine[emoji5] pga de visste eksakt befruktning osv.
Hvilke tanker har du gjort deg ang fødsel om jeg kan spørre?[emoji5]

Så bra[emoji5] Jormor sa til meg på forrige ultralyd at de som oftest så at ivf-barn, både enlinger og flerlinger var litt større enn gjennomsnittet. Samme var nemlig mine[emoji5] pga de visste eksakt befruktning osv.
Hvilke tanker har du gjort deg ang fødsel om jeg kan spørre?[emoji5]

Nå har jeg begynt å se litt på fødeprogrammer (i all hovedsak jordmødrene på nrk), og jeg har begynt å akseptere at det skal skje en fødsel...

Men håper jeg kan føde vanlig med epidural og at de ikke venter til ungene er altfor store med å evt igangsette meg.

Tror nok jeg bare må ta det som det kommer.

Men skal vel greie å komme meg gjennom det. Er ikke redd for smertene, men redd for det å miste hemningene og bare svare masse tull. Er en ganske sindig person fra før av..

Nå har jeg begynt å se litt på fødeprogrammer (i all hovedsak jordmødrene på nrk), og jeg har begynt å akseptere at det skal skje en fødsel...

Men håper jeg kan føde vanlig med epidural og at de ikke venter til ungene er altfor store med å evt igangsette meg.

Tror nok jeg bare må ta det som det kommer.

Men skal vel greie å komme meg gjennom det. Er ikke redd for smertene, men redd for det å miste hemningene og bare svare masse tull. Er en ganske sindig person fra før av..

Veldig lik deg der altså. Tenker samme. Og etter å ha sett en del fødsler på TV, så ønsker jeg for meg selv at om det ender med KS, at jeg ikke blir skuffet. Synes så mange blir det, men vet jo ikke hvordan man selv er før man står i selve situasjonen/fødsel. Men prøve å ha hodet på rett plass og gjøre det som blir anbefalt for både meg og barna[emoji1374]

Back
Topp