Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi venter tvillinger
Har visst om det siden første TUL 7+5 i forbindelse med IVF. Satte inn to embryo
Har ikke kommet så mye lengre enn at vi vet det er to stk. Vet hvilken vogn vi skal ha, det er vel det eneste...
Sniker litt fra februar siden dere ligger foran meg i løypa [emoji4] Hvordan er formen deres? Og hvor tidlig kom magen? Har dere funnet ut om de deler morkake og fostersekk enda, @lillemaur?
De deler nok morkake, men de ligger i hver sin fostersekk, så det er veldig bra. Kvalmen har sluppet taket for en god stund siden, men det har dessverre blitt erstattet av bekkenløsning. Det var litt tidlig syns jeg, er 18+0 i dag. Magen kom veldig tidlig, men det er nok like mye fordi dette er det andre svangerskapet mitt. Hvordan går det med deg?
Nå har jeg vært på første sjekk på sykehuset og fått bekreftet at de har felles morkake, men hver sin indre fostersekk. De er like store nå, så jeg håper bare de fortsetter med det. Blir jo redd for ttts, men det er jo oftere at de ikke får det enn at de får det, og vi blir jo nøye fulgt opp [emoji4] magen har latt litt vente på seg, men nå begynner den å synes litt og da tipper jeg den vokser fort [emoji12]
Jag jobbar 50% tills nästa fredag, är väldig plågad med att jag har huvudvärk och ont i min mage (min egen mage liksom) efter det så går jag ut i 100% med svangerskapspengar. Läkaren nämnde något om att helsedirektoratet anbefalde att runt vecka 20-22 så ska man ta det med ro. Kommer inte ihåg exakt, så ta det med en klypa salt.
Har redan fått mer energi bara av och gå med 50% [emoji4]
Är bara så missförnöjd med uppföljning av tvillingarna.. Dom har varsin fostersäck och moderkaka, men har bara varit på två ultraljud, en i v.10 och en i v.18 och nästa är inte förrän jag är i vecka 26
Har vart hos legen 1 gång, ringde själv och ville ha uppföljning. Jordmor har fullt schema...
Jag jobbar 50% tills nästa fredag, är väldig plågad med att jag har huvudvärk och ont i min mage (min egen mage liksom) efter det så går jag ut i 100% med svangerskapspengar. Läkaren nämnde något om att helsedirektoratet anbefalde att runt vecka 20-22 så ska man ta det med ro. Kommer inte ihåg exakt, så ta det med en klypa salt.
Har redan fått mer energi bara av och gå med 50% [emoji4]
Är bara så missförnöjd med uppföljning av tvillingarna.. Dom har varsin fostersäck och moderkaka, men har bara varit på två ultraljud, en i v.10 och en i v.18 och nästa är inte förrän jag är i vecka 26
Har vart hos legen 1 gång, ringde själv och ville ha uppföljning. Jordmor har fullt schema...
Hvor i landet bor du? Du har krav på tettere oppfølging ved tvillingsvangerskap. Det er ikke så mye i begynnelsen, men etter OUL så skal det være hyppigere. Her er skjema med oppfølging jeg har fra Ullevål, oppfølging på sykehuset med ultralyd hver 4.uke fra nå, og jordmor i bydelen hver 4.uke, dvs kontroller hver 2.uke ut svangerskapet ca. Vis vedlegget 271754
Bor i nordland.
Ja dom sa det skulle bli ofta kontroll etc. Men och behöva vänta i 2 månader från oul till näst a tycker jag är för lång tid.. Ingen har heller kollar livmoderhalsen och har heller inte fått ett sådant schema som du har. Och eftersom jag sist hade svangerskapskløe med höga gallevärdier, så borde jag ivart fall kollas ofta.
Ringde sjukhuset för och få en tidigare tid. Dom skulle ringa tillbaka efter dom pratat med jordmor [emoji57]Huff, ingen god følelse! Enig at det var for lang tid fra OUL ja.. Hadde prøvd å tatt en prat med sykehuset igjen, eller fastlegen? Kanskje h*n kan pushe på sykehuset for bedre oppfølging?
Har heller ikke hatt sjekk av livmorhalsen, mer ser jo på skjema jeg fikk at det skal gjøres fra neste kontroll.