hvor mange ul har dere FÅTT ?

Hvert på ul i uke 5,8,12,20,26,(3D)27, 29

Jeg var bare på tidlig ul for å sjekke cyster på eggstokkene og fikk se spira de to gangene. Så var jeg på en ul i uke 19 [:)]
Med første var jeg mye kortere på vei, så jm fikk ikke målt det hun skulle, så da fikk jeg to. En i uke 15 og en i uke 18. Også en gyn.undersøkelse i uke 30 pga premature rier da [&:]
Det er helt normalt og ikke nødvendig med flere ultralyder hvis det ikke er noe spesielt. De fleste betaler gjerne litt for 3d og ul utover svangerskapet da hvis de har mulighet ser det ut til [8D]

Eg va i veke 10, 18, 28 og ska i veke 37 :-)

uke 9, uke 17, uke 27 og uke 32 nå i april!
første fikk jeg pga jeg ikke visste hvor langt på vei jeg var, andre var jo den ordinære, tredje var pga sf-symptomer og lite liv og den i uke 32 får alle gravide gratis her i telemark iallefall:)

Jeg har bare hatt ordinær UL i uke 16 og det blir vel med den med mindre det ikke skjer noe ekstraordinært. :)

vi har fått 2 ul, den vanlige og 1 i uke 28, men den siste var pga morkaka låg langt nede, så  måtte sjekkast om den hadde flytta seg.

Jeg fikk bare en ordinær UL i uke 18.
Ellers var jeg på 3 tidlig UL for å finne ut av hvor langt jeg var på vei i uke 4, 7 og 12, som jeg måtte betale for selv, og 3D som jeg måtte betale for selv i uke 28..

Kun ordinær UL på sykehuset i uke 18/19.

Bestilte og betalte en 3D-ul selv i uke 28.

Fikk ikke flere UL i forrige svangerskap, og får nok ikke flere nå heller.

Jeg har vært på 7 UL siden uke 12, og fortsetter nok med med UL annenhver uke fram til fødsel/ evt. problemet til Mundusen løser seg.

Syns UL er grusomt, forventer hver gang at denne gangen finner de noe galt. Er forøvrig dritt kjedelig også, siden de ikke har tid til å se på babyen, men kun indre organer og blodgjennomstrømning osv. Jeg skjønner jo det, men kjedelig er det altså.

Vi har bestemt oss for å droppe 3D-UL, rett og slett fordi jeg syns det er skummelt, og vi vet allerede så mye om gutten vår at NOE får være en overraskelse.

Jeg var på 2 tidlige UL'r på sykehuset pga blødning (uke 9 og 13). Så den ordinære i uke 19. Pga morkaka som lå for langt ned, fikk jeg kontroll UL i uke 28 [:)]

Når jeg gikk med storebror var jeg kun på UL i uke 19 [:)]

Jeg har bare fått 1UL ... Er vel vist det er noe ekstra sånn at dem må følge opp til de som får fler enn en UL[8|] *Ithink*

ORIGINAL: *Solsikke*

Har vært på ordinær UL, og skal på en UL til i uke 32 for å kontrollere fosterets vekst.

Samme her, trodde det var vanlig med to jeg;)

Vi var på ul i uke 8, pågrunn av blødninger. Så fikk vi den ordinære ul i uke 20, for å se at alt ser bra ut:). Det var 3D , på privat klinikk i Porsgrunn. Men vi betaler kun 130 kr for det. Fikk vel 4 bilder. Så var vi på en ul i uke 27 + 4 , som den siste ul, da fikk vi kun 1 bilde, pågrunn av at bebisen ikke lå stille. Da fikk vi også vite hvor stor hun var.men betaler kun 130 kr, skjønner ikke hvorfor det er såå himla dyrt for mange av dere :( Har veldig lyst på en ul til i uke 34 eller noe sånt, for å se hvordan hun vokser til. Men får se;)

Back
Topp