hvor mange ul har dere FÅTT ?

Mamma2010og2014

Glad i forumet
jeg føler alle andre uten om jeg har fått så mange ul.. jeg fikk kun en i uke 19 [&:]
vet man betaler får 3D med der flere av dere har vært på flere "vanlige" ul undersøkelser!?
å når man er ca i uke 28 hva er der da man skal når man veier babyèn igjen?

føler jeg får så dorlig oppfølling iforhold til alle dere andre [8D]
er førstegangs fødene å føler egentlig ikke aner hva som skjer fortiden vet bare det er en gutt i magen min som er veldig aktiv så kjenner liv nesten 24/7....

Jeg var på tidlig UL i uke 9, ordinær i uke 18 og kontroll pga. plassering av morkake i uke 27...
Tror ikke du skal bekymre deg akkurat, det er flere som har bare en kontroll[;)]

For all del, du trenger nok ikke å bekymre deg for det. Det er mest vanlig å bare ha en, og det er den som er mellom uke 17-19.
Vi betalte for en i uke 9 på privatklinikk, og fikk den ordnære i uke 18. Skal tilbake på ul i uke 32 for å se om morkaken har flyttet seg, thats it ;)

Kunne veldig gjerne tenkt meg å vært på 3d, men føler vi har andre ting å bruke penger på nå, + at han er utrolig aktiv så jeg vet at alt er bra. :)

Jeg har vært på 3-4 tidlig UL, før uke 10.. Fordi jeg var hysterisk og redd for å spontanabortere igjen! Masa på legen og gynekologen, men var ikke noe problem å få det.
Etter det har jeg kun vært på vanlig UL uke 19, ikke noe mer oppfølging enn det. Er også førstegangs! Tror det er det som er vanlig oppfølging ved normale svangerskap!

Ultralyd var såvidt kommet på markedet da jeg ble født, starten av '80-tallet, før det så visste de jo ingenting før fødsel!

Jeg har vært på 5 til nå og skal på en hel haug til pga diabetes.. Skulle mye heller sluppet diabetes og hatt bare èn UL jeg [;)]

jeg er ikke bekymret, men syntes det er så utrolig kjedelig å bare få EN ul liksom [&:]
jeg hadde tenkt å ta abort så hadde timen klar ov alt, men jeg snikså på sjermen da de tok gyn..undersøkelse så da sa jeg bare snu skjermen helt jeg skal ha min baby [8D] men fikk ikke no bilde eller noe så på den ordinære ul fikk vi bare ET bilde der du nesten kan se at det er en baby.. så har lyst på¨3d så jeg kan få et bilde som man faktisk ser at det ligger en baby inni der, men har ikke penger vi kan bruke på det :(

Jeg har ikke tatt 3D, er sikkert verdt hver eneste krone, men jeg koser meg med ULbilde og gleder meg bare til å se åssen han ser ut når han kommer[:D] Og pengene trenger jeg til alt annet[:)]

Stusselig at du bare fikk 1 bilde på UL da.. Fikk 4 jeg, av forskjellig kvalitet da. Bare ett jeg føler jeg liker best som jeg har sendt rundt til venner og familie.
Men ikke lenge til h*n kommer nå da[:)]
Gled deg til å se h*n når h*n kommer ut du, da er nok ikke ULbildene så spennende lenger heller[:)]

Vi var på tidlig ultralyd i uke 7 hos klinikken vi gikk hos (Aleris), men det er vanlig prosedyre når det er er prøverør, så betalte ikke for det. Så var vi på ordinær ul i uke 19 og 3D i uke 28 (den betalte vi jo for).

ORIGINAL: Dinedama

Jeg har vært på 5 til nå og skal på en hel haug til pga diabetes.. Skulle mye heller sluppet diabetes og hatt bare èn UL jeg [;)]

Signerer denne! Bortsett fra at jeg sikkert har vært på over 10 i tillegg til 3d. Og flere skal det bli...

Var på tidlig UL i uke 8 for å bekrefte at det var noe der, betalte for denne selv.
Betalte 3D UL i uke 27 selv. Så har bare fått en UL i uke 20 og dette er helt normalt.

jeg har bare fått 1 ul, men jeg skal betale for å komme inn på 1 til så man får se lille babyen en gang til før ho kommer :)

Det vanligste er jo kun rutineultralyden. Og det skal jo holde det, så lenge alt er normalt. :)

Vi har hatt mange, men det er pga vår spesielle "historie".
Første ultralyden var i uke 7 og det er en standard ultralyd etter å ha hatt prøverør. Dette for å se at det er liv og for å se hvor mange det evt er.

Vi har så hatt oppfølging på sykehuset, og vært inne til jevnlige ultralyder der. Også for å se på livmorhals-lengden.

Har også benyttet oss av privat jordmor og tatt ul der, men dette er jo timer vi betaler for.

Slapp av du og vær fornøyd med at alt er så normalt at du ikke trenger flere ultralyder. :)

Klem. :)

eg var på ein tidlig ul (veke 8) og så 3 stykk etter dette.. skal på nr 4 neste torsdag. eg hadde SF sist svangerskap og endte med katastrofe keisersnitt så de vil følge ekstra godt med! 

Som de andre sier her er det kun den ordinære Ul som er vanelig å få, det er forskjellig grunner til at noen får flere.
Jeg har vært på 8 ultralyder tilsammen, 4 av de har jeg betalt selv. Jeg har fått ekstra Ul pga at gutten min er klumpfot, så det har vært ekstra oppfølging i forhold til det.
Hadde bare ordinær UL med de 2 første barna mine.[:D]

Har hatt 1 ordinærultralyd og 3d ultralyd som vi måtte betale for selv.

Har vært på ordinær UL, og skal på en UL til i uke 32 for å kontrollere fosterets vekst.

Helt vanlig å bare ha en ultralyd :)

Jeg går til kontroll hver 6.uke pga blodpropp etter forrige svangerskap.. Dermed får jeg ul hver 6.uke..

Har bare vært til den ordinære UL i uke 18 som vi har fått, 3D i uke 26 betalte vi for selv[:D]
Vår første bebis også[;)]

Back
Topp