Hvor mange uker på vei før tidl. ul

• Trådstarter Trådstarter Iza9
  • Opprettet Opprettet
I

Iza9

Guest
Hei, usikker på om dette har blitt besvart før, så trøtt og vimsete jeg er om dagen har jeg ikke funnet det iallefall :)
Er nå 5+4 ut i fra egne beregninger.
Hvor lenge må jeg vente før jeg kan bestille privat/tidlig ul?
Vil jo ikke kaste bort penger på at de ikke kan se noe, eller kunne gi meg termin eller noe som helst.
For alt jeg vet er jeg jo 4 uker på vei sant. :p
(Er veldig i tvil på hvor langt, brukt tester som indikasjon til nå, ettersom jeg ble gravid på p-piller)

Jeg har fått i uke 8. Legen min på st olav mente det da er garantert at man får et okey bilde av bøllefrøet :) hos dem tar dem ikke inn før :) da måtte jeg gått privat!

Okei, men da virker det jo ikke som om det er noe vits i å gå privat før man er i uke 8 uansett da. :p
Kjenner det stresser meg litt å ikke vite hvor langt jeg er eksakt, og få en mer stabil termin :)

Ja kjenner følelsen :D Fler her som har vært for tidlig på UL og ikke sett noe.. Da hadde jeg bare utsatt med for unødig bekymring.. Jeg skal neste tirsdag og føler jeg har ventet i en eeeeevighet :D

Privat varierer det veldig - noen tar inn allerede ved uke 6 og mener man skal kunne se bankende hjerte. Andre anbefaler å vente til uke 7/8 og tar ikke inn før det.

Jeg venter til uke 12 :)
Vist du er i tvil om termin kan du snakke med legen /jordmoren din så kan det hende du får henvisning av fem for å fastsette termin :) Vet ett par av venninnene mine har fått det i uke 10 :)

Det de trodde kunne være uke 10 ! :) ene var i uke 12 og andre i uke 8 i stede for 10 :)

Vi skal i uke 11. Hadde tenkt uke 12, men havner midt i kristihimmelfartshelgen så tar det før
Jeg tenkte det var en fin måte å fortelle mini (gutt 6 år) at han skal bli storebror

Jeg skal i uke 8+1. Og så får jeg ul hos fastlegen min når jeg skal dit i uke 11 :)

Jeg tok tidlig ul i uke 12. Synst det var greit å ta det da. Da er baby så pass stor at man ser litt og får fine bilder, pluss at da er man jo litt mer sikkert på at det skal gå bra dersom alt ser bra ut :)

Fikk brev idag fra sykehuset, blir tidlig ultralyd den 30 mars, da er jeg enten 6 eller 7 uker på vei.
Kjenner nå at det skremmer meg ekstremt, vil jo få fastsatt termin, men når det er så mange her som ser tom fostersekk så gjør det meg bare redd.. Vet ikke om jeg skal ringe og få den utsatt ei uke eller to, eller bare ta den, håpe på det beste, og iallefall få en termin. :/

Sist jeg var gravid (endte i MA), så jeg hjerteaktivitet uke 6+3. Hjerte begynner å slå 22 dager etter befruktning. Men kommer litt an på utstyret de har og hvor erfaren legen er på sånt. Jeg får tidlig oppfølging ved graviditet siden jeg har mistet 7 ganger og ingen barn Fra før.nå er jeg 4 uker på vei og skal på ul 9.4. Da skal man kunne måle fostersekk og se hjerteaktivitet. Men gruer meg selvfølgelig veldig og hadde jeg ikke hatt dårlig erfaringer hadde jeg helst ventet til uke 12, minimum.

Back
Topp