Hvor mange timer..

NiLove

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Hvor mange timer skal man prøve å få en stuptrøtt baby til å sove sistedupp, før man bare gir opp og lar henne ligge på krabbematta mens jeg gjør det jeg EGENTLIG må? (Lage middag, bry meg om storesøster som er syk)..
 
Noen ganger må vi bare hoppe over den, og legge litt tidligere. Han blir rett og slett kjempe sint og nekter å sove. Blid med en gang han kommer opp fra senga.

Men blir det bare gråting og sutring hvis du hopper over den?
 
Noen ganger må vi bare hoppe over den, og legge litt tidligere. Han blir rett og slett kjempe sint og nekter å sove. Blid med en gang han kommer opp fra senga.

Men blir det bare gråting og sutring hvis du hopper over den?
Vi må gjøre det vi også noen ganger. Sovna nå, før 18 :p

Ingen sutring eller gråting så lenge hun får komme opp av vogna, uansett hvor trøtt hun er. Heldigvis :)
 
Vi må gjøre det vi også noen ganger. Sovna nå, før 18 :p

Ingen sutring eller gråting så lenge hun får komme opp av vogna, uansett hvor trøtt hun er. Heldigvis :)
Bra det da iallefall. :) Skjønner hun at det er natt da eller? :)
 
Det hender vi må droppe sisteduppen vi også- rett og slett fordi vi har to andre unger som skal hit og dit- og vi rett og slett ikke har hatt tid til å bruke tid på å få henne til å sove..! ;) Blir litt strevsomt å holde henne våken til legging, men det har gått greit.
 
Det hender vi må droppe sisteduppen vi også- rett og slett fordi vi har to andre unger som skal hit og dit- og vi rett og slett ikke har hatt tid til å bruke tid på å få henne til å sove..! ;) Blir litt strevsomt å holde henne våken til legging, men det har gått greit.
Huff ja, soving midt i middagstida/lage middagstida er ikke så praktisk nei. Har rett og slett ikke tid alle dager vi heller. Storesøster må jo få litt oppmerksomhet hu og.
 
Sliter også med å få "plass" til alle hvilene til lillemor. Hun legger seg kl 19 så da kan hun ikke sove lenger enn til 16, men når hvil nr. 2 slutter kl. 14 så er det litt tidlig og det er ikke tid til en ny hvil :( vil helst ikke legge henne for tidlig på kvelden heller for hun har en tendens til å våkne litt vel tidlig om morgenen da, men blir gjerne 18.30 i stedenfor 19.

Det jeg ikke skjønner er at tiden hun er våken mellom hver hvil blir kortere og kortere. Nå er det helst bare 1.5 timer i mellom....trodde de skulle bli mer og mer våkne, men det er nok fordi hun er så aktiv og strever sånn med å prøve å krabbe ;)
 
Her er det maks 40-60 min at vi orker å få henne til å sove. Noen ganger tar vi henne bare opp etter å ha prøvd så går der kanskje 30-60 min til at hun blir trøtt igjen og sovner for natta. Ikke noe vits å strekke det lengre ut hvis hun/han ikke er trøtt mener nå jeg da
 
Vi har et tidspunkt. Etter det er det ikke vits.får henne heller fortere i seng etter mat ect. Men nå har det roet seg. Hun har prøvd å kutte siste luren i flere dager... (fungerte DÅRLIG) så gikk det over på en annen. Og tilslutt forsvant en på dagen i stede. Og nå fungerer det veldig bra. Hun hun har 3-4 lurer på en dag nå.
 
Har funnet "trikset". Hun sover alle dupper i storsenga. Da sovner hun raskt og sover lenger. Men det er fryktelig upraktisk at hun ikke vil sove i vogna da :(
 
Back
Topp