Hvor mange timer sover din 6-7 åring?

Jentungen, som nettopp har fylt 6, sover kun 10t. Er umulig å få henne til å sove noe mer

ca 11-12 timer. Han er veldig trøtt og klar for senga om kvelden, og vanskelig å få opp kl 7 :p

Min sønn på straks 7 sover Ca 10-11 timer hver natt.

Oi, hvordan klarer dere det?
Ofte er ikke min 7åring inseng før 20 -20.30.
Og han er oppe før pippen.
Sånn +-6 engang!
Årsaken til sen legging er pga fritidsaktiviter (ikke bare på han, men også søsken).
Storebroren på litt over 1 år eldre sovner sjelden før 21-22. Så der er det toppen 9t søvn! Han trenger liiiiite søvn :/

11 timer og er stuptrøtt når han vekkes. I helger sover han fint 13t.

Som oftest sover min 6åring fra 20.00 - 07.30 :) kan også sove lenger..

11 timer. Fra 19.30-6.30

Oi, hvordan klarer dere det?
Ofte er ikke min 7åring inseng før 20 -20.30.
Og han er oppe før pippen.
Sånn +-6 engang!
Årsaken til sen legging er pga fritidsaktiviter (ikke bare på han, men også søsken).
Storebroren på litt over 1 år eldre sovner sjelden før 21-22. Så der er det toppen 9t søvn! Han trenger liiiiite søvn :/
Vi klarer det fordi han bare er veldig trøtt om kvelden :p
Og han sover godt og tungt om morgenen når han må vekkes.
Kan fint sovne om vi rekker å stelle og legge til ca kl 19 også, men det er ikke så lett å få det til med en Lillebror som også må stelles og legges og jeg er mye alene med barna.

Min blir 7 i februar neste år.

Han legges halv åtte i ukedagene, åtte i helgene. Sover til syv i ukedagene, gjerne åtte i helgene. Så det blir 11,5 time i snitt i ukene det.

Og hvordan vi klarer det? Rutiner, rutiner, rutiner...

Innprenta strenge rutiner til sengetid fra han var liten.
Ja vi har fritidsaktiviteter vi og, men aldri så seint på kvelden. Da ville jeg valgt noe annet. Vi er alltid hjemme til halv syv selv med to barn med hver sin aktivitet.

Innen 22 er jeg gjerne i seng selv i perioder....

Back
Topp