Hvor mange timer søvn?

August16spire

Elsker forumet
Er vel bare jeg som er igjen blant de som ikke sover,eller er det flere av oss? I natt fikk jeg kanskje 5 timer usammenhengende søvn,er vel det som er gjennomsnittet. Ellers må jeg legge meg på formiddagen....holder på med en bacheloroppgave så kan ikke sove hele tiden på dagen:depressed:

Jeg er nok med i den klubben. Jeg har en som kan våkne hver 3 time for mat. Fullammer..sett vekk fra smaksprøver

En typisk natt for meg er at go'gutten legger seg 19-21 en plass. Våkner for mat en gang mellom 23-02 spørs på når han spist før han la seg. Så spiser han en hang til en gang mellom 05-08, igjen spørs det på når han spiste forrige måltid. Han har blitt veldig flink til å sovne igjen etter maten. Kan også bli lite søvn siden jeg sliter ofte veldig med å klare å sovne. For et par uker siden sov jeg 1 time i løpet av en natt.

Lille her sover hele natten, men jeg sliter med å sove godt. Sover så lett og våkner 100 ganger hver natt. Slitsomt:(

Her legger mini seg 19/20:00, jeg innen 23:00. Gjerne oppe 2ganger før vi står opp. Da rundt 02 og 05 så blir ikke den dype gode søvnen her heller. En sjelden gang sover han helt til 04 og deretter 07. Da er mor glad [emoji6]

Last edited:
Her sover både jeg og lille så inni hel**** dårlig på natten atte jeg spyr :p Han legger seg alt i mellom 19-21,våkner etter ca 30 min-1 time,gråter,bysser,blir lagt igjen,og så er det vel en 6-8 oppvåkninger per natt.. han våkner stort sett bare såvidt,men jeg våkner og klarer ikke sovne mellom slagene,så jeg sover vel i snitt 4 timer per natt. Hurra!o_O

Vi sover ikke noe særlig godt vi heller. I natt ammet jeg 6 ganger mellom 23:30 og 07:30. Og mini vil aller helst ligge i armene mine for tiden. Så bruker en del tid på å få han i senga si. Noen ganger må jeg bare gi opp og heller samsove selvom jeg ikke sover noe godt da.

Her våkner hun så mange ganger at jeg ikke orker å telle lengre... Er så sliten at jeg har lyst til å grave meg ned!! Får kanskje 3-5 timer søvn til sammen hver natt.. Og hun sover kun i sjal/sele om dagen så får ikke sove dagslur heller :p

Dere som ikke har prøvd det, få pappaen til å ha lille to-tre netter hvor dere bare avtaler når dere skal komme og amme. Det ble redningen her. Natten ble på ingen måte så ille for pappa'n som vi fryktet. Lille sov mye bedre sammen med han enn med meg. Jeg kom og ammet kl 03 og 07, og det var bare litt skrik en halvtimes tid før amming, samt et par kortere oppvåkninger. Natt nr 3 kom jeg som avtalt kl 03, men da lå begge og sov, så da var det bare å snu:) Vi har gjentatt det et par ganger, men pappa synes ikke det er noe stress i det hele tatt og tilbyr seg det gjerne når vi begynner å skli ut igjen. Anbefales!

Dere som ikke har prøvd det, få pappaen til å ha lille to-tre netter hvor dere bare avtaler når dere skal komme og amme. Det ble redningen her. Natten ble på ingen måte så ille for pappa'n som vi fryktet. Lille sov mye bedre sammen med han enn med meg. Jeg kom og ammet kl 03 og 07, og det var bare litt skrik en halvtimes tid før amming, samt et par kortere oppvåkninger. Natt nr 3 kom jeg som avtalt kl 03, men da lå begge og sov, så da var det bare å snu:) Vi har gjentatt det et par ganger, men pappa synes ikke det er noe stress i det hele tatt og tilbyr seg det gjerne når vi begynner å skli ut igjen. Anbefales!
Hørtes genialt ut!
Men sover da babyen i sin egen seng eller i seng sammen med pappa?

Vi sov bedre før... Da kunne hun sove gjennom natten og våkne kun for å få mat (samsover).

Men siden hun bikket fire måneder har det vært kluss med sovingen. våkner flere ganger - kun et fåtall er for å spise, ellers er det for å få "smokk" (bruker meg som smokk da hun ikke tar smokk).
Det fikk bedre i forhold til at hun kunne ligge litt lengre unna meg hver natt, men dette forandret seg også etter fylte fire måneder. Nå skal hun ligge klistret inntil meg, og med det ene benet oppå meg... :-/ Våkner når jeg flytter benet ned.

Her våkner hun så mange ganger at jeg ikke orker å telle lengre... Er så sliten at jeg har lyst til å grave meg ned!! Får kanskje 3-5 timer søvn til sammen hver natt.. Og hun sover kun i sjal/sele om dagen så får ikke sove dagslur heller :p

Uff,føler med deg altså.. Har dere funnet ut om lille sliter med noe? Her vet jeg at refluks,en kombo av "vanlig" og stille, er problemet,men det er det å få det utredet da! :/

Denne tok jeg screenshot av og sendte som mms til mannen. Dette skal prøves! Takk for tips!

Uff,føler med deg altså.. Har dere funnet ut om lille sliter med noe? Her vet jeg at refluks,en kombo av "vanlig" og stille, er problemet,men det er det å få det utredet da! :/

Har prøvd i evigheter å få henvist henne til barnelege, men legen vår mener dette går over. Synes han er en idiot ([emoji39]) og er på ventelisten for ny lege, gleder meg! Skal ha henne på utredning.

Det er så godt å høre at vi er flere. Jeg føler "alle" sier at de har sovebaby som sover gjennom hele natten, og har gjort det siden de var noen uker gamle. Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å få en baby til å sove i mange timer i strekk mange netter på rad. Her har baby begynt å ha våkenperioder på to-tre timer hver natt, i tillegg til mange oppvåkninger rett etter legging og flere ammingen i løpet av natta. Zzzzz...jeg er så trøtt at jeg har lyst til å hoppe ut av balkongen når det står på om natta.

Det er så godt å høre at vi er flere. Jeg føler "alle" sier at de har sovebaby som sover gjennom hele natten, og har gjort det siden de var noen uker gamle. Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å få en baby til å sove i mange timer i strekk mange netter på rad. Her har baby begynt å ha våkenperioder på to-tre timer hver natt, i tillegg til mange oppvåkninger rett etter legging og flere ammingen i løpet av natta. Zzzzz...jeg er så trøtt at jeg har lyst til å hoppe ut av balkongen når det står på om natta.
Akkurat samme her...

Har prøvd i evigheter å få henvist henne til barnelege, men legen vår mener dette går over. Synes han er en idiot ([emoji39]) og er på ventelisten for ny lege, gleder meg! Skal ha henne på utredning.
Virker som at alle leger mener det... helt utrolig! Så bra! :) Håper dere finner ut av det! Begynner å nærme meg bristepunktet selv.. :joyful::banghead:

Tro meg,du er ikke alene! Er bare det at de som har sovebabyer,roper så høyt om det (no offence til dere som har det, men... slik er det)

Babyer er så forskjellige, noen sover lenge, andre ikke. Det er faktisk mer sjeldent at de sover natta gjennom, enn våkner flere ganger. Vi gav mme som siste måltid, jeg vet ikke om det hjalp på søvnen? Men det hjalp nok mye å få henne ordentlig mett for natta, og i tillegg så lot jeg samboeren legge henne helt fra vi kom hjem fra sykehuset. Så hun sover på natta. Men det hender jo selvfølgelig at hun våkner noen ganger, sånn som nå om dagen da hun er syk og tett i nesa. Men vi er sinnsykt takknemlige for den søvnen vi får! Her er derimot problemet å legge henne tidligere enn vi selv skal legge oss. Det er nekt. Så her sovner hun ikke før kanskje rundt kl 23. Men fy søren, creds til dere som overlever på så oppstykket søvn! Og uansett, det blir jo bedre etterhvert[emoji4]

Back
Topp