Hvor mange svangerskapskontroller

Lokfører

Andre møte med forumet
har dere vært på? Jeg er i uke 28 nå, og har hatt en+ordinær ultralyd. Har vært hos legen flere ganger, men enten så har hun ikke tid, eller så ringer de og avbestiller timen samme dagen som jeg skal dit... Går ikke til jordmor, mest pga at jeg har 3 barn fra før, men vurderer å begynne nå pga for dårlig oppfølging av lege.

Har vært på 3 ul i tillegg til oul, og skal på 2 til.
Har hatt en time hos jordmor og skal vel ha to til (tror jeg, har hvertfall en time i neste uke).
Har hatt 4 timer hos legen og vet at jeg har hvertfall en til der.

Men jeg får ekstra oppfølging.
Tror "standard" her er 3 hos jordmor og 3 hos lege i tillegg til oul.

Var i uke 12, oul i uke 18 og kontroll i dag i uke 24 :) har fått ny time om 4uker

Vært 1 gang hos lege og 2 ganger hos jordmor, oul, ekstra oppfølging på sykehuset og skal ha ny kontroll hos legen neste torsdag og har ny time på sykehuset 2 uker etter det. Er 24+5 idag!

jeg har vært 2 ganger hos JM, en gang på OUL, skal til JN i morgen igjen, og så ny UL i desember. Blir nok en del fler denne gangen enn forrige.

To ganger hos jordmor og oul.

Usj jeg har vært hos lege uke 10, jordmor uke 15, oul uke 19.. Nå er jeg i uke 26 og har enda ikke vært..,

To ganger hos lege, en gang hos jm og oul. Er i uke 25. Høres ut som dårlig oppfølging ja!

Jeg føler jeg ikke gjør annet enn å fly på kontroll etter kontroll :P

Kontroller hos fastlegen: 5
Kontroller hos jordmor: 4
Kontroller på sykehuset: 4
Ultralyder: 5

Jeg har begynt på ekstraskjerma til helsekortet.

Og er jeg "bare" 25+1!

Jeg har ingen kontroller denne uken, men en hver uke de neste 3 ukene - jordmor/sykehuset KS+livmorhals/3D ultralyd og vekstkontroll også på sykehuset

Er 24+2 idag. Har vært på en kontroll hos legen i uke 12 med oppfølging pga uvi/crp, ordinær ul i uke 19(3stk) og kontroll hos jm i uke 21. Skal på kontroll hos jm igjen i neste uke. Og ordne ny time hos legen uka etter for å fått tatt glukosebelastningstest om 4uker ca. Skal også på vekstkontroll-ul om 1mnd.

Dårlig oppfølging av legen din syns jeg! Du har krav på 9 svangerskapskontroller ila svangerskapet, 1 i uke 12, oul uke 18, deretter uke 24, 28, 32 og 36 før det blir annenhver uke på slutten.

Her står det litt om hva du kan forvente: https://helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller

Jeg ville absolutt gått til jordmor eller kontaktet sykehuset for å få be om bedre oppfølging. Kontrollene er viktig for å sikre at din og barnets helse er bra.

Vært på to kontroller hos Jm + en oul. Skal tilbake til jm om 4 uker.

Hatt to private ultralyder, 1 time hos jordmor i uke 12, OUL uke 18, jordmortime for å høre fosterlyd uke 21, jordmortime uke 24 og skal til legen neste uke for 28-ukerskontrollen :)

To ganger hos jm og en oul. Det er jm som kan svangerskap, ville aldri falt meg inn å bruke lege om jeg ikke måtte.

Sent from my iPhone using BV Forum

Har hatt 3 kontroller, altså 3 ul uke 5,12 og 18... Skal i uke 25 til jm og uke 28 igjen t ul

Første kontroll hos lege, så privat ul, så har jeg vært 2 ganger hos jordmor.... Og ul da...

Ellers har jeg jo hatt 2 møtes på sykehuset ang ks men dette får jo ikke under kontroller ;)

Jeg har vært hos legen helt i begynnelsen i uke 5/6.
Tidlig ul uke 9
Jm uke 10, 19,24 ca og 27
Ordinær ul uke 18.

Så har ikke vært hos lege i det hele tatt... Bør jeg det?

Jeg har vært hos legen helt i begynnelsen i uke 5/6.
Tidlig ul uke 9
Jm uke 10, 19,24 ca og 27
Ordinær ul uke 18.

Så har ikke vært hos lege i det hele tatt... Bør jeg det?
Jeg går til legen fordi min jordmor ikke har lab med utstyr til å ta blodprøver. Så da tar jeg blodprøver og glukosebelastning hos legen og resten hos jordmor.

Jeg går til legen fordi min jordmor ikke har lab med utstyr til å ta blodprøver. Så da tar jeg blodprøver og glukosebelastning hos legen og resten hos jordmor.

Min jordmor har kontor hos "min" lege, så får tatt blodprøver!
Men sånn glukosetest, er det noe alle bør ta?

Back
Topp