Hvor mange runder med omgangssyke?

WCE

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Er egentlig vanlig å ha med små barn i hus? Har det nå og det er så ille :( I året tenkte jeg på.

Vi har vel hatt 1-2 pr unge sånn i snitt. I året altså.

Mi som blir 10 har hatt det en gang for 9 år siden.

Men jeg var akkurat på ett foredrag ang håndhygene i barnehage. Og der sa de at man kan bli smittet igjen etter 3 uker, så da kommer det jo bare ann på hvor mye smitte man blir utsatt for og hvor uheldig man er.

Hm, frøkna har hatt det to ganger på snart 8 år. :)

Uff, omgangssyke er så fælt! Vi har hatt en runde siden sønnen ble født. Han er nå 3,5 år.

Er egentlig vanlig å ha med små barn i hus? Har det nå og det er så ille :( I året tenkte jeg på.
Det varierer. Har hatt 2-3 ganger et par vintre faktisk.

Vi har det 1 gang i året.
I år fikk guttungen det først begge veier, så fikk jeg det begge veier. Mannen slapp unna med bare kvalme (urettferdig!)

Kun to ganger på mannen min siden vi ble sammen for 8 år siden og en gang på dattera vår som nå er 3 år og 3 mnd. Jeg har aldri hatt det. Den siste gangen greide mannen å smitte både veninna vår og dattera hennes. Men ikke jeg eller dattera vår fikk det. Håper egentlig hu har arvet meg så hu slipper det. Sønnen vår er 9 mnd og heldigvis ikke vært borti det enda.

Min eldste er 6 og har kastet opp en gang. Mini på snart to har også kastet opp bare en gang. Har heldigvis aldri hatt noen runder med ut i begge kanter. Bank bank:)

Det har vi hatt mye :-P

For to år siden hadde begge ungene det 4 mnd på rad :-o

Og så hadde de hatt noen runder før det og. Frøkna har hatt det mest.

Men sånn vanligvis 2 ganger i løpet av vinterhalvåret hver

Hoho, vi har ca 1 runde i året. Unntaket er første år i barnehage med eldste, da hadde vi 5 runder på 4mnd.. like før vi ga opp barnehage :p barna blir heldigvis ikke så syke, kaster opp, ferdig med det. Mens vi voksne får det alltid skikkelig...

Vi har ca én runde hvert 3-5 år. I år var det kun jeg som fikk det. Ungene på 8 og snart 4 har aldri hatt det.

Hittil ikke hadd (19mnd) og håper det er lenge til.

Snuppa her fikk da hun var 10 mnd. Så fikk hun det 2 ganger på 2 uker for snart 2 år siden.

Iallefall 2 ganger i året de siste 10 årene! Lillemor har ikke hatt enda da! *bankibordet*

Back
Topp