hvor mange pyjamaser..

tulla29

Forelsket i forumet
skal dere ha i hver av størrelsene
50
56
62

Og med eller uten føtter??

[8D] har ikke kjøpt noen enda, så da lurer jeg jo litt på hvor mange jeg trenger å handle.. Pyjamaser er vel ikke det som er mest vanlig å få i gave heller vil jeg tro!

lurer på akkurat det samme, så jeg dytter litt [:D]

Tenker jeg kjøper
2 stk str 50 - får heller kjøpe flere etter babyen er kommet om den er veldig liten..
5 stk str 56
5 stk str 62
Er jo litt vanskelig å si hvor mange man trenger da, babyer er veldig forskjellige...avhengig av om de gulper mye o.l. + hvor ofte du vasker og om du har tørketrommel....
Har fått anbefalt å kjøpe uten føtter og heller bruke sokker, de varer lenger da, vokser fort ut av de om de har bein - blir lett så korte i beina...

eg tenkt på dæ samme tiliar idag faktisk :)
har bestilt 2 uten føtter i str 56, håpæ på å arv litt ifrå ho storesøster og :)

det lureste er uten føtter ja [:)] begynne med et par i str 50 og et par i 56, og jeg har erfaring med at spesielt pysjene fra hennes krymper i vask... men det lureste er vel å kjøpe litt etterhvert, er jo stor forskjell på barna, noen er lange fra di er født og får ikke en gang brukt det dem har i str 50, og noen vokser fortere enn andre, noen er tjukke og noen er tynne, så det er vel greit å begynne litt forsiktig, og heller kjøpe etterhvert som man trenger større str [:)] lykke til... [:)]

Hadde sikkert 5-6 i str 50, 5-6 i 56 og sikkert rundt 10 i str 62[;)] Og jo, fikk det i gave og[:)] man får alt mulig rart i gave[:)]

De sparker ikke av seg sokkene da? [:)]

ORIGINAL: tulla29

jo[8D] jeg hadde bare med fot hele veien...kjøpte heller nye når de ble små...

ORIGINAL: Diddij

Hadde sikkert 5-6 i str 50, 5-6 i 56 og sikkert rundt 10 i str 62[;)] Og jo, fikk det i gave og[:)] man får alt mulig rart i gave[:)]

Jøss, trodde folk helst kjøpte kjoler og andre søte ting jeg?
ELler..jeg må jo si at pyjamaser er supersøte da!!! Når jeg ser på de så gleder jeg meg såå til å legge ei nybadet og god-duftende tulle! :)

Hehe.. delte meninger med alt [;)] Får vel kjøpe en av hver da, så finner jeg vel kjapt ut hvilken jeg liker best! [:D] Og da er det jo bare å handle flere av de [8D]

Hehe.. delte meninger med alt [;)] Får vel kjøpe en av hver da, så finner jeg vel kjapt ut hvilken jeg liker best! [:D] Og da er det jo bare å handle flere av de [8D]

Ja sant, det nytter ikke å høre på andre egentlig, man må erfare selv. Det er det beste..
Det er jo ikke sikkert du får en unge som sparker av seg sokkene, men jeg hadde en skikkelig sparkeunge[:D]

Ja sant, det nytter ikke å høre på andre egentlig, man må erfare selv. Det er det beste..
Det er jo ikke sikkert du får en unge som sparker av seg sokkene, men jeg hadde en skikkelig sparkeunge[:D]

Haha, hun kjennes ut som en sparkeunge allerede nå! Så sjansen er vel der [;)][:D]

Når det var vinter så brukte jeg pysj fra nøstebarn i ull. Trenger bare lufting, og sjeldent vask. Jeg hadde to stk da. Vi sover med åpent vindu, og gullungen også!

IKKE kjøp med føtter, vokser fort ut av dem, og det finnes gode sokker som ikke faller av...og trenger ikke pysj til nyfødt, vent til det blir mer søvnmønster og en legger barnet for natta...blir mye foring, kanskje gulping, skift av klær, bleieskift og slikt om natta den første tiden....slik tenker jeg iallefall [:)][:)]

Minner dere bare på (i hvertfall dere som har termin i juli/tidlig august) at det fremdeles kan være veldig varmt...
Så mange babyer trenger ikke mer enn en body eller ikke noe når de sover....
Så ikke kjøp altfor mange i de minste str...[;)]

Jeg har kjøpt pysjamaser i str 50, 56 og 62.
Ca 5 i hver str for babyer gulper og noen blir litt våte om nattet hvis det blir veldig varmt, vet ikke helt om jeg skal kalle det svette, men det er nok det de gjør[:)]

Jeg tenker sånn at jeg ville ikke tatt på meg en pysj som jeg hadde gulpet på eller som jeg hadde svettet i natten før og selv om ikke akkurat babyene tenker på det kjenner de nok et bedre behag med noe som er reint også er det greit å ha noe ekstra liggende just in case[:)]

Har valgt pysj med bein til babyen min for da kan jeg være sikker på at hun ikke fryser på de bitte små nusselige føttene sine om natta[:D]

Vi hadde også mest pyjamaser med fot, var ikke noe problem det. Sokker var bortkastet her for de var av rett etter de kom på. [8D]

ORIGINAL: Tekanne

Når det var vinter så brukte jeg pysj fra nøstebarn i ull. Trenger bare lufting, og sjeldent vask. Jeg hadde to stk da. Vi sover med åpent vindu, og gullungen også!

Samme her[:)] Bare at jeg hadde/har Janus ull-pysj[;)] Har hatt 2 i slengen, men ikke i samme str. 60, 80 og 90 1 av hver. Den i den minste str. har jeg bare bretta ut bretten på bein og armer[;)] De varer utrolig lenge! og trenger ikke ofte vask, bare lufte ofte. De holder barnet passe varm og unngår at de blir klamme og kalde[;)] Jeg vaska pysjen om morningen og hang den på det varme badet. Da var den tørr til kvelden[;)] Vaska den for hånd. Mye mer skånsomt.[:)]

Og jeg har brukt de pysjene hele året[;)]

Hvor kjøper man Janus da? På nett eller i butikk?

hadde kjøpt med føtter jeg--av erfaring. thea sparlet av seg sokkene hele tiden, og de vokser uansett så fort i den perioden at nye pysjer kjøper man uansett. men det er min erfaring

Back
Topp