hvor mange ml mm drikker barnet deres?

Glory

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Jeg pumpet meg og ga flaske bare for å se om han ville ta flaske til når vi trenger barnevakt, eller pappa må være alene med han. Jeg pumpet t 125 ml. og han drakk rubbel og bit. kunne trolig drukket ennå mer. Han er ca 4 uker. Hvor mye drikker deres barn?? hvis det er noen som har sjekket det ut da...

hmm.. jeg tenkte å prøve flaske på gutten min snart også.. men har ikke kommet så langt enda.. men han spiser ca en stk pupp per måltid.. og det varierer jo fra baby til baby.. så vanskelig å sammenligne egentlig..

Her er det alt fra 80 til 180 ml

Godt å se at det ikke er unormalt da. var livredd han skulle spy opp halvparten, men holdt alt nede:) Hvis jeg skal bort må jeg rene med mye mer mat enn jeg har tenkt tidligere hvertfall. greit å få sjekka ut:)

Syntes det er vanskelig å få ut noe ved pumping jeg.. håndmelking går litt bedre, men legger jeg lille til tømmer han brystet på ca 5-10 min. Har mye melk, men aner ikke hvor mye per måltid.. lille er begynt å bli go' og rund nå iallefall :) Spennende med 6 ukerskontroll til uka..

Jeg prøvde og å pumpe for første gang i går og fikk bare ut 40 ml... Mens hun ligger jo på seg ca 300 g pluss i uken, så kan jo ikke ha lite melk... Har elektrisk

Lager 140 ml for det er riktig ut fra vekt. Men ikke alltid de drikker det. Man skal gange 170 med barnets vekt og dele på antall måltider de får i døgnet (anbefalt ca 5) Da får man riktig mengde pr måltid. Dette er føden sitt skjema.

På ammepolieklinikken på riksen fant de ut at snuppa spiste 60-80 ml av puppene. La på seg 60 gram av en amming. Hun skal dermed ammes 8-10 ganger i døgnet ble det regnet ut. Ammer mindre for hun sover så lenge på natta. Hadde lagt på seg 520 gr på 21 dager. Det var visst helt normalt. Jeg får ikke pumpet mer enn 40 ml tilsammen.

Back
Topp