Hvor mange kredittkort har dere?

Mannen har ett. Han må bruke det i forbindelse med jobb, men vi hadde nok likevel hatt det til reiser o.l. Vi betaler alltid inn før det blir renter på det, så ganske fornuftig bruk. (Men sikkert like godt at det er mannen som har det, og ikke jeg :p )

Har to, det ene betaler eg på no, greit å ha når foreldrepengene aldri kommer... Men har lært en lekse ang bruk....

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

1 - greit å ha for backup

Sent from my iPhone using BV Forum

Som regel så er jeg tilbakeholden med å si det, noen ganger at vi har kredittkort i det hele tatt. Fordi mange tror at har man kredittkort har man GJELD!!!

Men...

Jeg har 3 og mannen har 4. Men INGEN av oss har gjeld og de vi bruker betales med avtalegiro på forfallsdato. Jeg bruker mitt 365 kort fra MasterCard til ALT jeg handler til meg selv, men har ingen gjeld. Så har vi to andre kort til ulike fellesting.

Vi er nok ikke de kredittkortselskapene tjener mest på nei, dårlige kunder der!

2.
365 for drivstoffrabatten på Esso. Bruker det også når jeg handler klær og sko, pga cashbacken.
CSamt mastercard fra Coop, som jeg stort sett bruker til alt, pga 1%-rabatten.
Tar vare på alle kvitteringer og har full kontroll. :)

Har MasterCard. Har brukt det som "forskudd på lønn" da jeg var student. Feks så må man betale studentavgiften FØR man får lån og stipend. Har alltid betalt alt tilbake med en gang, dermed ingen renter. Kjekt å ha hvis man har oversikt og kontroll på økonomien, tror ikke det er kredittkort i seg selv som er problemet men de som bruker de;)

Har ingen. Kommer nok ikke til å skaffe meg heller. Samboeren hadde ett en gang, men vi klipte det i to da det var nedbetalt.

Som regel så er jeg tilbakeholden med å si det, noen ganger at vi har kredittkort i det hele tatt. Fordi mange tror at har man kredittkort har man GJELD!!!

Men...

Jeg har 3 og mannen har 4. Men INGEN av oss har gjeld og de vi bruker betales med avtalegiro på forfallsdato. Jeg bruker mitt 365 kort fra MasterCard til ALT jeg handler til meg selv, men har ingen gjeld. Så har vi to andre kort til ulike fellesting.

Ser den ;) vet om mange venner som bruker kreditt for å betale div. Regninger og ting - om når lønna kommer så betaler de ned alt - så lenge du betaler tilbake innen 30 dager - så er det rentefritt

Men...

Bruker også det kortet . Brukes til alt så overfører vi hele tiden, aldri betalt renter for er nøye der. Endel goder med det kortet, bl.a på bensin på esso.

Jeg har et par.
Brukes sjelden, men cresco car er praktisk med rabatt på diverse ting hos vianor; bildekk blant annet ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Har ingen selv, sambo har et som vi bruker ved behov :-)

3 stk. Ett bensinkort som nulles ut hver mnd. Et fra bank norwegian som jeg bruker til bestilling av flybilletter hos dem.
Og siste er i banken hvor jeg har lønnskonto. Det benyttes også stort sett bare ved bestilling av reise og til uttak i utlandet når vi er på ferie.
Bedre å ta ut på kredittkortet og overføre fra konto etterpå i tilfelle skimming, konkurser etc etc. Da er det i hvert fall ikke mine penger som forsvinner men bankens.

Har ingen. Mannen har et, som jeg passer på. Bruker det til kjøp på nettet, kjøp i utlandet osv. Har aldri betalt en eneste krone i rente eller gebyrer.

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Ingen. Har eg ikkje råd til å kjøpe noko, lar eg vere.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Her i huset har vi 0 kredittkort, og jeg skal heller ikke ha før jeg føler at det er noe jeg kan håndtere uten at det går veldig galt :p syns det er veldig greit å enten ha penger eller så har man ikke penger :p

Back
Topp