Hvor mange kontroller?

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Jeg har vært på en kontroll hos jordmor i uke 12, og skal ikke på noe mer før oul nå. Etter det vet jeg ikke hvordan det blir da jordmoren min blir borte i høst..

Hvor mange har du vært på? Og hvor mange skal du ha?

Jeg har kun vært hos legen på 12 ukerskontrollen, fikk ikke time hos jordmor før jeg er 21 uker pga ferieavvikling. Men skal på OUL 9 august, er da 19+2 :rolleyes:

Jeg har vært på 2, en hos lege(uke 10) og en hos jordmor(uke 13). Fikk ny time hos jordmor om en måned, det blir samme uke som OUL. Er da ca 17 uker.

Jeg har vært inne en gang for å få henvisning til TUL, så regnes vel ikke som kontroll akkurat. Og deretter har jeg vært en gang for blodprøver etc. Neste gang blir i uke 24 pga jordmors ferie og jeg ikke gidder ventetiden som er hos fastlege, men jeg skal ha OUL + en ekstra ultralyd på sykehuset i mellomtiden.

Sist gang var jeg inne hos jordmor hver 4 uke, et par turer hos fastlege, og ultralyd hver 4 uke. Litt roligere nå ja. :hilarious:

Kun 12-ukers hos legen, neste er OUL. Og så har jeg planer om å bestille meg time hos jordmor rundt uke 20.

Første gang hos jordmor (tidlig, uke 8-9), så legen en mnd senere og var hos jordmor mandag for å høre hjertelyd:) 3 uker til OUL :) er 15+6 nå

Jeg har vært hos jordmor:
1. kontroll 6+0 (snakket mye, tok blodprøver, levere urinprøve, fylte inn helsekort)

2. kontroll 12+0 (da bare fikk jeg svar på alle blodprøver og slikt og leverte urinprøve)

3. kontroll blir når jeg er 17+3 (1. August). Bestilte en time der siden jeg har flyttet til ny kommune og for at jeg skal bli kjent med ny jordmor.

Så har jeg oul 5. august (18+0). Vet ikke når neste kontroll blir. Uke 24 tror jeg vel er vanlig.

Jeg var hos lege uke 6, jordmor uke 9 og lege uke 12. Skal til jordmor igjen uke 16 og så blir det oul 19+1:)
Her får jeg kontroll så ofte jeg ønsker, og denne gangen ønsker jeg litt tettere oppfølging pga dårlig form og at sønnen min var dysmatur da han ble født.

Jeg var hos legen i uke 13, skal til jordmor for første gang i uke 17, så OUL i uke 18 og til legen igjen etter OUL i uke 19. Så blir det vel ny kontroll i uke 24 igjen.

Jeg har vert på 2 ul hos fastlege og har første kontroll hos Jordmor nå. Neste blir vell I uke 18 så blir det en I mnd frem til fødsel nærmer seg. Siden jeg har 2 prematur blir det fra da 2 I mnd. Er 13 uker på vei nå

Var hos jordmor i uke 11 og skal igjen når jeg er 24 uker. I mellomtiden er det oul :)

Er ganske ofte hos jordmor, kan egentlig bestemme selv faktisk. Ønsker jeg 1 gang i uka kan jeg få det. Men til nå har jeg valgt annen hver uke. Pga svangerskap historie fra tidligere.

Har vært på 1 kontroll hos jordmor i uke 11, skal ikke på ny før på OUL, og så blir vel neste i uke 24. Kommer nok til å følge anbefalingene, så det blir 8-9 kontroller totalt.

Godt å høre det ikke bare er jeg som har få kontroller :rolleyes: Nå har jeg vært på 2 tul også da, så føler meg jo godt oppfulgt sånn, men har jo glemt alt hvordan det var sist jeg var gravid :hilarious:

Var på privat ultralyd i uke 6, og fikk se hjertet :Heartred Så var det kontroll hos jordmor i uke 12, urinprøve, blodtrykk, fylte inn helsekort. Var på sykehuset i går og tok blodprøver. I morgen har vi fått tilbud fra jordmor om å komme å høre på hjertet. Gleder meg MYE til det! Så blir det OUL 2. september :love2

Jeg hadde svangerskapskontroll 1 da jeg var 11 + 5 og skal ha svangerskapskontroll 2 (OUL) når jeg er 19 + 0. Svangerskapskontroll 3 er vel i uke 24, og den må jeg ha hos fastlegen pga. blodprøvene.

Back
Topp