Hvor mange kontroller

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Har du hatt hittil i svangerskapet? Føler du det har vært nok oppfølging?

Oj det er mange.... Har vært fulgt opp med vekstkontroll av baby siden uke 11, i tillegg til litt ekstra kontroller hos jordmor/fastlege samt oppfølging fra poliknikk og kardiolog, så talte 25 kontroller av meg eller baby så langt. Har privat jordmor, så har kunnet treffe henne når jeg føler for det, og det har vært godt! Er veldig takknemlig for den oppfølgingen jeg har fått på sykehuset for baby sin del, og er utrolig takknemlig for det systemet vi har i Norge for oss gravide! Ja til offentlig helsevesen sier jeg!

Mange. Ekstra oppfølging før uke 13. Var vell på 4 bare da, og så oul + de vanlige jordmorkontrollene. Modningsakupunktur idag.

Jeg telte til 26 kontroller til nå. Men har hyperemesis, så har hatt behov for litt oppfølging iforhold til det. Godt å føle seg ivaretatt også. :)

Teller 5 svangerskapskontroller på helsekortet mitt, er helt fornøyd med det ja. I tillegg har jeg vært sikkert 7-8-9 ganger til gynekolog for oppfølging av medisiner, UL og vekstkontroller. Pluss på sikkert 5 ganger hos fastlegen for sykemelding, så føler jeg meg i overkant oppfulgt.

7 inkl oul. Men har vært inne på sjekk om jeg hr vært bekymret for noe også. Nå på slutten har jeg litt ekstra kontroller, så går en gang i uken pga høyt blodtrykk. Men har kun 9 dager til termin, og kun vært de to siste ukene jeg har hatt ekstra kontroll:)

Har mistet tellinga :p Har vært fulgt opp på Rikshospitalet og på sykehuset hjemme i Ålesund pga jeg er hjertesyk, så har vært noen kontroller ja. :p Pluss vekstkontroller pga liten baby.

Aner ikke, har begynt på side 2 på helsekortet.. :P
Fått skikkelig bra oppfølging på Riksen.

Har blitt seks kontroller så langt. Skal på en i slutten av denne uken, og jeg må jo si at jeg håper det er den siste ;-)

Utallige! Begynte å ny side på helsekortet og alle kontrollene er ikke ført opp der! :) Har gastrochise-baby så fått mye oppfølging - heldigvis! Nå gleder jeg meg bare til fødselen skal starte :)

Har ikke tall... ekstra med ultralyder pga svangerskapsdiabetes og tidlig ULer av ulike årsaker, så har vel hatt 5-6 UL itillegg til vanlige svangerskapskontroller hos fastlegen, med ekstra oppfølging pga kraftig hodepine, urinveisinfeksjon som ikke gir slipp og svimmelhet... og i tillegg oppfølging hos diabetessykepleier...så e vel opp i godt over 20...

15 kontroller er det vell blitt til nå. Skal på en til mandag og en den 10 sept. Så blir kanskje 17 før baby kommer :) helt normalt svangerskap, bare at jeg har leddgikt så derfor jeg har vært til lege så ofte.

9 kontroller og skal ha min 7. UL i morgen. Har ekstra oppfølging pga manglende stoffskifte.

Back
Topp