Hvor mange kontroller har dere hatt?

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
Siden dette er nr 4, så har jeg et ganske avslappet forhold til graviditeten, og kom plutselig på at jeg har glemt å bestille jordmorkontroll. Har bare vært til legen 1 gang, og han sa jeg ikke trengte å komme tilbake før etter oul. Så ja, har dere vært flere ganger? :-)

Har heller ikke ordnet meg jordmortime enda, må vel få gjort det snart :)
Har vært på en kontroll hos lege, skal til legen på min andre kontroll på mandag :)

Vært hos JM 2 ganger og legen 1 gang, men legen var egentlig pga noe annet enn svangerskapet, men tok en kontroll siden jeg uansett var der. Skal til lege igjen i midten av Mars. Synes ikke det er nødvendig med masse kontroller jeg heller, selvom dette er første min :)

Privat UL i uke 7 og 11.
Legetime i uke 9 og uke 16, OUL i uke 18 og nå skal jeg til legen igjen i uke 21. Så blir det JM i uke 24.

Jeg ordnet time med jm selv, fordi jeg ikke er fornøyd med legen min. Så har hatt to kontroller hos legen, en hos jm og oul, da :)

Er hos legen på svangerskaps kontroll hver 3 uke og vært det siden uke 7. Også vært en gang hos jordmor, skal tilbake 2mars :)

Jeg har vært på kontroll hver 14.dag! Jeg kommer til å ha hyppige kontroller :)

Tidlig UL i uke 8, første sv.kontroll hos legen i uke 12 og ble sendt til første jm time rett etter...så jm kontroll i uke 14 og 17 :) OUL i uke 18+4 :) skal også på privat UL på mandag for å endelig finne ut kjønnet :D neste kontroll i uke 21. Har ingen grunner til å være på kontroll så ofte, men synes det er fantastisk å bi tatt så godt vare på :) deeeilig å få høre hjertelyden så ofte også ;)

Er andregangs :)

Har vært hos legen 4 ganger, men første gangen var pga sykemld pga noe annet og var dagen etter jeg fant ut at jeg var gravid. Siste var for å få henvisning til fysioterapeut.
Vært på kontroll hos jordmor en gang og innom en ganh for å få hjelp til søknad om svangerskapspenger siden legen min ikke klarte det:p så inkl. Oul har jeg vært hos lege og jordmor 7 ganger, men kun 4 pga graviditet egentlig :p
Skal vel ca en gang i mnd fremover, annenhver gang jordmor og lege.
Førstegangs:)

Jeg har hvert hos legen 4 ganger, oul og oppfølging av jm på jobb. Jeg går hos legen 1 gang i mnd, og oftere vil det bli etterhvert... jeg er andregangs og hadde ikke planer om å gå så mye til legen egentlig :P

Har vært 3 ganger hos lege. OUL på kommende Onsdag. 2 av timene var ordinær kontroll, siste for bekken men ble vel som en ekstra kontroll. :)

En kontroll hos lege og UL.. neste blir i uke 24 hos jordmor:)

Dette er også mitt 4:) er i uke 32 og har hatt to turer til jordmor og en ul:) tror det er flere som har ett ganske avslappende forhold når man vet hva man går til og hva man burde kjenne etter, har ikke vært bekymret da jeg kjenner godt med liv i magen og formen etter forholdene:)

Jeg har vært hos gynekologen i uke 11+5 bare, der var det tidlig UL og blodprøver. Jeg var innom legekontoret med urinprøve tidlig januar for å utelukke UVI, men da leverte jeg den bare i skranken. Neste time er på sykehuset 4.mars når jeg er 19+5 og da er det OUL. Vet ikke hva som er normalt jeg(førstegangs), mn fikk beskjed om at jeg bestiller time hos jordmor etter det.

Back
Topp