Sist veide jeg 57 kg før jeg ble gravid.. var kvalm og ingen matlyst hele svangerkapet (det var veldig ubehagelig og problematisk... ble fulgt opp med vekstkontroller og prøvde så godt jeg kunne å få i meg nok næring men det var vanskelig!), veide vel 62 kg da jeg var 30 uker, gikk opp tl 65 kg innen termin. Da vi dro fra sykehuset veide jeg 59kg, og en uke etter var jeg nede i 57 igjen.
Men SÅ gikk jeg jo bare opp i vekt, selv om jeg ammet og gikk trilleturer på rundt 10km daglig grunnet kolikkbaby. Men det var så SYKT GODT med mat igjen. Fråtse fråtse
spekemat og greier, mmmm!
Så jeg gikk gradvis opp igjen fra 57 til 62-63 kg i løper av permisjonen min.
Etter jeg kom tilbake til jobb med verdens beste kantine gikk jeg enda mer opp og endte opp med (for meg rekordhøye) 65kg (bare veid så mye som høygravid) før jeg ble gravid igjen i oktober. Skylder på store gode middags-lunsjer i kantina på jobben alt for ofte fulgt av vaffel eller lignende til dessert
veldig godt
Så jeg er jo motsatt av de fleste. Ble gravid i oktober da, 65 kg (meste jeg har veid noensinne), fikk hyperemesis med en gang, raste ned til 59 kg.
Nå, 29 uker, veier jeg 64. Har god matlyst nå da
så ender nok opp en god del høyere enn sist!
Håper jeg klarer å gå ned til rundt 55 etter graviditeten. Når man er veeeldig glad i god mat og ikke såå glad i å trene er det lettere sagt enn gjort
men har noen planer. Lange trilleturer igjen og skal melde meg inn på et treningssenter med barnevaktordning. Og ikke fråtse for mye i god mat