Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Min søster hadde KS med nr 1 og 2, og var satt på til KS med nr 3 også (men siste kom overraskende nok ut at seg selv på vanlig vis). Hennes 3 har kommet på 4 år, hun har ikke fått noe beskjed eller anbefaling om at hun ikke burde få flere.
Tror nok at det gjøres noen individuelle vurderinger, både i forhold til antall KS, tidsrom mellom de, til heling og mengde arrvev. Med dagens teknologi kan man gjøre ultralyd for å sjekke ståa i livmor i forhold til arrvev og "tykkelsen" på vevet der arrvevet er.
Kanskje du kan spørre fastlegen om henvisning til gynekolog/sykehuset for å få en samtale rundt dette og hva de tenker i din spesifikke situasjon?
Uff, forferdelig!!!!!Jeg trodde det var 3 jeg, etter det blir du frarådd å bli gravid flere ganger, pga faren for at livmoren revner.
Jeg hadde ei på barselgruppa som likevel valgte etter 3 keisersnitt å få et barn til. Til tross for legene hennes hadde sterkt frarådd henne det. Det endre med at livmoren revnet i uke 23/24, og barnet kom til verden ekstremt prematur med mange skader som følge av det..
Hvilke skader var det? Så trist!Jeg trodde det var 3 jeg, etter det blir du frarådd å bli gravid flere ganger, pga faren for at livmoren revner.
Jeg hadde ei på barselgruppa som likevel valgte etter 3 keisersnitt å få et barn til. Til tross for legene hennes hadde sterkt frarådd henne det. Det endre med at livmoren revnet i uke 23/24, og barnet kom til verden ekstremt prematur med mange skader som følge av det..
Hjerneblødning, øyeskader, lungeproblemer..Hvilke skader var det? Så trist!
Hjerneblødning, øyeskader, lungeproblemer..
Takk for svar! På hvilken måte fikk du ekstra oppfølgning?Jeg har tatt 3 ks. Hadde planlagt keisersnitt med nr 2, og når de åpnet så oppdaget de at hele livmoren hadde revnet, så hvis jeg skulle født naturlig så hadde jo ikke det gått så veldig bra. Ble ikke frarådet en tredje graviditet, men fikk ekstra oppfølgning av en som så på arrvevet og skulle ikke under noen omstendigheter få rier. Ble anbefalt å ikke få flere etter 3 ks, og det er uansett uaktuelt, så om jeg hadde «fått lov» hvis jeg ville aner jeg ikke.
Takk for svar! På hvilken måte fikk du ekstra oppfølgning?
Oi! Dette er utrolug interessant! Kan du si hvem du var hos? Gjerne i pm om du vil! Jeg hadde hatt nytte av det samme, tenker be om det!!Fikk ultralyd hos en som var spesialist til å se på arrvev/tidligere rupturer Så jeg var vel hos henne 2-3 ganger for å kontrollere at det ikke var veldig tynt den tredje gangen og at det ikke var noen store endringer fra gang til gang. Det var det ikke og det var ingen twgn til ruptur når de åpnet opp på keisersnitt nr 3.