Hvor mange jobber her inne?

Akkurat det jeg snakket om, men som kanskje kom ut litt feil i første kommentaren :) Jeg er ingen dommer over noen andre, jeg kunne ikke brydd meg mindre om andre sine sykemeldinger heller for jeg har ikke noe med det sånn sett. Men når jeg ofte hører gravide si slike ting om at de skal sykemelde seg senere i svangerskapet for å få fri, samtidig som at antallet sykemeldte gravide har gått drastisk opp - da er det blitt for gale :/

Enig med deg. Det er det som er vanskelig med nett, at det er så lett å misforstå hverandre!:)

Det er dessuten en gruppe (både gravide og andre) i den andre enden av skalaen, som kjører seg selv alt for langt så de blir værre enn det de i utgangspunktet kunne blitt med en liten pause. Viktig å lytte til kroppen! :)

jobber 100% som anleggsgartner, men er 100%sykmeldt ut uke 12 pga kvalmen...

blir nok ikke fulltidsjobbing på meg i dette svangerskapet, da 50% av jobben min i vinterhalvåret+hele våren foregår på natt (noe jeg har prøvd som gravid, og ble kjempedårlig av..), og regner med å få svangerskapspenger når jobben ikke kan tilrettelegges mer for meg..

Det er litt kjedelig å gå hjemme som frisk gravid, men fakta er at jobben min er for tung til at jeg klarer å `stå på` fram til fødsel... sette kantstein, sitte å humpe i traktorer/gressklippere o.l,bære tungt, grave hull med spade er ikke godt til en kranglete gravid kropp.. og så er det mage hensyn å ta i forhold til hva jeg kan og ikke kan gjøre.. kan jo ikke sprøyte ugress feks, noe som er `in`jobb i firmaet, å da blir det færre arb.oppg på meg, og vanskelig å finne varierte oppgaver når firmaet er så lite som det jeg jobber i... Så d er liksom min greie! vil gjerne, men i lengden går det ikke å jobbe til jeg føder :P sorry, blei langt ;)

100% stilling og er ikke sykemeldt. :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Jeg jobber 100%, har fått noe tilrettelegging allerede.. for å slippe at jeg sykemelder meg altfor tidlig grunnet bekkenløsning.. fikk det forrige gang i uke 16.
Så jeg skal slippe å gå på turer med ungene.
Ellers er det nå slik at jeg slipper å tilberede mat og ikke være ute så lenge om gangen.

Var sykemeldt sist svangerskap å det var veldig lett å få,(sykemelding). Var lei jobben jeg ! ALDRI igjen dennegang skal jeg jobbe fult ut om det er mulig. Men klart de som er ærlige å ikke klarer jobbe de må jo nesten få bli hjemme å ta det med ro.. ;)

Ble sykemeldt 60% ut denne måneden, mot min vilje. Samboeren min som satte foten ned, for jeg bare sov hjemme fra 16 til 08 og det går ikke an når man har familie fra før:-p nå jobber jeg korte dager og det er ok, men litt stressende siden jeg har mye ansvar og ofte er alene. HaDDE det ikke vært for at jeg skal sove i 60% så hadde jeg villet jobbe fulle dager, men med reduserte oppgaver i stedet, for jeg eeeeelsker jobben min :-) sist var jeg sykemeldt i ulike brøker hele svangerskapet. Målet mitt er greie å jobbe fullt 2. trimester med litt tilrettelegging da, det var iallefall den perioden jeg var i best form sist, sett bort i fra hyperemesis.. :-)

Jeg er sykemeldt pga mye kvalme og oppkast, har ikke vært utfor døra siden ei uke før jul :/
Blir nok sykemeldt til permisjonen starter om 3 uker, så jeg blir gående hjemme hele svangerskapet.

Håååååper å prøve meg på 50% til uka. Dvs SKAL prøve meg, håper å klare det:-)

Jeg er enig med deg Mommy Bea. Er enkelte som tenker sånn at jobber jeg så å så lenge så blir jeg sykemeldt etter det og har "fri" resten av svangerskapet til å gjøre hva jeg vil. Jeg hadde en sånn venninne som sa akkurat det. Hun hadde termin i november og sykemeldte seg fra august, ikke noe spesiell grunn som jeg husker. Men de som er så heldige å få jobbe hele svangerskapet, ja de er heldig. Selv har jeg 2 svangerskap bak meg hvor legen min sa nå er det nok i første svangerskap og i andre så var det veldig mye av og på sykemelding. Kunne aldri vite hvordan dagen etterpå ble. Men jeg føler meg ikke truffet av det du skrev her :) Så var det sagt :)

Så over til spm du skrev i tråden din Bringebær :) Jeg begynner på skole på mandag og er ferdig 12 juni :) Jeg valgte det av en enkel grunn nemlig fordi jeg har større sjanse for å komme meg gjennom svangerskapet på ett kurs på en skole enn i en jobb med tunge løft og høyt tempo :) Så er student fra mandag av :)

Har bare jobb som vikar, men jobber alt jeg får der, blir 60-80% noen uker fremover nå.
Formen er ganske bra så langt. Blir kvalm hvis jeg spiser for sjelden, men det lar seg lett fikse...

Er sykmeldt fram til tirsdag, har da vert sykmeldt i 2, 5 uker! Håper virkelig jeg er i farta til å jobbe igjen da, begynner å bli gal av å gå hjemme:confused:

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jobber 100 %, men effektiviteten på jobb er nok noe redusert om dagen. Men er glad til så lenge jeg slipper å bli sykmeldt!

Er per i dag i ferie, men jobber til vanlig 75 %. Håper å kunne jobbe så¨lenge som mulig.

Jeg jobber 100 prosent i 3-delt turnus...det fungerte dårlig med nattevakter og sein-til-tidlig-vakter nå o begynnelsen som jeg er så stuuup trøtt... Derfor har jeg fått 25 % svangerskapspenger, for at sjefen skal kunne tilpasse turnusen min :) nå fungerer det veldig bra! Satser på å gå opp til 100 prosent igjen i 2 trimester... ;)

Back
Topp