Hvor mange jobber her inne?

Bringebær

Gift med forumet
Ja, hvor mange jobber? Eller er dere sykemeldt, eller hjemme i permisjon el.?:)
Jeg jobber 100% enda. Så får vi se hvor lenge det går med bekkenløsning og to små på 2 og 4, pluss full jobb;)

Jeg jobber 100%, har ikke vært sykmeldt. Måtte riktignok gå hjem før tiden i dag, var så dårlig. Håper det skal gå over nå etter hvert (er 12 uker). Og at jeg holder meg frisk og rask :)

Jeg har 50% fast stilling. Er for tiden sykemeldt, og er spent på om jeg kommer meg tilbake i stuepikejobben min :P
Ganske så høyt tempo om dagen der..

Jobber 100% og det satser jeg på å kunne fortsette med frem til jeg skal ut i permisjon. :)

Sykemeldt men håper å være tilbake i jobb snart;-)

Jobber 100% og jeg skal IKKE bli sykemeldt i svangerskapet. Tror det er altfor mange som tenker at når de blir gravide så får de sykemelding, jippiii - not good :/

Jobber bare deltidsstilling, men har vært sykemeldt et par mnd nå pga helt andre ting enn svangerskapet... I tillegg går jeg på skole =) Får se om jeg kommer meg tilbake i jobb snart, men kan bli litt for tungt etter hvert som jeg blir tyngre :D Mye løfting og bæring...

Jobber 100% og jeg skal IKKE bli sykemeldt i svangerskapet. Tror det er altfor mange som tenker at når de blir gravide så får de sykemelding, jippiii - not good :/

Blir litt provosert av å lese dette. Kanskje noen vil bli sykemeldt pga graviditet, men veldig mange av oss skulle gjerne vært på jobb! Jeg elsker jobben min, men jeg klarer ikke å dra i butikken en gang, og har ikke noe på jobb å gjøre nå. Jeg har en jobb der det ikke er lett å få tilrettelagte oppgaver. Andre faktorer som reisevei og diverse spiller også inn. Dessuten sykemelder man seg ikke selv, det er en vurdering som gjøres av en lege.

Dere som er i så god form at dere kan jobbe 100% er heldige :) Jeg håper formen min snart blir bedre så jeg kan dra tilbake på jobb.

Man kan vel ikke akkurat noe for om man må sykemelde seg, eller legen som velger dette. Og rart du kan si du IKKE skal sykemelde deg, hva om du blir såpass dårlig så du ikke klarer å stå på beina..?
Men skjønner at mange sykemelde seg for lite og ingenting. Men de fleste gjør det ikke frivillig, de har bare ikke noe annet valg.

Blir litt provosert av å lese dette. Kanskje noen vil bli sykemeldt pga graviditet, men veldig mange av oss skulle gjerne vært på jobb! Jeg elsker jobben min, men jeg klarer ikke å dra i butikken en gang, og har ikke noe på jobb å gjøre nå. Jeg har en jobb der det ikke er lett å få tilrettelagte oppgaver. Andre faktorer som reisevei og diverse spiller også inn. Dessuten sykemelder man seg ikke selv, det er en vurdering som gjøres av en lege.

Dere som er i så god form at dere kan jobbe 100% er heldige :) Jeg håper formen min snart blir bedre så jeg kan dra tilbake på jobb.

Enig!!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hehe, nå må dere ikke ta dere nær av det som ikke var myntet dere. For jeg skriver ikke "alle", jeg skriver "altfor mange". Selvfølgelig er det mange som må sykemeldes av åpenbare grunner. Men jeg tror virkelig det finnes en ukultur hos noen, hvor de faktisk har som mål å bli sykemeldt. Jeg har flere ganger hørt selv fra gravide i 4.mnd "...men jeg regner jo med at jeg blir sykemeldt når det er noen mnd igjen".... Jeg snakker nå om slike folk, ikke de som faktisk feiler noe :) Og når jeg skriver at jeg ikke skal bli sykemeldt, så er det min innstilling og med mindre jeg blir beordret til å være sengeliggende så går jeg på jobb. Jeg hadde bekkenløsning forrige svangerskap, så ja jeg vet hvordan det er.

Ingen grunn til å bli provosert når jeg ikke snakker om deg eller gravide med liknende situasjon ;) Jeg snakker jo om gravide som har en innstilling om at de ønsker å bli sykemeldt uten at det feiler de noe!

Jeg må si at du provoserer meg også Mommy Bea, de som er så heldige at de ikke blir dårligere enn at de kan jobbe fult kan ikke sette seg til dommer over oss som faktisk ikke klarer å jobbe av ulike årsaker og selv om kommentaren ikke er ymtet på oss er slike kommentarer med på å misstenkeliggjøre alle sykemeldte garvide.

Jeg har et 60% vikariat og er foreløpig 100% sykmeldt, men satser på å komme meg tilbake på jobb når kvalmen/oppkastet gir seg :)

Ingen grunn til å bli provosert når jeg ikke snakker om deg eller gravide med liknende situasjon ;) Jeg snakker jo om gravide som har en innstilling om at de ønsker å bli sykemeldt uten at det feiler de noe!

Vi er nok egentlig enige, men formuleringen fikk det til å virke som om du mente at alle kunne dra på jobb hvis de ville. Men det var det ikke :)

Jobber 100% som ped.leder i bhg. Høyt tempo, ansvar for 28 barn. Spydd på jobb hver dag siden jul (og litt før), men holdt meg på jobb. Satser på å holde så lenge som mulig, håper jeg snart er over det værste! Vet det blir tungt på slutten igjen, og har en på 3 og en på snart 5 hjemme, så må ta ting som det kommer!

Ingen kan vite hvordan andre har det og sette seg til dommer over dem. Men jeg kjenner noen som "gledet seg til å sykmelde seg"... Det synes jeg et litt spesielt.

Jeg må si at du provoserer meg også Mommy Bea, de som er så heldige at de ikke blir dårligere enn at de kan jobbe fult kan ikke sette seg til dommer over oss som faktisk ikke klarer å jobbe av ulike årsaker og selv om kommentaren ikke er ymtet på oss er slike kommentarer med på å misstenkeliggjøre alle sykemeldte garvide.

Jeg har et 60% vikariat og er foreløpig 100% sykmeldt, men satser på å komme meg tilbake på jobb når kvalmen/oppkastet gir seg :)

Det er ikke meningen å provosere, men det må heller ikke bli sånn at en ikke kan si noe negativt om at antall gravide som er sykemeldt har steget drastisk de siste årene. Selvfølgelig er mesteparten sykemeldt av god grunn, men det finne unnasluntrere også. Ikke bare gravide, men generelt også. Jeg skjønner at en føler seg mistenkeliggjort, men samtidig gjelder det da alt annet. Da kan det ikke være lov å snakke om sykemeldinger på ikke-gravide eller noen andre ting som NOEN kan føle seg truffet av. Igjen; jeg sier ikke at ALLE gravide er sykemeldt for ingenting, men de finnes nok og det er bare fakta at antall sykemeldte gravide har steget veldig. PS. Jeg forstår godt at kvalme og oppkast er slitsomt og da hvertfall hvis en skulle jobbet i tillegg :)

Jobber 100% som ped.leder i bhg. Høyt tempo, ansvar for 28 barn. Spydd på jobb hver dag siden jul (og litt før), men holdt meg på jobb. Satser på å holde så lenge som mulig, håper jeg snart er over det værste! Vet det blir tungt på slutten igjen, og har en på 3 og en på snart 5 hjemme, så må ta ting som det kommer!

Ingen kan vite hvordan andre har det og sette seg til dommer over dem. Men jeg kjenner noen som "gledet seg til å sykmelde seg"... Det synes jeg et litt spesielt.

Akkurat det jeg snakket om, men som kanskje kom ut litt feil i første kommentaren :) Jeg er ingen dommer over noen andre, jeg kunne ikke brydd meg mindre om andre sine sykemeldinger heller for jeg har ikke noe med det sånn sett. Men når jeg ofte hører gravide si slike ting om at de skal sykemelde seg senere i svangerskapet for å få fri, samtidig som at antallet sykemeldte gravide har gått drastisk opp - da er det blitt for gale :/

Vi er nok egentlig enige, men formuleringen fikk det til å virke som om du mente at alle kunne dra på jobb hvis de ville. Men det var det ikke :)

Jepp, tror vi er enige altså ;) Alle kan ikke dra på jobb selv om de vil og har en god grunn til å være hjemme, mesteparten av oss er nok heldigvis ærlige!

Back
Topp