Hvor mange har opplevd blødninger til nå?

Hei!
Det er veldig vanlig med sånne småblødninger tidlig i svangerskapet. Jeg hadde blødninger fra uke 6-10 forrige svangerskap. Brunaktig, litt og litt. Alt gikk fint :)

Jeg fant litt brunt blod i går og i dag var det bittelitt friskt blod på papiret. Har også kastet opp alt av mat og drikke i 1,5 uke, så kjenner jeg blir urolig. Tenkte jeg skulle ringe legen i morgen tidlig. Satser på at det ikke er noe galt :) Ringte legevakten i går og fikk vite at det var relativt vanlig

Jeg blødde litt i går, ca 30 min. Fikk veldig vondt i magen, men vet ikke om det var av frykt/fortvilelse, eller grunnen til at jeg blødde.
Skal til legen i dag. Uff, føler meg veldig hysterisk! Håper ikke jeg er alene om det :smiley-ashamed008

Jeg hadde ekle murringer for en uke siden, og jeg vet at frykten fikk det til å føles verre. Pleier få vondt i korsryggen o g magen når jeg har angst.

Jeg starta med kraftige blødninger i går (7+1) ettermiddag mens jeg var på jobb.. kjedelig med hvit uniform da, ja.,, :sad015

Blør fortsatt en del.. venter på at smertene skal komme og spira skal ploppe ut :/ blir nok ikke noe januarlykke her i gården :(

Hadde litt blødning i 5+3 og dro til legen for HCG-kontroll... var der igjen i går formiddag (før jeg begynte å blø igjen) for å se om det hadde steget.. ennå ikke fått noe svar på det.. fastlegen ville henvise meg til UL forrige gangen, men siden jeg hadde såpass god magefølelse (og fordi jeg jobber på sykehuset) hadde jeg lyst å avvente til blodprøvesvarene forelå før jeg evt dro på ul..

Denne gangen er ikke magefølelsen like god, så bør vel ta meg en tur for å se at alt har kommet ut :(

Jeg starta med kraftige blødninger i går (7+1) ettermiddag mens jeg var på jobb.. kjedelig med hvit uniform da, ja.,, :sad015

Blør fortsatt en del.. venter på at smertene skal komme og spira skal ploppe ut :/ blir nok ikke noe januarlykke her i gården :(

Hadde litt blødning i 5+3 og dro til legen for HCG-kontroll... var der igjen i går formiddag (før jeg begynte å blø igjen) for å se om det hadde steget.. ennå ikke fått noe svar på det.. fastlegen ville henvise meg til UL forrige gangen, men siden jeg hadde såpass god magefølelse (og fordi jeg jobber på sykehuset) hadde jeg lyst å avvente til blodprøvesvarene forelå før jeg evt dro på ul..

Denne gangen er ikke magefølelsen like god, så bør vel ta meg en tur for å se at alt har kommet ut :(

Ånei så trist! Ja dra absolutt for å se om alt er kommet ut.

Har hatt bittelitt brunt utflod ett par ganger, men ikke vært plaget med det på en stund[emoji1360][emoji4]

Jeg har hatt brun utflod den siste uka, og legen mente i dag at det er nok blod i det. Sannsynligvis fra et sår på livmorhalsen. Jeg målte HCG for å sjekke, skal tilbake på torsdag for å se om det er stigning.

Jeg har hatt brun utflod den siste uka, og legen mente i dag at det er nok blod i det. Sannsynligvis fra et sår på livmorhalsen. Jeg målte HCG for å sjekke, skal tilbake på torsdag for å se om det er stigning.

Hvordan får man sår på livmorhalsen?

• Liker
Reactions: IVA
*Sniker fra desember 2018*
Jeg har opplevd både-og med blødninger. Første svangerskap hadde jeg lyserosa spotting som ga seg veldig fort og det gikk helt fint. Svangerskap 2 og 3 begynte det med spotting (uke 7 med nr2 og uke 9 med nr.3) og disse viste seg å være begynnende SAer.

Dette svangerskapet så våknet jeg til ganske mye blod 7+2. Jeg var HELT sikker på at løpet var kjørt. Fikk komme inn og måle HCG med to dagers mellomrom og denne steg fint. Blødningen ga seg like fort som den kom. 9+2 var jeg på TUL og så en liten Sprelle som rørte på seg og et hjerte som slo. I dag, 11+2 hørte jeg hjertelyden med angelsounden min. Så selv om jeg enda ikke har noen garantier, ser det lyst ut denne gangen.

Ergo: Blødninger er umulig å vite hva er. Det som har vært et godt tegn for meg de gangene det har gått bra (kryss i taket) er at de har gitt seg relativt raskt begge de gangene. Med SAene har det vart helt til selve SAen var et faktum. Men mange spotter jo også uten at det betyr noe. Så igjen, det er helt umulig å si. Men at det er vanlig, det må det jo være!

• Liker
Reactions: IVA
*Sniker fra desember 2018*
Jeg har opplevd både-og med blødninger. Første svangerskap hadde jeg lyserosa spotting som ga seg veldig fort og det gikk helt fint. Svangerskap 2 og 3 begynte det med spotting (uke 7 med nr2 og uke 9 med nr.3) og disse viste seg å være begynnende SAer.

Dette svangerskapet så våknet jeg til ganske mye blod 7+2. Jeg var HELT sikker på at løpet var kjørt. Fikk komme inn og måle HCG med to dagers mellomrom og denne steg fint. Blødningen ga seg like fort som den kom. 9+2 var jeg på TUL og så en liten Sprelle som rørte på seg og et hjerte som slo. I dag, 11+2 hørte jeg hjertelyden med angelsounden min. Så selv om jeg enda ikke har noen garantier, ser det lyst ut denne gangen.

Ergo: Blødninger er umulig å vite hva er. Det som har vært et godt tegn for meg de gangene det har gått bra (kryss i taket) er at de har gitt seg relativt raskt begge de gangene. Med SAene har det vart helt til selve SAen var et faktum. Men mange spotter jo også uten at det betyr noe. Så igjen, det er helt umulig å si. Men at det er vanlig, det må det jo være!
Takk for utfyllende tekst som ihvertfall for min del var beroligende [emoji4][emoji173]️ Blødde ved 2 anledninger idag,friskt blod kun på papiret. Mensenmurringer i etterkant,men heldigvis stoppet blødningene (håper ikke jeg våkner til en overraskelse imorgen). Ble livredd da mine 2 forrige svangerskap har forløpet uten noen blødning overhodet,viser bare at ingen graviditeter er like [emoji254]

Så trist å høre,hvordan går det med deg? Kan jo fortsatt krysse fingrene for at det kan gå bra? Tenker siden du ikke skriver noe om smerter og at blødningen avtok...[emoji254]

Så trist å høre,hvordan går det med deg? Kan jo fortsatt krysse fingrene for at det kan gå bra? Tenker siden du ikke skriver noe om smerter og at blødningen avtok...[emoji254]

Tok litt tid før jeg orka å ringe til legen.. men ringte de i går, og hun henviste meg til UL for å se at alt har kommet ut. Fikk aldri vondt og så heller ikke noen koagler. Men jeg føler meg ikke gravid lengre, så er ganske sikker på at dette har gått veldig dårlig :(

Da har jeg vært på UL og det viste et lite frø med bankende hjerte.. Gyn mente at det var mindre utviklet enn det burde være og at fostersekken ikke så helt ut som den burde. Hun kalte det for en truende abort, og har satt meg opp på ny time om en uke.. :( pessimist

Da har jeg vært på UL og det viste et lite frø med bankende hjerte.. Gyn mente at det var mindre utviklet enn det burde være og at fostersekken ikke så helt ut som den burde. Hun kalte det for en truende abort, og har satt meg opp på ny time om en uke.. :( pessimist

Det var kjipe nyheter.... hvor mye mindre var det enn det burde ha vært?
Håper alt ordner seg selv om jeg forstår at pessimismen brer seg etter en sånn nyhet :sorry:

Det var kjipe nyheter.... hvor mye mindre var det enn det burde ha vært?
Håper alt ordner seg selv om jeg forstår at pessimismen brer seg etter en sånn nyhet :sorry:

Mener hun sa det var ca 6+3 eller 4. Skulle egentlig vært 7+4.

Er så vanskelig å vite hva en skal tenke og tro :( hadde nesten vært bedre og fått beskjed om at det var tomt, så får man satt et punktum. Isteden for å vente på å miste :(

Det var ihvertfall et bankende hjerte,og inntil videre kan man håpe at alt vil ordne seg[emoji173]️ Hører flere historier om hvordan fostrene vokser i ulikt takt og derfor ikke behøver være noe galt om det avviker fra "fasiten". Krysser fingrer og tær for dere[emoji173]️

Blødde en gang 8.6 litt rosa også bare brunt i to dager. Fikk igjen blødning nå på lørdag helt lik, sluttet samme dag og kom tilbake i dag mandag, bare brunt og slimete. Fikk TUL i morgen, håper på det beste [emoji173]️ er 10+0 i dag

Back
Topp