Hvor mange har faktisk opplevd å miste?

Har du opplevd å miste?

• Ja, kjemisk

Votes: 20 21,7%
  • Ja, SA

Votes: 37 40,2%
  • Ja, MA

Votes: 30 32,6%
  • Nei, det gikk helt fint.

Votes: 28 30,4%

• Antall som har svart
    92
Hiver meg på denne siden du etterlyser folk som ikke har mistet. Jeg har blitt gravid på første forsøk med begge guttene mine, aldri opplevd blødninger, SA, MA e.l. Denne gangen (barn 3) gikk det også på første forsøk, og har ikke hatt blødninger enda.

Skal dog sies at nå føler jeg at jeg har vært «for heldig», og venter litt på at noe galt skal skje.. Skal bestille TUL om et par uker for å sjekke.

Helsenorge skriver dette: «Vi vet ikke eksakt hvor mange graviditeter som ender som en spontanabort, men vi antar at mellom 10 og 30 av 100 erkjente svangerskap avsluttes på denne måten.» Det vil jo si at veldig, veldig mange graviditeter også går bra :)

Sender gode tanker!
Jeg tror kanskje ikke man er heldig når det går bra og man ikke har opplevd å miste. Det er jo heldigvis det som er normalen! Det som står er jo at veldig mange opplever å miste uten at man vet det selv. Men vi som prøver tester jo tidlig! Om man regner 10-30% eller 1/4 som mister betyr jo det at det får bra for 70-90% og 3/4. Det er jo helt supre odds spør du meg :)

Jeg har mistet 11 ganger. Er nå gravid i uke 4+1, og frykten for å miste er skyhøy:arghh:
Har hatt både kjemisk, SA (flest) og MA.

Når skulle du på ny kontroll?

Tirsdag:nailbiting: Men symptomene er så og si borte og det strekker ikke (voksesmerter) i magen lengre! Så magefølelsen er ikke god, dessverre. Partner er enig, for han merker også endringer i meg. At jeg er mindre hormonell, osv. Så vi er mentalt forberedt.

Tirsdag:nailbiting: Men symptomene er så og si borte og det strekker ikke (voksesmerter) i magen lengre! Så magefølelsen er ikke god, dessverre. Partner er enig, for han merker også endringer i meg. At jeg er mindre hormonell, osv. Så vi er mentalt forberedt.
Masse lykke til! Krysser alt for at det går bra på tirsdag!

Sniker
Jeg er gravid med barn nummer fire og har aldri mistet. Ikke hatt noe behov for å rope ut om at jeg ikke har mistet, men hadde nok hatt behov for å snakke om det om det skulle skje meg. Barn er jo det kjæreste man har, tross alt.

Jeg er gravid for 9.gang.
6 SA, 1 MA i uke 16 og 1 gutt på 3 år.

Jeg vil bare legge til at, ja - etter å ha lest dette forumet har jeg blitt hakket mer nervøs for den lille.

Men samtidig får dette meg til å være mer optimistisk, og jeg tror at hvis noe gale skal skje så hjelper det å høre dette. For det går an å prøve igjen, og igjen, og igjen. Og det er minimal sjanse for at det aldri skal gå. Så føler at selv om jeg kanskje er litt mer redd enn jeg ellers ville vært, så er jeg også mer optimistisk :happy:

Da jeg hadde MA sist sa de på sykehuset at faktisk 50% av svangerskapene går ikke gjennom. Ca 20 % mister før de vet de er gravid og det oppleves som mensen. Og de 30% andre prosentene er de som har funnet ut at de er gravid og mister i SA eller MA. Så tror nok de fleste kjenner noen som har mistet, de har kanskje bare ikke sagt det. De fleste jeg kjenner vet ikke om mine to MA’er hvertfall.

Jeg tror kanskje ikke man er heldig når det går bra og man ikke har opplevd å miste. Det er jo heldigvis det som er normalen! Det som står er jo at veldig mange opplever å miste uten at man vet det selv. Men vi som prøver tester jo tidlig! Om man regner 10-30% eller 1/4 som mister betyr jo det at det får bra for 70-90% og 3/4. Det er jo helt supre odds spør du meg :)

Absolutt gode odds. Kjenner det var veldig godt og betryggende å lese som førstegangsgravid her:Heartred Da skal det jo i aller fleste tilfeller gå bra:)

Etter at jeg mistet for første gang i fjor og andre gang nå i februar, har jeg vært åpen om det til både venner og familie. Nesten alle jeg forteller det til har opplevd det selv, eller kjenner noen. Jeg har ikke hatt behov for å skrive om det på forum, men synes selv det har vært noe fint med å lese at jeg ikke er alene. Det føles enormt ensomt ut å miste. Jeg stemmer for at man snakker mer om det, slik at de som mister ikke sitte alene i sorgen! ♥️

Masse lykke til i morgen :Heartred:Heartblue sender masse babystøv!!! :love7

Jeg vet ikke om jeg er den eneste som leser her inne og dessverre ofte sitter igjen reddere enn beroliget. Det er på ingen måte klandring overfor de som dessverre har opplevd kjemisk, SA eller MA, men kanskje mer en undring om at de som har opplevd dette behøver å dele det enn alle de det går fint for.

Kanskje litt for å berolige meg selv, hvor mange har faktisk opplevd å miste?
Sniker bare på innlegget ditt. :) I følge helsenorge.no er det en plass mellom 10% og 30% av erkjente svangerskap (svangerskap som man vet om) som ender med spontanabort, 97% av disse før uke 12. Dette er statistikken. Hvis du legger det høyeste anslaget til grunn, 30% , så er det fortsatt slik at 2/3 svangerskap eller 70% av alle oppdagede svangerskap går fint. Det finnes også en prosentberegning som viser sjanse for å miste i hver enkelt uke, statistisk sett. Det kan også hjelpe å se på det. Da ser du at langt de fleste svangerskap ender med en baby.

Prøv å senke skuldrene og vit at SA ikke er noe du kontrollerer. Det er noe som en del dessverre opplever, men det er ikke noe du kan bestemme over. Det er lettere sagt enn gjort, men prøv å presse tankene tilbake så det ikke dominerer deg.

Back
Topp