Hvor mange gjester var/blir det i ditt bryllup? (oppdatert)

LittleMonkii

Forumet er livet
Hvor mange inviterte dere?

Hadde tanken om et ganske lite bryllup, men etter å ha skrevet ned navnene på familiemedlemmer og kun de næreste vennene er jeg oppe i 77stykker..... 19 av dem er barn.....
Hvordan skal dette gå !?

Har hørt litt rundt og fått priser fra 3 aktuelle lokaler, lokalet jeg egentlig ønsket er til salgs og har uansett ikke plass til så mange gjester.

Alternativ 1: 650-700kr per pers (inkluderer lokale, festoppdekking, blomster, lys, kaffe, 3-retter)

Alternativ 2: 1380kr per pers (inkluderer aperitiff, 3 retters middag, vin til maten, kaffe, kake, avec, blomster, festoppdekking og lys)

Alternativ 3: 890kr per pers(inkluderer aperitiff - 3- retters middag - vin til maten - kaffe og oppdekking til kakebuffet med medbrakte ferdigpyntede kaker -  lokalet -  overnatting for brudeparet i romantisk pyntet rom.)

Alternativ 1 passer best i forhold til beliggenhet også var ikke prisen for ille. Kunne få et godt tilbud om vi vil ha vin til maten... Det er ferdige menyer slik at vi ikke får fritt spillerom ift å velge retter..

Alternativ 2 er det jeg ønsker mest, men prisen er litt stiv + at det er såpass langt unna de fleste at vi nesten bør koste oveanatting i tillegg (uaktuellt)...

Alternativ 3 er veldig fristende, og ikke så alt for langt unna.. Det er ca. 1times kjøretur for de aller fleste. Og i tillegg er prisen fin, og de har god mulighet for overnatting med fine tilbud om noen vil bli over.. De vil også prøve å møte oss ift meny, og vi kan velge hva vi vil også ordner de det...

Hvorfor skal det være så vanskelig?!?

Vi har vel kommet i overkant av 80, og det er kun familie og noen få vennepar på begges sider... Så det blir fort en del :p

Jeg har bare valgt de jeg ville ha med... Så vi blir 44 stk :)

*lmk88* skrev:

Jeg føler liksom at vi må be alle tanter og onkler og ikke kan velge ut bare noen... Bah...
Vanskelig... Vi skal jo "hoste" dette bryllupet selv, så det blir jo mye penger "ut av vinduet" om man skal ta med alle... Vanskelig..

99 til middag, hvorav 8 var barn + en tolvårig barnevakt.
da var alle tanter, onkler, søskenbarn, besteforeldre +nærmeste venner invitert.

så kom 40 ekstra venner til kaffen og festen.

så et bryllup på 140 gjester sånn cirkus.

Tror vi var 19 til bords jeg, inkl våre 2 gutter som ble hentet av barnevakt etter desserten.

Vi ville ha et lite intimt bryllup med våre absolutt nærmeste, dvs foreldre, søsken og ett par nære venner.

Vi var vel rundt 40 mann i vårt opprinnelige bryllup (IKKE planen, skulle ikke feire, men mamma og søsteren min ville det annerledes).

I feiringen som blir neste år, blir vi vel rundt 100 kan jeg tenke meg.

Vi var vel rundt 40 mann i vårt opprinnelige bryllup (IKKE planen, skulle ikke feire, men mamma og søsteren min ville det annerledes).

I feiringen som blir neste år, blir vi vel rundt 100 kan jeg tenke meg.

Vi hadde vell rett i overkant av 100 gjester. 
Begge har veldig stor familie, så inviterte ikke alle tanter, onkler eller søskenbarn, men bare de vi har hatt mest med å gjøre, og det var det full forståelse for fra alle kanter :) 
Synes det blir dumt å invitere bare fordi man "må". 
Selv om vi hadde mange gjester, klarte vi å få en grei pris på middagen likevel, lagde eget koldtbord, og brukte mye venne- og familietjenester :) 

Vi valgte å ha kun nærmeste familie + foorlovere på middag. På kvelden hadde vi selskap for venner og noen utvalgte søskenbarn. For å få med favorittanten min spurte vi omhun ville hjelpe til med å sette frem mat og kaker i selskapet. Vi serverte smørbrød på kvelden:)

Var 16 stk til middag og ca 45 på kvelden:)

Tror vi får finne en løsning på det.. Lurer på om ikke mamma og dem spytter inn ca.50 000kr, for det gjorde de i bryllupet til søsteren min, men jeg vil på en måte ikke bry de med det heller... Blir iallefall ikke fri alkohol, for vi har begge noen venner som blir helt idioter om de får et glass for mye innabords.. Har god tid til planlegging, for det blir ikke før til neste år eller 2013, alt ettersom hva vi har råd til. Men synes det er greit å være ute i god tid..

Vi blir 75 til maten (er ikke plass til flere i lokalet for middagsservering) (og større lokaler koster 17000 kr mer så er ikke snakk om å bytte lokale for å få plass til 5-6 ekstra som vi gjerne skulle hatt til middagn i en ideell verden) og ca. 30 til kaffe/fest. Siden vi MÅ ha kaffegjester så blir det fri bar, kan ikke tenke meg noe mer stusslig å bli invitert til kaffe og måtte stå for bevertningen selv, så når føler vi at vi har et godt tilbud til alle :-) Fri bar er ikke så mye ekstra, vi har regna på at det blir ca. 10 000 ekstra, og jeg velger å bruke de pengene på gjestene mine fremfor kjole ;-)

60 stk var vi. Det var bare familien og de aller nærmeste vennene. Det ble ikke så veldig dyrt selvom vi hadde middagsbuffèt og åpen bar. Vi hadde ingen såkalte "kaffegjester" siden vi begge følte det litt teit.

Vi har telt ca 250 +/-. Da har vi ikke telt med barn(vil ikke ha med barn heller)
Ingen kaffegjester.

Nnem skrev:
Vi har telt ca 250 +/-. Da har vi ikke telt med barn(vil ikke ha med barn heller)
Ingen kaffegjester.

Wow, det var mange

LittleMonkey skrev:

Nnem skrev:
Ingen kaffegjester.

Wow, det var mange

Jepp...

vi var ca 80 stk.hjelpes begynner jeg å glemme slike ting også nå

LittleMonkey skrev:

*lmk88* skrev:

Jeg føler liksom at vi må be alle tanter og onkler og ikke kan velge ut bare noen... Bah...
Vanskelig... Vi skal jo "hoste" dette bryllupet selv, så det blir jo mye penger "ut av vinduet" om man skal ta med alle... Vanskelig..

deres bryllup - dere bestemmer...
i vårt bryllup inviterte vi mine fettere og kusiner på min fars side, ikke på morssiden og ikke på gubben sin side.. vi ville invitere de familiemedlemmene vi faktisk prater med jevnlig, og ikke de vi sist så hos bestemor jula for 20 år siden... har ikke hørt et eneste surt ord fra noen om dette...

Back
Topp