Hvor mange ganger

Siden jeg delammet ble det ikke så ofte, men jeg tipper 6-8 ganger i døgnet.

8-10 ganger. Fullammet, men ammet sjelden på natt.

20-25 ganger i døgnet de første par månedene, sjelden det gikk mer enn en time mellom hver gang, som oftest mindre. Men babyen slet med matallergier og refluks, og "selvmedisinerte" seg med morsmelk. Det ble bedre så snart vi ble klar over problemene, og antallet amminger iløpet av døgnet gikk ned til 10-12 :-)

Jeg delammet frem til han var 8 uker, så på det minste var det bare 6 ganger i døgnet, på det meste 12-13 ganger i døgnet. Som oftest begge bryst på hvert måltid.

Veldig ofte, det gikk mindre tid enn de berømte 3 timer, ca hver 1,5 time, noen ganger hver halvtime :)

Måtte amme hver tredje time døgnet rundt de første månedene :)

Aldri telt, men minst annenhver time første måneden i alle fall.

Ca hver andre time på dagtid og ca hvert 10min på kveldstid.
Kjenner at jeg ikke gleder meg til maratonamming og grinete/sulten unge på kveldstid nå når nestemann kommer i desember, men sånn er det :)

Aner ikke! :D Jeg sitter konstant med babyen tilkoblet.

Med eldste: ca 10 ganger i døgnet
Med mellomste: 5 ganger i døgnet (Jeg vet hva bøkene sier om det, men babyen var ikke enig. :p )
Med yngste: ca 12 ganger i døgnet

Si det! Hun hang der ganske ofte syns jeg :p men første mnd var det hver 2 time Max, og mnd 2 var det mellom hver 2-3 time

Aldri talt jeg heller.
Men minst annenhver time så ble det minst 12. Så ca 15 tenker jeg :)

Mye oftere med førstemann enn nå! Vi hadde litt trøbbel med skjold med førstemann. Men denne gangen hadde vi virkelig trøbbel med sprekker og skorper, ga mye flaske de første ukene. Nå er han to måneder straks, og jeg ammer vel 6-7 ganger. Og han holder ikke på for alltid heller. Kanskje fordi han tar smokken og er mer effektiv? Går nok opp i vekt og er kjempefornøyd.

Back
Topp