Hvor mange ganger handler du??

FrøkenPanda

Forelsket i forumet
Skulle vært vesentlig flinkere til å handle mer når jeg først handlet, slik at det ikke ble så mange butikk-turer.. men sånn det er nå så er det ufattelig lite som frister...og klarer knapt å finne på noe fra dag til dag... helgemat går greit.. men dagligmat er vanskelig!!
Så hvor flinke er dere til å "hovedhandle"? ( alle må vel ha litt melk og brød imellom...men det er utenom)

Omtrent hver dag. Skal skjerpe meg[:D]

Har pleid å være hver dag men vi har blitt flinkere til å storhandle 1 gang i uka og eventuelt fylle på 2 ganger i løpet av uke med melk og brød eller små ting vi har glemt da[:D]

ORIGINAL: Looney

godt å se at det er flere... ;)

lager middags liste for hver uke.
Men kan fint handle det utover uken da butikken ligger rett over gaten[;)]

Iogmed at eg ikkje har bil så blir det som regel ein heilt del masse småhandlingar, fordi eg ikkje klarar å bære med meg meir enn 2-3 posar i gangen [&:] Så blir vel annakvar dag kanskje, minimum 2 gangar i veke iallefall!

ORIGINAL: Rebecca85

Har pleid å være hver dag men vi har blitt flinkere til å storhandle 1 gang i uka og eventuelt fylle på 2 ganger i løpet av uke med melk og brød eller små ting vi har glemt da[:D]

sign[:)]

Ser det er noen som har svart at de handler 1 og 2 ganger pr mnd... hvordan klarer dere det? tenker både med tanke på fantasi og ikke minst: oppbevaring!?

ORIGINAL: FABU12

Jeg handler en gang i uka, og setter opp ukesmeny for middag, og legger inn varm kveldsmat noen dagen i uken!

Veldig imponert..!! skulle ønske jeg klarte det... sikker på at vi kunne spart penger på det... Heldigvis er det ikke sånn at vi må det... MEN sier jo ikke nei takk til flere kr igjen i mnd..!!

[:@]hver dag

Det blir gjerne 2-3 ganger i uka.

ORIGINAL: Looney

vi har en fast liste vi handler inn en gang i uka... dvs... vaskepulver osv handler vi ikke hver uke, men vi  sjekker beholdningen av det som står på listen før vi drar

Når det gjelder middag så sjekker jeg fryser, og planlegger litt og skriver eks.. middag torsdag, lørdag og fredag...

dette gjør at vii ikke impulshandler og jeg tror nok vi sparer en del på det
Men det viktigste for oss er at vi har en halvtimes biltur til butikken, og det er så greit å bruke kveldene på noe annet[:D]

før var det omtrent hver dag, men handlet likevell ikke noe unødvendig.

nå så har vi lapp på kjøleskapet. går vi tom for noe eller ønsker eller trenger noe så skriver vi det ned. også går jeg gjennom kjøleskapet og matskapet og bare ser om det er noe vi trenger. så handler vi 1 gang. må vi handle en ekstra gang senere i uka er det ofte bare et par melk og noe småtterier som eller går fort tomt og ikke varer lenge.

så vi er egentlig utrolig flinke. handler for mellom 400-700kr i uka. men sparer jo en del siden vi handler kjøttet i sverige da.siden vi bor et steinkast unna.

vaskepulver handler vi i sverige 1 gang i året tror jeg, sånn svær en.
også handler vi 5 kg kjøttdeig som jeg deler i 500g porsjoner. mange middager der da. og litt kjøttpålegg.
så da blir det så enkelt å lage hverdagsmiddag[;)]

kryssa av for 1-2 ganger i uka jeg[:)]

ORIGINAL: Kittekat

I og med at jeg ikke har bil blir det dessverre ofte hver dag. Er alltid noe man har glemt, og vogna rommer jo ikke allverden. Men var veldig flinke en stund, og hadde storhandling annenhver uke! (dog med småhandling av melk og brød innimellom)

å sånn skal det bli igjen...[:D]

Vi prøver å begrense det til en gang pr. uke. Skrive middagsmeny for hele uken, og skrive handleliste. Men ofte er det noe vi har glemt, eller at vi har gått tom for brød eller melk, så vi er vel innom butikken 2-3 ganger i uka tenker jeg.

Imponert overe dere som ikke hander så og si hver dag...!!
Jeg er sååå ELENDIG på det punktet :(

2 ganger i måneden ca[;)]

Back
Topp