Hvor mange friminutt?

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Hvor mange friminutt har barna i løpet av skoledagen?
På skolen til min førsteklassing har de bare 1 friminutt - fra 10.30-11.20 men iløpet av denne tiden skal de også spise.
 
De har 2 friminutt, og så spiser de utenom det.
 
Er faktisk ikke helt sikker. Høres ut på snuppa som at de har både 1 og 2, men ikke likt hver dag. I tillegg til uteskole 1 dag i uken. Hun sier de noen ganger går ut på 1. ring.. Så derfor jeg tror de av og til har 2 :p
 
De har 2 + langfriminutt ,skoledag fra 08.30-13.30(14.30)
 
Nå går hun i andre da, men de hadde også bare et stort friminutt i første. Her er det slik at alle på trinnet er en klasse, så jeg tenkte at det bare var vanskelig å få ut alle 50 for kun 15 min.

Nå i andre klasse har de to friminutt. Et på 15 min, og et stort på 30 min.

Men når jeg vokste opp hadde vi kun økter på 45 min og friminutt mellom. Ser ut som om de går mer og mer bort fra dette, og har lengre undervisningsøkter. Jobber selv som lærer, og elevene har økter på 60, 90 eller 120 min. Føler vi at de blir rastløse, kan vi gi de noen minutt ute, eller finne på noe annet inne.
 
Det høres veldig lite ut med ett friminutt? Selv vi som er voksne trenger jo å reise oss fra pulten innimellom og klare hodet/hente kaffe/gå på do...
 
Tror det er to pluss det lange da de spiser
 
De har to her, jeg synes det også er alt for lite. Synes det er urimelig å forvente at så små barn sitter konsentrert i 90 minutter i strekk.
 
3 friminutt på 5 timer og 40 minutter. 2 på ti minutter og matfriminutt på 30 min. De får litt lengre matfri i 1-2 klassen da
 
Back
Topp