Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Ikke fått en telefon fra dem engang...! 
På ahus sa de max 5 dager over til meg, pga alder over 38. Men jeg ringte dit selv og avtalte trivselskontroll på terminJeg hadde termin 17.mai og venter ennå! Holder på å dåne bort snart! Haha.. Storebror på straks 3 er også utålmodig på at mamma'n hans skal begynne å fungere som "normalt" igjen..
Det som gjør det vanskelig er at jeg var forespeilet at om du er over 38 så setter dem ikke ignang fødselen senere enn termin! Men idag er jeg 41+0 og fremdeles ikke vært inne på trivselskontroll på sykehuset ennå engang...Ikke fått en telefon fra dem engang...!
![]()
Det er vel du eller legen/jordmoren din som ringer sykehuset og bestiller trivselskontroll, ikke de som ringer deg.Jeg hadde termin 17.mai og venter ennå! Holder på å dåne bort snart! Haha.. Storebror på straks 3 er også utålmodig på at mamma'n hans skal begynne å fungere som "normalt" igjen..
Det som gjør det vanskelig er at jeg var forespeilet at om du er over 38 så setter dem ikke ignang fødselen senere enn termin! Men idag er jeg 41+0 og fremdeles ikke vært inne på trivselskontroll på sykehuset ennå engang...Ikke fått en telefon fra dem engang...!
![]()
Jeg har fått lov til å gå over på Ahus. Selv med svangerskapsdiabetes så de ikke noe iveien for at jeg kunne gå 10 dager over, og de satt opp 10 dager over nå også selv om jeg er gammel.På ahus sa de max 5 dager over til meg, pga alder over 38. Men jeg ringte dit selv og avtalte trivselskontroll på terminFikk time dagen etter..
Er så rart de gir så forskjellige beskjeder..? Til meg sa de at «vår praksis her er at kvinner 38+ blir igangsatt på dag 5, om de ønsker, vel og merke..»Jeg har fått lov til å gå over på Ahus. Selv med svangerskapsdiabetes så de ikke noe iveien for at jeg kunne gå 10 dager over, og de satt opp 10 dager over nå også selv om jeg er gammel.
De så kanskje på at de andre 3 mine kom spontant 9, 10 og 4 dager over uten at de var store. Hun her som kom på termin derimot var stor....Er så rart de gir så forskjellige beskjeder..? Til meg sa de at «vår praksis her er at kvinner 38+ blir igangsatt på dag 5, om de ønsker, vel og merke..»

Men med få plager og god form nyter jeg innspurten
Nei, ikke etter hva jeg har fått beskjed om iallefall. Jordmor ringte sykehuset da jeg var på siste kontroll på mandag, og beskjeden var at de ringer og kaller meg inn. Men nå tenker jeg at jeg ringer dem selv imorgen ettermiddag hvis de ikke har ringt først..Det er vel du eller legen/jordmoren din som ringer sykehuset og bestiller trivselskontroll, ikke de som ringer deg.
Det er vel du eller legen/jordmoren din som ringer sykehuset og bestiller trivselskontroll, ikke de som ringer deg.
Jeg fortalte at jordmoren på Instagramkontoen "Fødebagen" la ut at det kommer nye retningslinjer for overtidskontroll, og at man burde bli kalt inn senest 4 dagen over termin. Jordmoren på helsestasjonen ringte da til Kalnes og forhørte seg. De hadde ikke endret rutiner enda, men jeg fikk fremskyndet kontrollen fra mandag til fredagNei, ikke etter hva jeg har fått beskjed om iallefall. Jordmor ringte sykehuset da jeg var på siste kontroll på mandag, og beskjeden var at de ringer og kaller meg inn. Men nå tenker jeg at jeg ringer dem selv imorgen ettermiddag hvis de ikke har ringt først..