Hvor mange er vi som venter?

TsumTsum

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Novemberfnuggene 2023
Hvor mange er vi igjen som venter spent? :)
Jeg har termin på lørdag, og har heldigvis en del tålmodighet igjen. På en annen side kunne hun godt ha kommet i nærmeste framtid :joyful:

Jeg har termin 3.juni men begynner å bli utålmodig. Er klar for at babyen skal komme nå, men med maks overtid er det faktisk hele tre uker og tre dager igjen :wacky:

Venter her også. Begynner å bli litt utålmodig, sjølv om det er 6 dager til termin:p

Termin på tirsdag og er utålmodig, men mest pga dårlig søvn grunnet armene dovner bort og verker om natten :grumpy:

Jeg hadde termin 17.mai og venter ennå! Holder på å dåne bort snart! Haha.. Storebror på straks 3 er også utålmodig på at mamma'n hans skal begynne å fungere som "normalt" igjen.. o_O:p

Det som gjør det vanskelig er at jeg var forespeilet at om du er over 38 så setter dem ikke ignang fødselen senere enn termin! Men idag er jeg 41+0 og fremdeles ikke vært inne på trivselskontroll på sykehuset ennå engang... :hungover: Ikke fått en telefon fra dem engang...! :sorry:

Jeg hadde termin 17.mai og venter ennå! Holder på å dåne bort snart! Haha.. Storebror på straks 3 er også utålmodig på at mamma'n hans skal begynne å fungere som "normalt" igjen.. o_O:p

Det som gjør det vanskelig er at jeg var forespeilet at om du er over 38 så setter dem ikke ignang fødselen senere enn termin! Men idag er jeg 41+0 og fremdeles ikke vært inne på trivselskontroll på sykehuset ennå engang... :hungover: Ikke fått en telefon fra dem engang...! :sorry:
På ahus sa de max 5 dager over til meg, pga alder over 38. Men jeg ringte dit selv og avtalte trivselskontroll på termin :) Fikk time dagen etter..

Jeg har fått beskjed at jeg nå ringe ahus selv for trivselskontroll på mandag, for en time på tirsdag :)

Hadde termin 19. Mai.
Men original termin (menstermin) var 25. Så jeg har hatt på følelsen hele veien at 25. Er mer riktig :)

Er i veldig god form og har hatt et kjempefint svangerskap. Så er ikke så utålmodig enda... Men har masse masse kynnere da

Termin 30 å er alt for utolmodig:confused: storesøster kom 4 dager før så er ikke forbredt på overtid, selvom det kan bli det:eek:

Det er vel du eller legen/jordmoren din som ringer sykehuset og bestiller trivselskontroll, ikke de som ringer deg.

På ahus sa de max 5 dager over til meg, pga alder over 38. Men jeg ringte dit selv og avtalte trivselskontroll på termin :) Fikk time dagen etter..
Jeg har fått lov til å gå over på Ahus. Selv med svangerskapsdiabetes så de ikke noe iveien for at jeg kunne gå 10 dager over, og de satt opp 10 dager over nå også selv om jeg er gammel.

Jeg har fått lov til å gå over på Ahus. Selv med svangerskapsdiabetes så de ikke noe iveien for at jeg kunne gå 10 dager over, og de satt opp 10 dager over nå også selv om jeg er gammel.
Er så rart de gir så forskjellige beskjeder..? Til meg sa de at «vår praksis her er at kvinner 38+ blir igangsatt på dag 5, om de ønsker, vel og merke..»

Er så rart de gir så forskjellige beskjeder..? Til meg sa de at «vår praksis her er at kvinner 38+ blir igangsatt på dag 5, om de ønsker, vel og merke..»
De så kanskje på at de andre 3 mine kom spontant 9, 10 og 4 dager over uten at de var store. Hun her som kom på termin derimot var stor....

41+0 i dag! Trivselskontroll på sykehuset i morgen. Hatt mye kynnere og murring i magen de siste dagene. I går kveld og i dag har det kommet en del slim, jordmor på helsestasjon sa på forrige kontroll at livmorhalsen var avflatet, noe den på ingen måte var sist gang hun sjekket. Så er nok noe på gang, men enn så lenge må jeg vente:shifty:

Venter fortsatt i spenning! Hadde termin 19.mai og med førstemann som kom i uke 36 kan man jo si at jeg har ventet en stund:hilarious::hilarious: Men med få plager og god form nyter jeg innspurten:) trivselskontroll er satt til onsdag 27.mai og så blir jeg senest igangsatt 30.mai hvis ikke fødsels starter av seg selv før den tid. Så nå er det ikke lenge igjen uansett og jeg gleder meg masse til å møte lille:love7

Det er vel du eller legen/jordmoren din som ringer sykehuset og bestiller trivselskontroll, ikke de som ringer deg.
Nei, ikke etter hva jeg har fått beskjed om iallefall. Jordmor ringte sykehuset da jeg var på siste kontroll på mandag, og beskjeden var at de ringer og kaller meg inn. Men nå tenker jeg at jeg ringer dem selv imorgen ettermiddag hvis de ikke har ringt først..

Men de har sikkert også forskjellig praksis på forskjellige sykehus.. Jeg ser du hører til Ahus, mens jeg hører til Kalnes.. Aner ikke... D eneste som er sikkert er at babyen kommer ut til slutt uansett! :p Så jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet litt til... :rolleyes:

Nei, ikke etter hva jeg har fått beskjed om iallefall. Jordmor ringte sykehuset da jeg var på siste kontroll på mandag, og beskjeden var at de ringer og kaller meg inn. Men nå tenker jeg at jeg ringer dem selv imorgen ettermiddag hvis de ikke har ringt først..
Jeg fortalte at jordmoren på Instagramkontoen "Fødebagen" la ut at det kommer nye retningslinjer for overtidskontroll, og at man burde bli kalt inn senest 4 dagen over termin. Jordmoren på helsestasjonen ringte da til Kalnes og forhørte seg. De hadde ikke endret rutiner enda, men jeg fikk fremskyndet kontrollen fra mandag til fredag:angelic:

Back
Topp