Hvor mange er vi igjen her nå? *skravletråd*

Maiken2014

Forelsket i forumet
Har termin 31. mai, åtte dager til. Hos jordmor i går var jeg visst moden, 1-2 cm før stripping. Har ikke merket annet enn at baby har vært veldig aktiv. Hun pirket baby på hodet, så hun lå langt nede.

I dag var jeg på vekstkontroll, estimert vekt i dag var 4 kg på en prikk. Baby gjorde superflotte pusteøvelser, og da sa jordmor at det nok ikke var noen fødsel på gang nå da de slutter med pusteøvelsene i forkant av det. Nevnte ikke kontrollen i går.

De to første kom på termin og tre dager før. Har sååååå på følelsen av at det blir overtid denne gangen...

Hvem er vi igjen og hvordan går det med dere? Skal vi bruke dette som en skravletråd frem til slutten av måneden?

Vekstkontroll, er det vanlig? Jeg har ikke blitt innkalt til det og heller ikke blitt nevnt. Jeg har termin 27 mai.

Har samme dag kontroll til jordmor, så hun får sjekke meg igjen, men gjorde jo så vondt sist så jeg vet ikke om jeg vil. Håper jeg får satt opp overtidskontroll med det samme for jeg vil ikke gå vente mye lenger over tiden pga bekken plager.

Babyen er veldig aktiv ennå da, så kan hende det blir en stund til han kommer.

Sent from my SPH-L710 using BV Forum mobile app

Vekstkontroll, er det vanlig? Jeg har ikke blitt innkalt til det og heller ikke blitt nevnt. Jeg har termin 27 mai.

Har samme dag kontroll til jordmor, så hun får sjekke meg igjen, men gjorde jo så vondt sist så jeg vet ikke om jeg vil. Håper jeg får satt opp overtidskontroll med det samme for jeg vil ikke gå vente mye lenger over tiden pga bekken plager.

Babyen er veldig aktiv ennå da, så kan hende det blir en stund til han kommer.

Nå "lyver" jeg litt her, har vært på vekstkontroll men det var i uke 32. Vanlig at man har det igjen rett før termin? Eller er det mer vanlig hvis symfysemålene er litt uvanlige?

Har hatt vekstkontroll fordi eldste var 4.7 kg ;). Vekstavviket på nåværende baby er på +17%.

Jordmor strippet meg i går og jeg merket det ikke en gang. Har ikke blødd noe siden heller og ikke hatt mensmurringer slik jeg hadde etter stripping med mellomste.

Skal tilbake til jordmor på tirsdag, så hun sjekker vel en gang til da :)

De sender jo gjerne til en sjekk for vekst dersom sf-målet er veldig avvikende for normalen. Dersom det da viser seg å være en normstørrelse på baby, så holder de kanskje med det? Jeg har vært uke 27, 36 og 39.

Har hatt vekstkontroll fordi eldste var 4.7 kg ;). Vekstavviket på nåværende baby er på +17%.

Jordmor strippet meg i går og jeg merket det ikke en gang. Har ikke blødd noe siden heller og ikke hatt mensmurringer slik jeg hadde etter stripping med mellomste.

Skal tilbake til jordmor på tirsdag, så hun sjekker vel en gang til da :)

Oj, +17! Ja det var stort avvik. Mitt stod på 6,6% i uke 32. Betyr det at han er 6,6% større i kroppen enn gjennomsnittet? Jeg var veldig stor selv da jeg var født, men vet ikke om jeg skal ta å ringe føden og spørre om vekstkontroll.

Du trenger nok ikke ringe. Jenta mi er forespeilet å være 4.2 på termin og det er jo ikke så ille. Senk skuldrene, dette går bra :)

Jeg er her, har termin i dag. Men Prinsessa lar vente på seg, så går å venter å venter på noe skal skje. Fikk devto første før termin ( 17&12 daga før) så denne gang overtid:( er redd for det:(

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har termin i dag. Ser de fleste skriver at de har blitt strippet osv. Er dette noe dere har bedt jordmor om selv? hadde siste kontroll hos jordmor på onsdag. Har ikkje hatt en eneste undersøkelse på verken modning eller noe. Er ikkje det vanlig? Jordmor sa kun at de kanskje gjorde en vaginal undersøkelse på overtidskontrollen som eg skal på den 30 mai. Virker no vertfall som eg og skal gå en stund til. Lillegutt er så aktiv som han aldri har vert før :) spørs jo om det blir en mai gutt då :/

Tror det med stripping er like vanlig som uvanlig nå når man nærmer seg termin. Min spurte om hun ville jeg skulle sjekke modning og evt strippe og det takket jeg ja til. Vet ikke om jeg ville spurt selv...

Om en (!) uke har jeg termin. Synes tiden har gått så sinnsykt fort og jeg synes en baby er veldig uvirkelig. Nå sitter mine to eldste (6 og 7 år) på kjøkkenet og koser seg med pc. Deilig å høre godlydene :). Mannen kommer hjem fra utlandet i ettermiddag og det blir og bra. Hade vært synd om han hadde gått glipp av fødselen ;). Jaja, vi hadde vel klart det og.

Ha en fin dag jenter!

Jeg er 40 + 6 i dag, altså 4 dager på overtid :-) Som førstegangsfødende nyter vi de siste dagene av livet vårt uten barn, drar på stranda og griller på kvelden, koser oss i fred og ro, sover lenge, og prøver å tenke at det skjer når hun er klar :-)

Gleder oss veldig til å møte lillemor selvfølgelig, men hastverk er lastverk, og vi vil heller nyte de siste dagene og oppleve de som noe positivt, enn å være utålmodige og gå å kjenne på alle "vondter" og "kanskjenåer" ;-)

Termin i dag... Venter og lengter! Nå kan vi snart få se det nye familiemedlemmet synes jeg..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg er 40 + 6 i dag, altså 4 dager på overtid :-) Som førstegangsfødende nyter vi de siste dagene av livet vårt uten barn, drar på stranda og griller på kvelden, koser oss i fred og ro, sover lenge, og prøver å tenke at det skjer når hun er klar :-)

Gleder oss veldig til å møte lillemor selvfølgelig, men hastverk er lastverk, og vi vil heller nyte de siste dagene og oppleve de som noe positivt, enn å være utålmodige og gå å kjenne på alle "vondter" og "kanskjenåer" ;-)

Veldig fin innstilling! Er selv tre dager på overtid, og har vært veldig tålmodig hele veien, men idag kjenner jeg at jeg er litt lei...vil at hun skal komme! Føles som at alle andre føder før meg. Tenker også at hun kommer når hun er klar, og prøver så godt jeg kan å nyte denne siste tida. Lett å bli utålmodig og lei, da er det viktig å holde rett fokus, og jeg kjenner det var veldig fint å komme inn her og lese ordene dine :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er her! Termin om 5 dager. Sist jeg gikk gravid ble jeg ikke noe utålmodig, det hadde jeg muligens ikke vært denne gang heller.. -hadde det ikke vært for at baby er +12 på vekstkontroll og at jeg har hatt masse vonde mensmurringer og rielignende vondter.. Det siste har gitt meg forhåpninger og jeg blir derfor utålmodig når jeg ikke går i fødsel. Er også veldig redd for at babyen skal bli så stor inni der at det skal by på problemer å få han ut .. Så ja, jeg er her, men skulle ønske jeg satt med babyen min i armene istedenfor.. Sånn er det bare..

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi må få lov til å føle som vi gjør, uansett :). Jeg er mer som kråkebolla, selv om babyen er (antatt) større enn gjennomsnittet. Får stadig høre at jeg ikke er så stor og det kjenner jeg jo på kroppen også. Ikke vanskelig å bevege seg, men selvsagt tyngre. Syv dager igjen.

Men dere, hvordan er barnets aktivitet nå? Her er det fremdeles sinnykt med bevegelser. Magen hopper opp og ned, kjenner hun begynner å bli sterk :)

Her er det fortsatt VELDIG mye aktivitet! Trodde det ville bli betydelig mindre, men neida. I natt var han helt hyyyyper! Haha. Det er jo positivt da :) selv om kanskje mer aktivitet er et tegn på at fødselen er lengre unna. :)

Her er det også masse aktivitet, dog til gitte tider av døgnet.. Det er litt pussig hvor punktlig hun faktisk er der inne.. Min egen lille mageklokke :-P Kjenner mindre spark i ribbeina mine da, logisk nok fordi hun nå ligger så langt nede, og det er deilig :-)

Så enig med kråkebolla:D . 40 +3 . En dag på overtid og nyter dagene. :) eneste eg ikkje synes er så kjekt er andres forventninger. VÅknet i dag til flere mld om ikkje det var skjedd noe snart. noe eg har gjort omtrent hver dag i 3 uker no...Har prøvd å forklare folk at ja(!) De skal få beskjed når noe skjer. Og at eg Har og vert veldig forberedt på å gå over (slipper skuffelsen då :) ). Så er ikkje noe problem for meg. Er og min første så eg prøver og å nyte dagene aleine før småen kommer og du aldri mer er aleine. Er ikkje like lett å smile
Når du stadig får en påminnelse fra alle andre om at eg faktisk er på overtid. . Javel.... er en dato... pluss minus to uker sier jordmor fra dag en.. betyr ikkje at ungen mÅ komme før denne datoen. I følge mine regnestykker etter dato han ble laget er ikkje lillegutt klar før helt i slutten av mai/ begynnelsen på juni. Så vi har god tid ennå:) phew.. godt å få det ut :D

Enig med deg Bkno88, det er litt plagsomt med alle andre sine forventninger.. hehe.. Blir litt masete når man får flere meldinger og telefoner i løpet av dagen.. Men jeg skjønner jo at folk er nysgjerrige og gleder seg de også, så jeg prøver å bære med over med det :-)

Back
Topp