Hvor mange dager..

strikkefrøkna

Betatt av forumet
...er maks overtid?

Prøver å forberede meg på at hun i magen ikke har noen planer om å komme ut før langt på overtid, men hvor mange dager er maks overtid?

:p

Etter det jeg skjønner skal alle på overtidskontroll en uke etter termin. Skjer det ingen verdens ting nedentil (og så sant alt er bra med mor og baby) så blir man satt i gang rundt 42+0, og så lar de deg ikke gå mer enn 3 døgn (?) med igangsetting før det blir keisersnitt.

Jeg fikk beskjed nå at jeg får time til trivselskontroll på sykehuset mandag eller tirsdag i neste uke, da er jeg 41+2/3. Og om den kontrollen er fin og ingenting enda har skjedd, får jeg time til igangsetting etter 4 dager. Så da lar de meg jo gå til 42 uker. Men jeg vil tro kontrollen viser en så stor baby og jeg er så sliten at det ikke er noen grunn til å vente. Er så moden at jordmor var overrasket over at jeg kom i dag, og hun sa nå jeg var helt avflatet og hun tøyde lett til 3 cm, kunne tøyd mer, men... har litt murringer nå, håper så intenst at det skjer noe!

Her er det ihvertfall 11-12dager. Og maks 3 dager med igangsetting.... tror kanskje det varierer litt fra sykehus til sykehus, men aner ikke ;p

11 dager etter termin
Hvis du ser på arket fra første ultralyd i uke 18 - 20 nederst står det termin dato og siste dato.
Og hos meg når regner ut er 11 dager overtid

Du kan vel ut fra nye retningslinjer kreve å bli satt igang 10 dager på overtid. Er dette de fleste sykehus går etter, men vet det er noen etterslengere som fortsatt ikke følger anbefalingen.

Har time til igangsetting på lørdag.. da er jeg 10 dager over! De venter da til mandag hvis alt ser fint ut.. men jeg tror regelen her er at ungen skal være ute på dag 14 ;)

Takk for svar alle sammen :)
Så i utgangspunktet kan man gå to uker overtid når man går "helt ut"... ush! Det var litt demotiverende :p

Har ikke termin før den 23. Men har hatt så mye tegn å greier at jeg har jo trodd ungen skulle komme uka før jul.. ;)

Smører meg med mer tålmodighet og får finne på noe nytt å gjøre her i heimen!

Da er det jo "bare" 12 dager til termin, eller 26 dager til siste frist :p

Jeg fikk beskjed nå at jeg får time til trivselskontroll på sykehuset mandag eller tirsdag i neste uke, da er jeg 41+2/3. Og om den kontrollen er fin og ingenting enda har skjedd, får jeg time til igangsetting etter 4 dager. Så da lar de meg jo gå til 42 uker. Men jeg vil tro kontrollen viser en så stor baby og jeg er så sliten at det ikke er noen grunn til å vente. Er så moden at jordmor var overrasket over at jeg kom i dag, og hun sa nå jeg var helt avflatet og hun tøyde lett til 3 cm, kunne tøyd mer, men... har litt murringer nå, håper så intenst at det skjer noe!
Kor spennende !!! :D Masse lykke til !! :)

Så i dag på skjema etter ultralyd at jeg kan regne med å gå til 12.2 dersom han ikke bestemmer seg for å komme ut på egenhånd... Det kjennes fryktelig lenge... blæh.

Takk for svar alle sammen :)
Så i utgangspunktet kan man gå to uker overtid når man går "helt ut"... ush! Det var litt demotiverende :p

Har ikke termin før den 23. Men har hatt så mye tegn å greier at jeg har jo trodd ungen skulle komme uka før jul.. ;)

Smører meg med mer tålmodighet og får finne på noe nytt å gjøre her i heimen!

Da er det jo "bare" 12 dager til termin, eller 26 dager til siste frist :p

Da har vi samme termin. Jeg har belaget meg på at jeg sikkert går over, men kjente motivasjonen dalte litt da jordmora sa at evt. overtidskontroll blir 1. februar. Jeg er jo veldig innstil på januarbarn! Satser på at vi føder i løpet av neste helg begge to :)

Da har vi samme termin. Jeg har belaget meg på at jeg sikkert går over, men kjente motivasjonen dalte litt da jordmora sa at evt. overtidskontroll blir 1. februar. Jeg er jo veldig innstil på januarbarn! Satser på at vi føder i løpet av neste helg begge to :)

Her kom prinsessa tidlig imorges, sykt letta og helt forelska! :)

Du får ha lykke til, håper du får lov å få babyen din litt nærmere termin.. den ventetida er no dritt! :)

Her kom prinsessa tidlig imorges, sykt letta og helt forelska! :)

Du får ha lykke til, håper du får lov å få babyen din litt nærmere termin.. den ventetida er no dritt! :)

Gratulerer så mye!! Så du hadde dukket opp på fødelista, så nå måtte jeg inn på denne tråden igjen for å sjekke at jeg husket rett om at vi hadde samme termin. Jordmor sa i dag at hun regnet med å se meg igjen neste fredag, men jeg håper det blir siste gang. Neste lørdag hadde egentlig passet perfekt, hvis det er lov til å ønske? :)

Gratulerer så mye!! Så du hadde dukket opp på fødelista, så nå måtte jeg inn på denne tråden igjen for å sjekke at jeg husket rett om at vi hadde samme termin. Jordmor sa i dag at hun regnet med å se meg igjen neste fredag, men jeg håper det blir siste gang. Neste lørdag hadde egentlig passet perfekt, hvis det er lov til å ønske? :)

Her har vi spøkt mye med at det kunne jo være hun kom fredag den 13... :p så har vi ledd rått... jada! Fornøyd med denne fredagen jeg :)

Back
Topp