Hvor mange brett pepperkaker blir det av 1 kg?

hissigproppen

Gift med forumet
Vi har 1 kg pepperkakedeig, hvor lenge kommer man til å holde på da?

Pepperkakerbaker er ikke mellomnavnet mitt akkuat

vi lagde av litt over 1kg i går. (IKEA-deig) og da fikk vi 4 brett.

*Snuppo+1+1* skrev:
vi lagde av litt over 1kg i går. (IKEA-deig) og da fikk vi 4 brett.

Bra! (vi har også IKEA-deigen)
4 brett kan vi klare å komme oss gjennom snuppa og jeg.

Bare så for meg at jeg kom til å holde på i en hel evighet, og DET har jeg ikke ork til.

Men skal alltids klare å holde på 4 brett-ish

Gravid og pepperkakebaking er ikke gøy nei...ikke etter 2 time er startet

Pleier å få 4 brett vi også, men igjen, kommer ann på hvor store eller små kakene er...

Vil si alt fra 3-5 brett...

*CaMaSa* skrev:

Gravid og pepperkakebaking er ikke gøy nei...ikke etter 2 time er startet

Pleier å få 4 brett vi også, men igjen, kommer ann på hvor store eller små kakene er...

Vil si alt fra 3-5 brett...

Gruer meg merker jeg, men regner med at vesla blir megagigahappy, så da er det vel verdt at jeg legger magen i melet og sånn.

Tara n' tella skrev:
Kommer helt an på hvor store pepperkakeformer du har og hvor mange du setter på et brett.

Så mange som mulig

Har kjøpt to pakker med former fra IKEA.

Tara n' tella skrev:
Vi har også pepperkakeformer fra Ikea (de dyrene: rev, elg o.s.v) + noen andre små.
Lagde en del pepperkaker i dag. Men hadde bare ca.en halv kilo deig, og vi stekte 3 brett.

Have fun. Det er jo gøy å lage pepperkaker. Men jeg ble ganske lei av å kjevle, og hele tiden passe på at den jævla deigen ikke klistra seg fast til benken.
Pøs på med mel. Vi hadde også deig fra Ikea.

Snuppa skal helt fint få kjevle en del selv altså!
Kjøpe barnekjevle på IKEA også, hehe. må vel vaske de formene før jeg tar dem i bruk....

Så kan hun få sitt eget brett å steke på, mens jeg fyller et par andre eller noe

Vi har heldigvis steinbenk, så det er lett å få vekk når man har satt fast noe heldigvis!

Back
Topp